Internet Explorer 7: Beta2

Cem Şancı
04-02-2006, 16:16   |  #1  
Cem Şancı avatarı
OP CHIP Editör
Teşekkür Sayısı: 0
35 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2005

Internet Explorer 7'nin 2. beta sürümü yayınlandı. Vista ile birlikte çıkması beklenen asıl sürümün son deneme versiyonlarından biri olan beta 2'yi dileyen herkes bilgisayarına kurabiliyor. Yazılım bazı özellikleriyle Fireefox'a benzese de, IE'ye pek çok yenilik getirmiş.

anti-aliasing, büyüteç, aynı pencerede birden fazla adrese ulaşmaya izn veren "tab"lar gibi yenilikler, adres çubuğu ve tool-bar'daki tasarım değişiklikleri ilk başta göze çarpan özellikler.

Beta 2 sürümünün üzerinden yaptığımız detaylı bir yorumu Mart sayımızda bulabilirsiniz.

Ayrıca, indirip yükleyen ve kullanmaya başlayan okuyucularımızın yorumlarını da merak ediyorum.

indirmek isteyenler içinse adres: http://www.microsoft.com/windows/ie/ie7/default.mspx

Onur OKTAY
04-02-2006, 16:22   |  #2  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
169 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2006

Merhabalar;

Internet Explorer 7 Beta 2 'de Sorun Çıktı

Internet Explorer'in 7. sürümünün 2. beta sürümü daha piyasaya çıkar çıkmaz Security advisory ve tester'lar tarafindan denendi ve hatalar bulunmaya başlandi.

Internet Explorer 7'nin beta 2'sinde düşme sorunu yaşanmaktadır. Local parametrelerin yanlış kodlanmasindan meydana gelen bu hata, Microsoft tarafından onaylanmıştır.

Hatanın orjinal sürümün piyasa sürülmeden kaldırılacağı bildirilmiştir.

Kaynak: Zdnet.

Türkçeleştirme: Onur O.

Banned
06-02-2006, 20:34   |  #3  
Banlandı
Teşekkür Sayısı: 0
1,148 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2005

abi kurmak istedim windows kopyası falan diye microsoft un sitesine yönlendiriyor....
bu bir özelliğimi yoksa.....
saygılar...

Selçuk İslamoğlu
06-02-2006, 22:53   |  #4  
Selçuk İslamoğlu avatarı
CHIP Online
Teşekkür Sayısı: 73
4,131 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2003

Evet, IE7 illegal windows'lara kurulamayacak.

Banned
06-02-2006, 23:48   |  #5  
Banlandı
Teşekkür Sayısı: 0
1,148 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2005

bu çok kötü......

kavci
07-02-2006, 00:11   |  #6  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
2 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2006

ben indirdim arkadaşlar kurdum hatta mükemmel grafik falan iyi ama biraz pc kasıyo

Banned
07-02-2006, 01:01   |  #7  
Banlandı
Teşekkür Sayısı: 0
1,204 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2005
Cem Şancı
anti-
valla ben onu sadece oyunlarda kullanıyodum

he he burdaki amacıda aynı mı oyunlardakiyle

Selçuk İslamoğlu
07-02-2006, 02:55   |  #8  
Selçuk İslamoğlu avatarı
CHIP Online
Teşekkür Sayısı: 73
4,131 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2003

Evet anti-alias ve "clear type" font kullanımıyla birlikte, resim kalitesi kötü de olsa, onu daha iyi görebilmenizi sağlıyor, metinler daha bir okunaklı oluyor özellike LCD'ler için.

bug_lavacı
07-02-2006, 16:23   |  #9  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
318 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2006

Walla ben Vistayı beklemeyi tercih ediyorum...

emrozdmr
07-02-2006, 16:38   |  #10  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
349 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2005

ben beta 2 yi beenmedim bi kere ciddi bi şekilde firefoxtan kopya çekilmiş anladığım kadarıyla bide arkadasım söledi ne kadar dooru bilemeyeceim 15 dakikayla dünya hata bulma rekoru bu ie beta 2 de kırılmış ben firefox ve opera kullanmaya devam edicem herkese tavsiye ederim;)

Recep Baltaş
07-02-2006, 17:07   |  #11  
Recep Baltaş avatarı
CHIP Online
Teşekkür Sayısı: 7
9,635 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2004

Yazılımın Beta yani Test aşamasında oldğunu unutmamak lazım...

Cem Şancı
16-02-2006, 10:40   |  #12  
Cem Şancı avatarı
OP CHIP Editör
Teşekkür Sayısı: 0
35 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2005

görüntü kalitesini yükselttiği, ekranın okunurluğunu yükselttiği için heyecanla karşılamıştım ama betadaki hatanın pencereleri yerli yersiz kafasına göre kapaması yüzünden explorer penceresi üzerinden blog yazmaya veya form doldurmaya kalktığımda sorun çıktığını görünce sildim. yarım saat ugrasip yazdiginiz bir yazinin kendi keyfine gore kapnan ie7 penceresi yuzunden yok olması butun keyfinizi alıp götürüyor.

Betasını kurmak niyetindekileri uyarmak isterim.

