mevcut imkanlarla hızımı artırmak istiyorum

çakır19
23-12-2008, 22:49   |  #1  
OP Üye
Teşekkür Sayısı: 0
65 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2008

 

merhaba arkadaşlar yardımınıza görüş ve önerilerinize ihtiyacım var benim emektar bir bilgisayarım var 2002 nin ocak ayında aldım emektar yani sözün özü artık başında ya sabır çekiyorum değişim vakti geldi de geçiyo amma ne yaparsın işte bütçe darlığı ben diyorum ki makinemi değiştirmeden üzerine şimdilik ilave parça takarak nasıl hızını artırabiliriz mesela ram'ı yükseltmek falan gibi yani;makinemin parça bilgisi aşağıda, yapıcı önerilerinizi
bekliyorum.ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER

anakart: ASUS A7N266-VM ACPI BIOS Rev 1005 (onboard)
işlemci: amd athlon(tm)xp 2000+
1.67 ghz 256 mb ddram bellek
ekran kartı: 32 MB NIVIDIA GeForce2 Integradet GPU

not: şimdiden söyleyim diskini birleştir demeyin pek bi fark yaratmıyo

pec_onur
23-12-2008, 23:05   |  #2  
Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
30 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2008

arkadaşım bu pc artık yapacak bişey yok cok düşük bi pc ram alsan ddr ramler cok pahalı ekran kartı alsan oda öyle  ucuzlarıda var tabide en iisi sistem degişikligi ucuz sistem kursan degiştirmekle aynı miktarın biraz daha fazlasını verirsin  en iisi sistem degişikligi...

Banned
23-12-2008, 23:06   |  #3  
Banlandı
Teşekkür Sayısı: 20
5,777 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2008

a.) Sisteminize ilave edeceğiniz her donanım sadece zarardır.

b.)Zaten sisteminizde oyun vs. değilde ofis ve internet kullanıyorsunuzdur.

Bence hiçbirşeyle uğraşmayın (örneğin ubuntu olabilir) linux kullanın. Sisteminizin windowsa göre çok daha stabil ve performsnlı çalıştığını farkerdersiniz. Hem ofis yazılımı vs. entegre hemde sistemi yoracak virüs programı vs. kullanmanıza gerek yok.Windows kullanacaksanız sp bile yüklemeyin.İlla donanım yükseltmek isterseniz ram eklemeniz yeterlidir.

megaloman
23-12-2008, 23:13   |  #4  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
588 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2008

çakır19 sistemin biraz eskiymiş hakkettende.şimdi bu sisteme toplu revizyon yapsak astarı yüzünden pahalıya gelir.o yüzden en kısıtlı imkanlarla en olur parça takviyesi ile pc'nin nefes borularını rahatlatalım.anakartın ddr 400 mhz 2 soketli.

şu an kullanmakta olduğun 256 mb ram yerine 1 adet 1 gb ram alıp takabilirsin.tabi bütçene göre istersen 1+1 2 gb'de takabilirsin.bu bilgisayarını çok rahatlatacaktır.ddr 400 ramlerin fiyatları 50-55 ytl civarı..kolay gelsin

01apachi
23-12-2008, 23:27   |  #5  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
1,618 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2008

sadece elinizdeki remin 512 mblık olanından alın..

çakır19
24-12-2008, 21:00   |  #6  
OP Üye
Teşekkür Sayısı: 0
65 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2008

(ARKADAŞLAR İLGİNİZ İÇİN HEPİNİZE ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM) megaloman isimli kardeş şimdi şunu söyleyim ben parça bilgisine tam vakıf değilim olanı yazdım verdiğim parça bilgisinden anladığım kadarıyla bilgisayarımın ne vasıfta olduğunu anladın zannediyorum, yani benim anakartım ddr 400 mhz 2 soketli öyle mi?yani ne anlama geliyor bilmediğim için soruyorum. şimdi bu 256 mb ramı çıkartmaya lüzum varmı yenisini takmak için yoksa dursun mu?

çakır19
24-12-2008, 21:03   |  #7  
OP Üye
Teşekkür Sayısı: 0
65 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2008

arkadaşlar bide işlemci konusunda bi öneriniz varmı yani hızı artırmak babında  varsa memnun olurum.yoksa pc yi hızlandırmak için sadece ram'ı yükseltmek kafi mi?

megaloman
24-12-2008, 21:37   |  #8  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
588 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2008

çakır19 kardeş şu anda kullanmakta olduğun ram günümüz şartlarında çok düşük boyuttadır ( 256 mb ) anakart üzerindeki 2 adet soket'ten kastım ise anakartında ram takmak için 2 adet yuva var.seninde bildiğin gibi sistemin oldukça eski.yani internette sörf yapmaktan ve muzik dinlemekten başka pek bişe yapamaz durumda gibi bişe.önünde 2 secenek var.

1 : daha öncede tavsiye ettiğim üzere şu anka kullanmakta olduğun 256 mb ram'a 1 gb daha destek vererek toplamda 1 + 256 = 1.256 mb ram miktarı ile pc rahatlar..( yada 1+1 = 2 gb ram.. ama çok fazla masrafa gerek yok )

2 : yada bilgisayarını uygun bi şekilde elden çıkarır yeni teknoloji bir sistem toplarız,veya alırsın.

tabi bilmemiz gereken pc'yi ne tarz kullanıyorsun.yani şu an itibari ile bilgisayarın sana yetiyorsa ve ağır programlar ve oyunlarla ilgilenmiyorsan  sadece ram takviyesi yaparak rahatlatabiliriz ..

