Linksys WAG300N QoS konfigürasyon problemi

sercan_
18-11-2006, 11:08   |  #1  
OP Üye
Teşekkür Sayısı: 0
66 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2006

Böyle yeni bişeler alınca direk bozuk çıkmıyo mu abi ya, deli oluyorum.

Şimdi olay şöyle, fabrikaynan merkez arasında VOIP amaçlı bi adaptör aldık, onu almışken hazır modemimiz de QoS destekli olsun, divx falan indirirken (hehe) konuşmamız bölünmesin kekeme gibi kalmayalım istedik.

Gittim bi tane Linksys WAG300N aldık. Güzel alet, iyi, hoş dedik, QoS var, VPN Tünellemesi var 4 port falan da filan. Neyse router ayarlarını yaptık abi, ağa bağladık, iyi hoş her şey. QoS ayarlarını yapınca makina sapıttı. VOIP adaptörüne öncelik vereyim diye ayarladım işte, mac adresini falan girdim, QoS'i etkinleştir dedim, 20 kbps bant genişliği ayırdım 512/128 üzerinden.

Ayarları kaydet dedim, fakat o da ne? Kaydeder etmez router'ın konfigürasyon menüsü (browser üzerinden ulaşıyoruz ya, o meret) yavaşladı. Ama ne yavaşlama, normalde bir saniye sürmeyen menülerin açılması 25-30 saniye sürmeye başladı. İnternet hızım da felaket yavaşladı aynı zamanda, 512/128 bağlantıyla hotmail.com'u 46 saniyede açtım düşün. Gittim ben de güç bela QoS'i kapattım, herşey güllük gülistanlık. La havle dedim, yine açtım, yine aynı sonuç. Switch'i çıkardım aradan, bilgisayarı direk router'a bağladım, sonuç aynı.

Network konfigürasyonum şu şekilde:

Router / Gateway: Linksys WAG300N
Switch: Surecom 16 port desktop switch w/autosense
VOIP Adaptörü: Linksys PAP2-NA
Ağda 7 bilgisayar var, çeşitli İşletim Sistemleri içeren.

Sonra dedim bi firmware update çekeyim belki düzelmiştir, 1.01.00'dan 1.01.01'a yükselttim, hiç bir şey değişmedi.

Linksys'e mail attım geçen ayın ortasında, iki ayrı e-mail ile iki ayrı yalandan çözüm önerdiler iki hafta öncesine kadar, üstelik o çözümleri uyguladığımı ilk e-mailde belirttiğim halde. Şu an hala cevap beklemekteyim ama umudu kestim artık.

Aynı problemden sizde de varmı arkadaşlar yaw, hatta olup da çözen var mı çok daha makbule geçer.

Yardımlarınız için şimdiden Allah razı olsun walla tuttuuğunuz altın olsun,
ya da ne isterseniz işte.

monder
19-11-2006, 18:21   |  #2  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
5 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2006

slm.
Oncelikle Linksys veya fiyat araligindaki USr,arities zyxel gibi urunlerin yaptiklari qos tos marking dir. Ve Qos aslinda tum network ortaminda yapilmasi gereken bi konudur. Sen ses paketini linksys te istedigin kadar tos mark yapip tt ye gonder paket orada onceliklenmedikce sana bi faydasi olmaz. ve tt nin tabiki ses paketleri onceliklendirmek gibi bir olayi yok.
Benim sana tavsiyem, pap2 leri hangi operatorden aldi isen ona danisman. saha testlerini yapmislardir. Eger pap2 leride voipbuster gibi biryerden aldin ve bu konuda destek alamayacaksan, linksys in wag300n icin cagri merkezini araman. linsks cagri merkezi 02124442726. ama pap2 ye destek olmazlar. olmalarida beklenmemeli.
Ama ben senin yerinde olsam qos i disable ederdim. pap2 de iyi bir operatorun varsa download yaparkende 1mb te voip yaparsin.
iyi calismalar

sercan_
20-11-2006, 08:56   |  #3  
OP Üye
Teşekkür Sayısı: 0
66 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2006

