Marka Nedir? Nasıl Oluşturulmalı?

Kapalı Hesap (293159)
26-07-2017, 14:55   |  #1  
OP Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 0
1 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2017

Marka Nedir?

Marka bir ürünün ya da hizmetin tanıtılmasıyla beraber yapmış olduğu işin en uç noktasına ulaşmış kişiler, firmalar ya da kuruluşların başarısının kendine ait size verecekleri hizmetin kalitesini ortaya koymuş güven duyma mekanizmasıdır.  (Siz markanız için ne yaptınız?)

Marka Nasıl Yaratılmalıdır?

Marka yaratmak kolay elde edilen bir başarı değildir. Yapmış olduğunuz deneyimlerin yatırımı sonucu elde edilen bir başarının gerçek sırrı olarak görebilirsiniz. Kişi ve Kurumlar kendi markalarını Pr çalışması sonucu verilen mesajlar doğrultusunda kişilere bilinçaltı mesajları sağlayanlar yerleşecek olan kelimeye sahip olmak için görsel ve duyusal çalışmalar sağlamaktadır. Bu sayede marka benimsenmiş ise kalıcılık doğrudan gelir. Düzgün bir ticari anlayışa sahip olan eski kökenli kuruluşlar bu düzeni ona göre sağlamış ve o zaman firma veya kişilerin popülerlik durumu yaygınlığı fazla olmaması sebebiyle doğru marka çalışması yapmadan hizmet sürenize ve kulaktan kulağa yayılan durumlar sayesinde pozitif geri dönüşler sağlıyorlardı.

Kimlere Ulaşmak Gerekir?

Hedef kitlenizi belirlemelisiniz. Kim veya kimlere hizmet vermeniz gerektiğini iyi bilmeniz gerekmektedir. Yapılacak olan işin asıl amacı size doğru sonuçlar verebilirde, vermeyebilirde!

Potansiyel müşteriniz sizin patronunuzdur. Siz yazılarınız ile onları yönlendirir ve asıl kapıya ulaştırırsınız. Müşteri eğer ki size sadık kalmak için elinden geleni sağlamak konusunda biraz ısrarcı olur ise işiniz zor demektir. İnternet ortamı biraz hedefleme konusunda işinizi zorlaştıracaktır. Nasıl mı? Her yere açılan bir kapı var. Siz müşterinize yeterli ilgiyi veya alakayı sağlamadığınız vakit potansiyel olarak gördüğünüz müşteri başka kapıya yönelecektir.

Nasıl mı?

Bir müşteri kapıyı 3 kere çalar. 1.’sinde analiz eder ve belli bir araştırma içine girer. 2.’sinde ürün gamı veya hizmetiniz ilgili araştırmalara başlar eksiksiz hizmet anlayışı takibine takılır. Sizi blog sayfalarında veya sosyal mecrada yakın takibe alırlar. Müşterileriniz nasıl hizmet verdiğinizi anlamak için. İşin asıl amacı güven duygusunu beslemektir. Doğru bir hizmete ulaşmak için yakın takipte olduğunuzu bilmelisiniz. 3.’sünde ise son kapıyı çalma durumu vardır. Eğer müşteriyi ilk iki de ikna edememişseniz o müşteri bir daha sizin kapınıza uğramaz bu marka çöküş sebebidir. Müşteriyi iyi analiz etme işini ilk olarak siz yapmalısınız. Doğru kapı açıldığında en işlek cadde’den daha da işlek olma durumunu değerlendirmelisiniz. Doğru hizmet anlayışından vazgeçmeyiniz.

En İyi Potansiyel Nasıl Yakalanır?

