Millenicom üç günlük kullanım ve başıma gelenler.

layka
05-03-2018, 22:56   |  #1  
layka avatarı
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
2 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2018

Merhaba 9746025 nolu Millenicom abonesi olarak özetle Millenicom vb. internet sağlayıcılarının dolandırıcılık sistemini, en kolay yoldan kurtulmanın tüyolarını ve düşmemeniniz gereken hatalarını anlatacağım.

Her şeyden önce yapılabilecek ilk hata Ttnet Vodafone net gibi bilinirliği ve marka yüksek servis sağlayıcıları yerine Millenicom gibi bir firmayı seçmektir. İkincisi bir firmanın uluslararası pazara açılmış olmasına kanmaktır ki özelliklede firma Avrupa-Amerika kökenliyse bu yanılsama güçleniyor. Millenicom Almanya kökenli olmasına rağmen arka sokak dolandırıcı bilgisayarcılardan farklı değildir. Kaliteyi belirleyen yine Türkiye distribütörü oluyor. Örneğin Hollanda kökenli olan İNG Bank ATM’sine kaptırdığım parayı 13 günde zar zor geri alabilmişken bunu diğer tüm bankalar bir ya da iki iş günü içerisinde rahatlıkla çözmekteler.  Üçüncüsü ise düşük fiyat politikası, yüksek hızda gerçek limitsiz internet gibi cafcaflı reklamlarla aklınızı çelmelerine izin vermektir. O hataya düşenlerden biriside benim. Pek çok kullanıcı gibi AKK (adil kullanım kotası) sonrası yerlerden sürünen internetten bezdiğin için “gerçek limitsiz, akk yok” cümlesinin büyüsüne kapıldım.

DİP NOT: Az bilinen servis sağlayıcılarının portları boştadır o yüzden daha iyi hizmet alırsınız, aslında hizmeti çok iyi ama Türk Telekom’dan daha ucuz ve AKK yok diye Telekom kıskanıyor o yüzden en başta sorun çıkarıyor vs. bunlar bayii yalanlarıdır kesinlikle inanmayınız. Bayii size satar (argosu olarak kitler), 40 TL komisyonunu alır ve bir daha sizle muhatap olmaz bundan sonrasında Millenicom sizi semirmeye devam eder. -Ayrıntılarına daha aşağıda değineceğim-

  Millenicom’la yaşadığımız deneyimi özetlersek şöyledir. Balık baştan kokar derler gerçekten de öyle. Birkaç arıza kaydından sonra zar zor hattıma interneti verdiler. Yine de şanslıyım ki bir hafta içinde bağlatabildim. www.sikayetvar.com sitesi üzerinden bakabilirsiniz bir aydır bağlatamayanlar, üç aydır bağlı olmadığı halde fatura ödeyenler. Özellikle belirtmek istediğim bir nokta var 8 mbps üzerinden sözleşme yapmama rağmen 4 mbps verildi hattıma. Burada özel olan ne var bir yanlışlık olmuştur derseniz Millenicom kullanan herkesten aynı şeyi duymak tesadüf olsa gerek. Eğer ki bağlantıyı yapmaya gelen Türk Telekom ekipleri uyarmasa bu şekilde kullanmaya (daha doğrusu kullanamamaya) devam edecektim. (Evet Türk Telekom Türkiye’deki tüm internet altyapısının sahibidir. Diğerleri sadece Türk Telekom’dan kiralar ve size satarak aracılık yapar.)