Selam,

Ses paketlerinin TT'de önceliklendirilmediğini biliyorum, zaten TT'den beklemek biraz fazla optimist bir beklenti olur. Benim asıl problemim iç ağdaki trafiğin download'lar için yoğun kullanılması, dolayısıyla ses trafiğini fazlasıyla etkilemesi. Bu yüzden kendi gateway'imizde ses trafiğinin önceliklendirilmesi benim için yeterli. Sistem 7 kullanıcılı olduğu için QoS disabled durumda voip'te çok sorun çıkıyor, çünkü herkesin download'larını denetlemek biraz zor. Hepsini geçtim, QoS'i kullanmayacak bile olsam gateway'in bu fonksiyonunun çalışmamasının bir sebebi olmalı, sonuçta sıfır bir cihaz aldım ve normal olarak bütün fonksiyonlarının çalışması gerekir.

Tavsiyen için teşekkürler, bugün arayacağım Linksys'in çağrı merkezini, bakalım ne yanıt verecekler.

sercan_
22-11-2006, 11:11   |  #4  
OP Üye
Teşekkür Sayısı: 0
66 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2006

Cisco'nun destek hattını malesef aramış ve hayretler içerisinde kalmış bulunuyorum. İnsan Cisco / linksys deyince şöyle bir durup büyük firma, teknolojik firma breh breh diye düşünür değil mi? Değilmiş.

Destek hattını aradım, bir bey açtı telefonu. Önce yanlışlıkla dünya çapında profesyonel network ürünleri üreten büyük bir firmayı değil de mahalle kıraathanesini aradım zannettim, gerek telefonu açan beyin konuşma tarzından gerekse arkadan gelen seslerden dolayı. Her neyse, görüşmeye mecburen başladık.

ben
- Merhaba beyfendi, benim WAG300N ürününüzle ilgili bir sorunum vardı

müşteri temsilcisi
- WAG300N, modem mi oliyör bu?

b- Wireless modem evet.

mt- Evet, nedir sorun?

b- Modemi QoS destekli olduğu için aldım ama QoS desteği sorun çıkartıyor, QoS'i açtığımda kontrol pane...

mt- onu açmayın niye açıyonuz?

b- Nasıl "niye açıyonuz", modemde QoS desteği var diye aldık, kullanmak istiyoruz.

mt- Normal bağlantı kuruyo mu modem?

b- Evet kuruyor ama QoS açılınca sistem yavaşlıyor.

mt- Tamam bağlantı kuruyosa ayarlarını kurcalamayın açmayın onu

b- QoS'i mi

mt- Evet.

b- Beyfendi modemi QoS destekli diye satıyorsunuz, ne demek "açmayın". Klimalı araba satıyor olsanız, kliması çalışmasa "klimayı kullanmayın" mı diyeceksiniz?

mt- bu QoS şimdi, nasıl oluyordu yauw...

b- Beyfendi isterseniz teknik servise aktarın beni belki onlar yardımcı olabilirler.

mt- Şimdi burası teknik servis zaten.

b- Ama siz QoS'in ne olduğunu bilmiyorsunuz

mt- şimdi beyfendi bu QoS'i açınca sistem yavaşlıyor mu diyorsunuz?

b- Evet aynen öyle diyorum.

mt- Ben sizin isminizi alabilir miyim

b- Şudur şudur ismim.

mt- Bi de numaranızı alayım

b- 0212 zzzzz numaram.

mt- Beyfendi biz araştıralım size dönelim olur mu

b- Peki, iyi günler. ÇAAAT.

Konuşmanın ortalarına doğru "QoS'i açmayın" beyanatı gelince şaka falan zannettim ama değil abi, adam ciddi ciddi böyle konuştu benimle. Linksys Amerika'ya da mail attım ama sorun çözülecek gibi değil, eften püften çözüm önerileri sunuyorlar. Büyük ihtimalle modemi değiştireceğim, QoS'i kullanmayacak bile olsam 300 küsür YTL yatırdığım aletin sorunlu olmasını bünyem kaldırmıyor.

monder
22-11-2006, 22:06   |  #5  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
5 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2006

meraktan soruyorum, pap2 ler hangi operatore bagli

sercan_
23-11-2006, 10:01   |  #6  
OP Üye
Teşekkür Sayısı: 0
66 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2006