Potansiyel müşteriye bağlı bir kavramdır. Onu yakalamak satılan ürün veya hizmetin durumuna göre değişir. Sosyal medya veya reklam mecraları en iyi kanallardan biridir. Örnek olarak avm sepetim her ürünü satma potansiyeline sahip bir firma olabilir. Fakat alışveriş tutkusu bir kavram değildir. O anlık değişebilen kronik mutlu olma sebebidir. Mutlu olmak için alışverişte vakit geçirme kavramı Dünya’nın anlayışı için ters düşmektedir. Çünkü televizyon ve radyo en büyük etkendir. Sürekli dinlemeye maruz kalan kişilerde potansiyel bir bunalım oluşmaktadır. Bu kişiler maruz kaldıkları durumdan kurtulmak için kendilerini avm sepetim kapılarına atmaktadır. Unutmayın güven oluşturmak zaman alır ve kendiniz için ben nasıl hizmet vermeliyim sorusunu iki kere sormalısınız.

Doğru analiz sizi doğru hedefe götürecektir.

Amacınız Sadece Satış Yapmak mı?

Eğer amacınız satış yapmak ise, doğru bildiğiniz işi yapmanızdan vazgeçmemenizi öneririz. Fakat satış ile hizmeti bir arada yürütmek istiyorsanız da ekipsiz bu işi yapmamalısınız. Çünkü çalışanlara yüklenecek olan işin durumu onları yaptıkları işten alıkoyma ve yaptıkları işten soğutma durumuna gelir ise satış yapmaya çalışacak olan çalışanlar bu durumda büyük bir sorun yaratabilir. Hevesi kalmamış bir çalışan doğru bir sonuca sizi götüremeyebilir. Fakat bu durumda satış potansiyelini arttırabilmeniz için avm sepetim’deki gibi ödül vermelisiniz. Potansiyel müşteri genellikle yaptığı işte başarıya ulaşmış olan potansiyel hizmeti daimi olarak ödüllendirmektedir. Nasıl mı? Aldığı hizmet kalitesi sürekli olarak müşterinizi size yönlendirmektedir. Yapmanız gereken tek şey doğru, güvenli ve kaliteli hizmet anlayışından uzaklaşmamanızdır. Bu sizi amacınıza ulaştırabilir.

Doğru Hedefe Nasıl Ulaşmalıyım!

Doğru hedefe ulaşmak için yapmanız gereken en büyük etken satılan her ürün için analiz sağlamanızdır. Potansiyel müşteri doğru hedefi görmeyebilir, gözünden kaçırabilir veya milyonların arasında kaybolabilirsiniz. Hedef kitlenize hatırlatmalar yapmak, sosyal mecralar veya kanallar üzerinden kendinizi unutturmamaya çalışın. Hedefe ulaşmak için bütçe aralığı çok önemli müşteriler genel olarak pahalı görünümlü ucuz ürünlere yöneltmek anlayışı dünya’da mevcut bir durumdur. Fakat hedefleriniz için yapılan yatırımın değeri ancak zamanla oluşmaktadır. Acele ile elde edilen bir başarı, başarı değildir! Çöküşü hızlı olur. Emek ile kurulan bir düzen sizi her zaman doğru sonuçlara ulaştıracaktır. Umarız sizde doğru hedefe ulaşma konusunda başarınıza başarı katarsınız. Yapmanız gereken tek şey hedefinizi ürün veya hizmetler aracılığı ile kaliteyi birleştirme faktöründen geçmesini daima hatırlayınız. Hatırlatınız, unutmayın bir anahtar kelimeye sahip olmanız sizi daima güçlü kılacaktır. Yaptığınız araştırmalar sonucu google’da kendi markanız için araştırmalar yapınız. Hiç kullanılmayan bir kelimeye yatırım yapmak sizi doğrudan hedefe götürecektir.

Başarılarınız daim olsun.


Not: Unutmayın hayal etmek için, sesli düşünmelisiniz. Kendini dinlemesini bilmeyen kişiler sizin söylediklerinizi dikkate almayacaktır. Bu sebepten kendinizi yıpratmadan amaca hizmet edin, hizmeti amaca dönüştürmek sizi yıpratır.

Unutmayın parayı siz kullanmalısınız, o sizi değil!

Sesli düşünen makalem…

Son Düzenleme: Kapalı Hesap (293159) ~ 27 Temmuz 2017 16:18 Neden: