ısı çok yüksek değil mi?

ocean_of_anka1
24-12-2006, 16:53   |  #1  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
144 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2006

arkadaşlar intel d946gzıs anakartım ve e6300 işlemcim var işlemciyle gelen fanı kullanıyorum, fan speed de görünen işlemci ısısı 47 den aşağıya hiç düşmüyor kasanın kapağını açıpta çalıştırırsam 44 derece bu arada program fanın devir hızını 940 olarak gösteriyo. bu ısı normal mi bana söyleyebilirmisiniz? eğer değilse fanın devir hızını nasıl yükseltebilirim? devir hızı için normal olan değer nedir? arkadaşımda asus p5lmx anakart, intel 3Ghz 800mhz işlemci var aynı kasayı güç kaynağını kullanıyoruz, onun kasa da kapak kapalıyken fan speed programının gösterdiği ısı derecesi 27 yi hiç geçmedi ve fan speed de görünen devir hızı 2000. işlemcimin ısısını aşağıya çekmede bana yardımcı olabilirmisiniz? nasıl fanın devir hızını yükseltebilirim

BOOMFUNKMCS
24-12-2006, 17:18   |  #2  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 11
3,375 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2006

arkadaş,senin sıcaklığın pek normal.hiç takma kafana.60 ı geçerse durum ciddi olurdu ama bu çok iyi diye düşünüyorum.

ONUR87
24-12-2006, 18:21   |  #3  
Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
43 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2006

bencede aşırı değil normalden yaklaşık 10derece fln yüksek benimde baştan böyleydi yeni aldığımda ama sonradan ısı 38 e düştü belki bilmiyorum tam ama termal macunun işlemciye tam oturması için belli bi zaman geçmesi gerekiyor benim başta 80 dereceydi sonra biraz kurcaladım fanı fln senin derecene düştü bikaç gün sonrada 38 yeni bağladıysan eğer bi iki gün bekle derim eğer e6300 fanını kullanıyorsan fan devri max.2000 kadar çıkıyor ama ayarlanması konusunda o anakartı kullanmadığım için bişey söyleyemeyeceğim bilen bi arkadaş varsa en iyisi öyle.

ocean_of_anka1
24-12-2006, 20:50   |  #4  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
144 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2006

arkadaşlar macunu yeni sürülmüş değil. 1,5 ay geçti alalı, arkadaşın makinada 1 haftalık, bi şey daha farketimki onun makinada fan speed programıyla fanın devirini ayarlayabiliyoruz ama benimkinde ayarlanmıyor onun fan 2500 de gezerken benimki 940 devirden ileri gitmiyor. biostan fan ile ilgili herşeyi manuel yaptım ama devir ayarlamayla ilgili birşey yoktu, ama voltaj ayarı vardı sanırım onumu yükseltmeliyim? yada nasıl yapacağım konusunda bi fikriniz varmı? yardımlarınız için şimdiden teşekkürler arkadaşlar

icakmak
24-12-2006, 22:43   |  #5  
icakmak avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
195 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2006

fan deviri normalin altında ortalama 2200 civarında olması gerek
buyüzden işlemcin etkili olarak soğutulmuyor ama sistemi zorladığın zaman ısı yükselmiyorsa mesele yok

Kusey
24-12-2006, 23:04   |  #6  
Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
34 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2006

Hayır fan devrin normal bilip bilmeden yanlış yönlendirmeyin arkadası . Core 2 Duo işlemcilerin e 6300 modelinin orjinal fan devri 940 civarıdır.  gayet normal ama sanırım işlemci fanının metal kısmının ayagı tam oturmamış ayrıca bunu kafana takma ısın normal aynı işlemci bende de war onun degeri 44 civarı . bu kadar takma ama illaki istiosan bi işlemci fanının oturup oturmadıgını kontrol et veya macunu yenile. bu arada kasa fanına da baglı hava sirkülasyonu azsa normaldir. Bir daha söylüyorum benim işlemcimin sıcaklıgı da aynı..

Kusey
24-12-2006, 23:06   |  #7  
Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
34 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2006

(benim işlemcim de aynısı) Normaldir takma kafaya ;)

onnorgs
29-12-2006, 21:48   |  #8  
Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
24 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2004
ocean_of_anka1
arkadaşlar intel d946gzıs anakartım ve e6300 işlemcim var işlemciyle gelen fanı kullanıyorum, fan speed de görünen işlemci ısısı 47 den aşağıya hiç düşmüyor kasanın kapağını açıpta çalıştırırsam 44 derece bu arada program fanın devir hızını 940 olarak gösteriyo. bu ısı normal mi bana söyleyebilirmisiniz? eğer değilse fanın devir hızını nasıl yükseltebilirim? devir hızı için normal olan değer nedir? arkadaşımda asus p5lmx anakart, intel 3Ghz 800mhz işlemci var aynı kasayı güç kaynağını kullanıyoruz, onun kasa da kapak kapalıyken fan speed programının gösterdiği ısı derecesi 27 yi hiç geçmedi ve fan speed de görünen devir hızı 2000. işlemcimin ısısını aşağıya çekmede bana yardımcı olabilirmisiniz? nasıl fanın devir hızını yü
oyunlarda belli bir süre sonra kilitlenme yada restart gibi şeyler oluyormu peki?

ocean_of_anka1
30-12-2006, 14:14   |  #9  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
144 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2006

evet benim makinada resetleme olayları oluyor makina kenki kendini resetliyor ama çok ısındığı için değil sanırım ısıdan kaynaklanan resetitlemenin ısı derecesi 60c gibi yüksek bi değer olmalı, anakartın biosunda fan speed kontrolünü disable yaptım, işlemci fanım 1800devirde işlemci sıcaklığı 38i geçmiyor artıki ama resetleme yinede oluyor.

sahan
26-07-2007, 17:38   |  #10  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
10 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2007

arakdaşlar işlemci ısına nasıl bakarız ona yardımcı olumurmusun adm 2,8 makina var yardımcı olursanuz sevinirim e mali s.kara.kus@hotmail.com

blackhawkmilan31
26-07-2007, 18:28   |  #11  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
1,472 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2007

Everest programını indir.

Z1mBaBwE
26-07-2007, 21:55   |  #12  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
2,674 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2007

everest gibi programlara güven olmaz bende yükledim bir işe yaradığı yok yannış sıcaklık degerlerı werıo bı gırdım evreste ıslemcı 80 derece gosterıo hemen panıkledım bıosa bı gırdım 35 derece