Linecube isimli ABD tabanlı bir operatör, Türkiye'de Telekutu ismiyle hizmet veriyorlar. (telekutu biraz telekızı andırıyo sanki, onun dışında hizmetleri iyi gibi)

şu linkten ulaşabilirsin



Müşteri hizmetlerinden dün akşam gelen yanıt:
-------------------------------
Sayin Selcan Bey; [ismimi de yanlış yazmışlar zaten]

Sizi telefon ile aradim fakat size ulasamadim.
Belkide gec saatte ( 18:55 ) aradigim icindir.
Uzulerek belirtmeliyimki Qos modunda pap2 cihazlari calistiramiyorsunuz..
Bu yuzdendirki baglantinizda sorun yasiyorsunuz.
Orada ismi yazili olmayan cihazlarda sorun cikartiyor.
Voice Devices PAP2 ( voip ) cihazlari icermemektedir.


Sorulariniz icin bizi arayabilirsiniz.
----------------------------

Ve benim cevabım:
---------------------------
Sayın Ugur Bey,

       Cevabınız üzerine bugün QoS’i MSN Messenger için etkinleştirmeyi tekrar denedim, MSN Messenger listede var. Ama maalesef yine aynı sonuça ulaştım, listeye herhangi bir giriş eklemek mümkün değil. Kaldı ki kontrol panelinde sadece VOIP cihazlarını sadece “Voice Device” olarak belirtiyor, hiçbir VOIP cihazının tam ismi yok. Bu durumda hiçbir VOIP cihazı ekleyemiyor muyum?

Kullanabileceğim VOIP cihazlarının bir listesine nereden ulaşabilirim?

Cevabınız için şimdiden teşekkür eder, iyi çalışmalar dilerim.

Saygılarımla,
Sercan Soydan.
------------------------------
Uyuzluk değil mi kullanmayacak olsam bile ürünü değiştirtene kadar gidicem bu işin peşine, hasta oldum.

sercan_
23-11-2006, 17:45   |  #7  
OP Üye
Teşekkür Sayısı: 0
66 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2006

Bu arada aldığım yanıtla ilgili önemli bir hata yapmışım, ilk yaptığım görüşme Linksys Türkiye'den ismini almadığım bir şahısla yapılmıştır. Daha sonra attığım mesajda kopyasını gönderdiğim linksys'ten gelen yanıtın sahibi olan Uğur bey'in ilk görüşmeyle alakası yoktur, yazış tarzımdan sanki iki görüşme de aynı kişiye ait gibi anlaşılıyor. İlk görüşmeyi yaptığım kişi tarafıma e-mail ya da telefonla dönme zahmetinde bile bulunmamıştır. Uğur bey ise az önce tarafımı arayarak sorunumun çözümüne ciddi bir katkıda bulunmuştur. Kendisine teşekkür eder, yaptığım yanlışlıktan dolayı çok büyük özür dilerim.

monder
23-11-2006, 23:54   |  #8  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
5 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2006

slm.
telekutu turk tabanli bir firma. Ilk konustugunuz kiside yine linksys turkiye olamaz, o benim :-).
operatorun telekutu olmasi iyi olmus. iyi firma. Telekutu, Qos konusunda, ki buradaki konu ses kalitesi yani telekutunun servisidir buna para oduyorsunuz, cagri merkezinden daha iyi destek olacaklardir. Wag300n yeni model olup urunu tanimadiklari icin biraz tekleyebilirler. ama dedigim gibi qos in cok bir anlami yok. Ama ugur ile konusup yine qos i enable edebilirsiniz. Iade etmek istiyorsaniz da yine siz bilirsiniz tabii.

Kolay gelsin

monder
25-11-2006, 13:03   |  #9  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
5 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2006

bende kotu bir ifade kullanmisim. ufak bir duzeltme.
Operator qos konusunda destek verebilir.Aslinda vermelidir. Wag300n yeni bir urun oldugu icin telekutu firmasi urunu iyi tanimayabilir. yazimdan sanki linksys cagri merkezi wag300n i tanimayabilir gibi anlasilmis olabilir. onu kastetmemistim.
ozur