kod yazma mantığı

camdan.kalpx
30-10-2008, 21:05   |  #1  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
9 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2007

merhaba arkadaşlar veri tabanı diye bir dersim var ve hocamız şu konuda ödev hazırlamamızı istedi

KOD YAZMA MANTIĞI
Görsel dillerin programcılığa kod üretimi ve kodlama mantığı açısından katkıları nelerdir, veri tabanı ile ilgili yönlerini de ele alarak açıklamamızı istedi
yardımcı olur musunuz?

omer_6134
30-10-2008, 21:51   |  #2  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 6
2,789 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2007

Al basit bir kod incele. Mantığını bulursun zaten. Bende 0 kod bilgisi vardı. Kodlarla uğraşmayı seviyorum. Şimdi eski Ömer'in yanında prof.'üm Göz kırpma
Zaten dikkat edeceksindir kod neyle başlıyorsa /'li hali illa vardır.
Örnek ;
<Deneme>   </Deneme> gibi...

frkncyr
30-10-2008, 22:15   |  #3  
Üye
Teşekkür Sayısı: 0
83 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2008

OOOOMMMMEEEERRRR,arkadaş görsel programlamadan bahsetmiş senin dediğin ise web programlama.yani o mantıkla giderse bi yol bulamaz...

Görsel dillerin kodlara en önemli etkisi nesnelerin kullanılabilmesidir.Dillerdeki bu nesneler bir çok değişik kod üretiminne ve bazı kodları yazmaktan kurtulmaya yaramaktadır.görsellik ve değişik fikirlere açık olması nedeniyle görsel dillerde kod yazmak, yeni şeyler üretmek daha doğrusu yaratıcı bir programcı olmak daha kolaydır.Görsellik ve kod kolaylığı veri tabanı bağlantılarında da geçerlidir.basit bir iki nesne ile değişik veri tabanlarına kolayca ulaşabilir minimum seviyede kod ile bağlantıları yapabilirsiniz.Görsel programlamada bu nesnelerin ve iyi kod yazabilme yeteneğinin olması akıllı programlar oraya çıkmasını sağlar.Günümüzde bilinçli programcıların çoğu mümkün olduğunca az sistem harcayan programlar yapabilmek için mümkün olduğunca kodlarını kısa yazmaya özen gösteriyor.İşte tam burada nenselerde imdada yetişiyor,programm içi bir bölümü oluşturmak için onlarca satır kod yazmak yerine bunu tek bir nesne ile yapabiliyorsunuz bazen.Bu yüzden programlada nesneler çok önemlidir.Tabii herşey nesneleri kullanmakla bitmiyor;programları yazarsan bir çok nesne tanımlama bir çok veri tanımlama gibi işlemlerde döngüler ile yine onlarca satırlık kodları bi kaç satırıa sığdırabilirsiniz.Bunlar programlamda çok önemlidir,kaliteli program yazabilmek için minimum sistem ihityacı ve görselliği iyi  olan bir program yazmak gerekmektedir...

camdan.kalpx
31-10-2008, 10:31   |  #4  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
9 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2007

çok teşekkür ederim frkncyr. peki daha detaylı bilgi istiyorum sunum şeklinde hazırlayacağım  makale,dergi,site adresi önere bilir misiniz?

frkncyr
01-11-2008, 11:24   |  #5  
Üye
Teşekkür Sayısı: 0
83 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2008

bu konu hakkında bildiğim bir dergi veya site yok ama bu sitede http://e-bergi.com/arsiv.php programlama ilgili yazılar var.ayrıca çeşitli programlama sitelerinin forumlarından da bu konuda yardım isteyebilirsin...





GazI_9o9
10-12-2008, 23:47   |  #6  
GazI_9o9 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,126 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2008
ScoRpioN
Al basit bir kod incele. Mantığını bulursun zaten. Bende 0 kod bilgisi vardı. Kodlarla uğraşmayı seviyorum. Şimdi eski Ömer'in yanında prof.'üm Göz kırpma
Zaten dikkat edeceksindir kod neyle başlıyorsa /'li hali illa vardır.
Örnek ;
<Deneme>   </Deneme> gibi...
puhahaaaBeğendimBeğendim.çok basitmiş..programmer olduk desene

omer_6134
11-12-2008, 00:04   |  #7  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 6
2,789 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2007
gazi909
puhahaaaBeğendimBeğendim.çok basitmiş..programmer olduk
Sayfalarca yazıyım istersen ?
Basitçe anlattım ama frkncyr'in dediği gibi ;
frkncyr
OOOOMMMMEEEERRRR,arkadaş görsel programlamadan bahsetmiş senin dediğin ise web