Onur OKTAY
16-02-2006, 10:47   |  #13  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
169 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2006

Merhabalar  ;

IE 7 Beta 2'de sorunlar olduğu yukarıda söylemiştim. Bu sorunlar ortadan kalkınca zaten tam sürümü piyasaya sunacaklar. Beta'da hatalar bulunması da bana göre normal. adı üstünde BETA :)

refref
11-03-2006, 03:29   |  #14  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2006

ben kurdum grafik açısından iyi ancak orjinal xp sp2 li istiyor ama onuda geçmesini bulmuşlar exe  dosyasını sabit diske kaydederek winrar ile açıp update dosyası içinde şu adlı dosya değiştirilerek kullanıla biliyor
iecustom.dll
bu isimli dosyayı bir yerden indirmiştim ama şimdi aklıma gelmiyor ama kurduğuma pişman oldum eski sürümü yükliyemiyorum buda arada bir hata veriyor neyse yenisini bekleyecez

Kapalı Hesap (24974)
15-03-2006, 16:45   |  #15  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 0
14 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2006

IE 7 BETA 2 NİN TÜRKÇESİ NE ZAMAN ÇIKACAK BİLEN VARSA SÖYLEYEBİLİRMİ?

theironman
19-03-2006, 14:55   |  #16  
theironman avatarı
Genel Denetmen
Teşekkür Sayısı: 63
8,349 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2004
Selçuk İslamoğlu
Evet, IE7 illegal windows'lara kurulamayacak.
bunun anlamı çok açık: pek çok kişi IE 7 den faydalanamayacak demek ki...

shehsuvar
26-04-2006, 20:07   |  #17  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
779 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2005

ben yeni denemeye başladım , öncelikle eski ie den çoook iyi . fakat firefoxa yetişmesi biraz zor . zaten ilk kulanmaya başladığımda sanki firefoxun teması değişmiş gibi geldi . ama firefoxunda bazı ekskleri vardı (özellikle multimedya olaylrında) . güvenlk konusunda bişey diyemicem .

Lateralis
22-10-2006, 21:12   |  #18  
Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
49 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2006

Internet explorer 7 yi az once kurdum .(beta versiyonu degil)..ve ilk girdigim web sayfasi chip oldu :D..ie7 de Ilk gozume carpan, daha dogrusu beni rahatsiz eden seyler kisaca..

negatif yanlari: yazilarin bulanik olmasi,evet gercekten,sanki her harfin arkasina golge efekti yerlestirilmis gibi,silik . goz bozucu.
  adres kutusunun  menu bar in ustunde.olmasi yani biraz gozden uzak yapmislar.Bu sorunlari nasil halledebilecgim hakkinda yardim ederseniz sevinirim ..
pozitif yanlari: Internet ayarlari kismi cok hos olmus.cunku ayni anda birden fazla home page eklenebiliyor,1 den fazla arama motoru da ekleniyor.
  yine ayarlar kisminda  gecmisi sil, cookies sil,dosya sil ile birlikte bide ,doldurulmus olan form lar ve  uye oldugumuz sitelerdeki otomatik sifre tanima olayini da siliyor,.
bir pencerede birden fazla web sayfasi acma. yani guzel bi seye benziyor,..
gozume carpan seyleri tekrar yazicam..

Son Düzenleme: Lateralis ~ 22 Ekim 2006 21:14
TuncaBozkurt
24-10-2006, 13:08   |  #19  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
4,805 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2006

vistanın yazı tipini kullanıyor bildiğim kadarıyla
bu arada yeni çıkan(galiba 1 hafta oldu) ie 7 final sürümünü yükledim.sürekli çökmeler vs:D.hiçbir şekilde ie 7 yi göremedim(betası dışında).çift tıklıyorum ie 7 bir hata ile karşılaştı kapatılması gerek yazıyo.hata raporu gönderiyorum yine tık yok.en sonunda da şe 6 nın açılmasını sağladım.

Son Düzenleme: TuncaBozkurt ~ 24 Ekim 2006 13:10
Lateralis
28-10-2006, 16:21   |  #20  
Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
49 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2006

tuncap!! windows xp in orjinal mi?yani cd-key i var mi sende?  ie7 sadece orjinal windows xp lere yukleniyormus.

Selçuk İslamoğlu
28-10-2006, 20:30   |  #21  
Selçuk İslamoğlu avatarı
CHIP Online
Teşekkür Sayısı: 73
4,131 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2003

IE7'nin bulanık olması "ClearType" font kullanmasından ileri geliyor.

Internet Options -> Advanced kısmında ClearType kullanmasını kapatabilirsiniz.

Lateralis
29-10-2006, 14:14   |  #22  
Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
49 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2006

yardimin icin tesekkurler selcuk islamoglu :)

Selçuk İslamoğlu
IE7'nin bulanık olması "ClearType" font kullanmasından ileri geliyor.

Internet Options -> Advanced kısmında ClearType kullanmasını kapatabilirsiniz.

teocan94
09-01-2007, 13:28   |  #23  
Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
45 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2006

arkadaşlar unutmayın ki bu microsoftun bir tuzağıdır  explorer'i kurmak isteyenlerin bilgi sayarında lisanssız program olmamalı dikkatli olun...(bu söyledik lerim explorer in tamsürümü  için geçerli)