  İkinci önemli nokta ise ankastreden (binaların dışında telefon hatlarının bağlandığı kablo kutusu) modemime kadar kabloyu ben kendim şahsım hiçbir Millenicom çalışanından destek, yardım, ekipman vs almadan kabloyu kendim çektim, rj11’i kendim çaktım, modeme kullanıcı adı ve şifreyi kendim girdim, bağlantıyı kendim yaptım. Yani özetle Millenicom bırakın evime gelmeyi evimin caddesinden bile geçmedi. Burada anormal olan nedir derseniz firmanın benden 200 TL evde kurulum hizmeti talep etmesi. Aşağıda bu duruma da değineceğim.    Zar zor internetimizi bağladık ilk iş ne yapacağız tabi ki oyun, dizi ya da film. Hemen Lol Launcher’ı açtım ama internet yerlerde sürünüyor biriken güncellemeleri 200-300 kbps ile indiriyor. Acaba internetten mi? Acaba kablodan mı? Tüm bunları düşünürken oyun başladı 3k ping (3000 milisaniye yani 3 saniye, yine de anlamayanlar için özetle takım savaşı başlıyor ben 3 saniye sonra görüyorum ben katıldığımda her şey bitmiş oluyor 3 kilim var ama nasıl var bende izleyemedim çünkü 3k ping ve sürekli paket kaybı var.) Film izlemeye karar verdim ama oda olmadı tabi ki 480p de başlayıp 144p ye kadar düştüm yeter ki sonun göreyim 144 olsun dedim ama olmadı.

  Tabi ilk iş arıza kaydı oluşturdum. Türk Telekom geldi hattı ölçtü normal kabloyu kontrol etti normal geriye gitti. Birkaç saat benim internetim düzelir gibi oldu 200-400 ping arası takıldım akşam 8.000 ping (modemi kapatıp güvercin yollasam daha hızlı iletişim kuracağım.) Hız testi yaptığım 0.85 mbps yani bana vaat edilenin onda biri. Nasıl bir belaya bulaştığımı anladım hemen kurtulayım dedim arayıp aboneliğimin iptalini istedim.   

  İşte her şey bu noktadan sonra güzelleşiyor. Müşteri hizmetlerinde bayana ben derdimi anlatmaya çalıştım o beni baymaya çalıştı. Konudan bihaber ping nedir delay nedir belki de internet nedir onu bile bilmeyen hanımefendi naçizane fikirlerini paylaştı benimle. Sorun bende değil sende, sorun ikimizde de değil Lol’de önce romantik biçimde Zeki Müren eşliğinde biz ayrılamayız faslı zamanla evini arabanı alırım seni süründürürüm noktasına geldi. İşin esprisi bir yana Millenicom dışında ki her şey sorunluydu ama firma bu işi beceremediğini berbat bir hizmet sunduğunu asla kabul etmiyordu. Her şeyden bihaber hanımefendimiz (bu arada müşteri hizmetlerini şikayet etmekle boşa zaman harcamayın kendi aralarında birbirlerine bağlayıp duruyorlar sizi asla yetkili kişiye bağlamıyorlar. -Tttnet, Vodafone ise bunun yerine her görüşme sonrası size anket yolluyor ara sıra insan olduğunuzu hatırlamak isterseniz buraları arayın-) Zar zor iptal talebimi oluşturdum. Bana 200 TL evde kurulum hizmeti ve 60 TL bir aylık indirimsiz kullanım bedeli yansıtılacağı söylendi. Bu arada Türk Telekom’la konuşup başvuru yapmıştım 150 TL’sini karşılayacaklarını söyledikleri için amenna dedim kapattım. Buraya kadar maksimum bir hafta kullandığım Millenicom’dan ucuz yırtmak üzereydim ki kibar bir beyefendi arayıp Millenicom’a bir şans daha vermeye çalışma arkadaşlarının hatalı olduğuna beni ikna etti.   

BUNA KESİNLİKLE KANMAYIN YASAL OLARAK 14 GÜN CAYMA HAKKINIZ VARDIR. BUNU KULLANIN SÜREYİ KESİNLİKLE AŞIRMAYIN. 14 GÜN DOLDUĞUNDA 190 TL AKTİVASYON BEDELİNİ SÖZLEŞME GEREĞİ ÖDEMEK ZORUNDA KALIRSINIZ.  