Son Düzenleme: megaloman ~ 24 Aralık 2008 21:39
çakır19
25-12-2008, 00:23   |  #9  
OP Üye
Teşekkür Sayısı: 0
65 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2008

megaloman kardeş aslında oyun oynayan birisiyim fakat aşırı değil gta vice city oynarken bi sorun yoktu ama üzerine ek yamalar yükleyince yavaşlamalar oldu o zamanlar GTA San Andreas çıkınca merak edip onu da aldım yükledim  fakat sonuç fiyasko, arabalar kağnı hızıyla gidiyordu yani onun için sadece vice city ile idare ediyorum.peki benim pc ne kadar eder fiyat olarak ve yeni vasat  bi makine ne kadar tutar.
makinemin özellikleri:anakart: ASUS A7N266-VM ACPI BIOS Rev 1005 (onboard)
işlemci: amd athlon(tm)xp 2000+
1.67 ghz 256 mb ddram bellek
ekran kartı: 32 MB NIVIDIA GeForce2 Integradet GPU
6o gb maxtor hafıza,LG CD RW VE LG CD ROOM (yani ik tane), ATX KASA,AVER MEDİA TV RADIO KART,HYUNDAI Q770 17 İNÇ CRT MONİTÖR

01apachi
25-12-2008, 01:27   |  #10  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
1,618 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2008

bu anakart maximum 1 gb destekli yazıyo sitesinde?

serdar_ayberk
25-12-2008, 01:34   |  #11  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
338 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2008

ekran kartıda epey eski oyunu düşünüyorsan ekran kartını da değiştir. ama sistemde rahat etmek istiyorsan 1 gb ram yeterli. eğer uyarsa 1256 ram ile xp'de rahat çalışırsın. oyunda düşünüyorsan bu siteme pahalı olmayan 40-45 ytl'lik 128 mb ekran kartı taktır. yensini alana kadar idare edersin. çok fazla programda yükleme işlemciyi yorabilir.

çakır19
25-12-2008, 03:32   |  #12  
OP Üye
Teşekkür Sayısı: 0
65 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2008

arkadaşlar sizlere çok teşekkür ediyorum ram ihtiyacı baskın geldiği için şöyle bi nette aradım ddr2 ler gözüme ilişti ddr ile ddr2 ramlar arasında ne fark var ya da ben anakartım ile performans açısından birebir uyuşması için hangisini tercih etmeliyim sağolsun 01apachi kardeş  araştırmış maksimum ram sınırınıda yazmış bilahare kendisine teşekkür ediyorum.

ObreuS
25-12-2008, 03:35   |  #13  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
8 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2007

ddr ile ddr2ram arasındaki farklar;

ddr2 ram yeni anakartların uyumlu oldugu ram (yeni derken çokta yeni degil :))
ddr ram ise eski anakartların uyumlu oldugu ram

aralarındaki fark mhz ve fiyat farkı

ddr ram 400 mhz e kadar
ddr2 ram 533 ve üstü

slot girişleri farklıdır ddr destekli anakarta ddr2 ram takılamaz.

çakır19
25-12-2008, 03:49   |  #14  
OP Üye
Teşekkür Sayısı: 0
65 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2008

bu durumda yakın vadede bana ddr2 yaramaz. cevap için teşekkürler

çakır19
29-12-2008, 22:55   |  #15  
OP Üye
Teşekkür Sayısı: 0
65 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2008

arkadaşlar dediğiniz gibi gittim bi tane sıfır 1 gb ddr bellek aldım eve geldim ram'ı taktım tam açılırken bilgisayarınız bir hata ile karşılaştı iletisi alıyorum hani şu bildiğimiz mavi ekran işte iki tane soket girişi varya eski ramı ile yenisinin yerini değiştiriyorum bu sefer hata ekranı karşıma çıkmıyo ama bu seferde tam açılrken siyah bi ekran çıkıyo sol üst köşede eksi işaretine benzeyen bir işaret yanıp sönüyo ayrıca bıos'a girdim pc ikisinide görüyo(1024+256=1280)ne yapmam gerekiyo halbuki benim anakart maksimum 1 gb ddr ramı destekliyor sorun sizce nerde...acaba işletim sistemimmi desteklemiyo dersiniz(xp pro sp3 kullanıyorum)yardımlarınızı bekliyorum.

Son Düzenleme: çakır19 ~ 29 Aralık 2008 22:57
Hallederiz_87
29-12-2008, 23:57   |  #16  
Hallederiz_87 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
934 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2008
çakır19
arkadaşlar dediğiniz gibi gittim bi tane sıfır 1 gb ddr bellek aldım eve geldim ram'ı taktım tam açılırken bilgisayarınız bir hata ile karşılaştı iletisi alıyorum hani şu bildiğimiz mavi ekran işte iki tane soket girişi varya eski ramı ile yenisinin yerini değiştiriyorum bu sefer hata ekranı karşıma çıkmıyo ama bu seferde tam açılrken siyah bi ekran çıkıyo sol üst köşede eksi işaretine benzeyen bir işaret yanıp sönüyo ayrıca bıos'a girdim pc ikisinide görüyo(1024+256=1280)ne yapmam gerekiyo halbuki benim anakart maksimum 1 gb ddr ramı destekliyor sorun sizce nerde...acaba işletim sistemimmi desteklemiyo dersiniz(xp pro sp3 kullanıyorum)yardımlarınızı bekliyorum.
Anakartın:Max;1GB destekliyorsa..
O yeni aldığın "RAM" hatalı olmuş..