  Evet o hatayı maalesef ben yaptım. Araya yılbaşı girdi vs derken 14 gün doldu. Tekrar hız testi yaptım 0.85 mbps ping’im ortalama 3k ve sürekli paket kaybı. Millenicom’u tekrar arayıp

 iptal işlemleri başlatmak istediğimde yine tatlı bir hanımefendi içindeki HULK’u serbest bıraktı. 450 TL cayma bedeli istedi. Hoba ama siz beni dolandırıyorsunuz detaylarını istiyorum dedim.

-200 TL evde kurulum hizmeti ( E yukarıda belirttim ben evde kurulum hizmeti almadım. Bu Millenicom’la bayi arasında ortaklaşa dolandırma sistemi. Millenicom bayisini bayisi Millenicom’u suçluyor. Millenicom bayisine 30-40 TL ödeme yapıyor aradaki farkı da kendisi alıyor -At, Arpa, Kuş modeli, At arpayı yer, kuşta dışkısındaki taneleri- ve böylece bayii yeni kerizler bulmaya devam eder Millenicom için. Ticareten vur-kaç yapıyorlar. Tüm bunları okuyup yine de bayiiler tarafından Millenicom ikna edilecek bir sürü insan var sonuçta 80 milyonluk ülkeyiz. Bu konuda savcılığa suç duyurusunda bulundum ama sonuç çıkacağını sanmıyorum. Hırsızlık ve dolandırıcılık davalarından şuana kadar mağdur lehine bir sonuç çıktığını pek görmedim-duymadım.) -190 TL aktivasyon ücreti. Bu konuda maalesef söylecek bir şeyim yok. Tamamen kendi hatam. Siz siz olun kesinlikle 14 günü çeşitli bahanelerle doldurmalarına izin vermeyin.

-60 TL bir aylık indirimsiz kullanım bedeli. Evet bu kısmı analarının ak sütü kadar helal olan tek kısmı ama maalesef bu konuda da taahhütlerinde durmadılar. Dip Not: Müşteri hizmetleri sizinle her zaman muğlak ifadelerle konuşur bunu yapmasına izin vermeyin net rakamlar isteyin yeterli cevabı alamıyorsanız dilekçe yazıp fakslayın.


  Olay burada bitti mi? Hiç Biter mi! Faturam bir geldi 581 TL bürşşşşt çüş oha dedim. 450 TL’yi anladık da hangi ara 137 TL daha geçirdiniz! Bizim 60 TL olan bir aylık kullanım bedeli 177 TL’ye çıkmış. Yine aradım müşteri hizmetlerini her zaman ki lakaytlık tavırla “bakıyoruz, inceliyoruz, sonuçta biz sizi arayacağız”. Bir aydan fazla zaman geçti arayan soran yok. Tüketici hakem heyetine gittim şimdilik sonuçlarını bekliyorum. Bir değişiklik olursa güncelleyeceğim.



  • - Edit: Üçkağıtçı bayimizin 60 TL dediği sözleşme 240 TL üzerinden yapılmış. Evet Millenicom’un bir aylık kullanım bedeli 240 TL imiş. Buda önemli bir ders oldu sahtekar bayilerin ve onların kurumsal sahiplerinin kumpasına düşmemek için size aceleyle imzalatılan sözleşmeleri imzalamayın.
  • - Edit(2): İmzaladıysanız bile bu “güvenini kötüye kullanma” suçudur savcılığa başvurabilirsiniz.

Son Düzenleme: layka ~ 05 Mart 2018 22:59 Neden:
layka
13-03-2018, 15:59   |  #2  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
2 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2018

Millenicom'la yaşadığım sorun çözülmüştür. Teşekkürederim Millenicom Genel Müdürlüğü.

GurKhan
06-12-2018, 17:46   |  #3  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2018

Eee sonra! Sorununuz çözüldü şimdi Millenicom iyi bir firma mı oldu? Bakın sorununuzu gayet açıklayıcı, espri dolu, uzun uzun yazmışsınız. Neden! Çünkü canınız yanmış. O zaman insan döşer de döşer ya sizin ki de öyle olmuş. Ama sorununuz çözülünce tüm tecrübenizi tek satırda harcamışsınız. Üzerine teşekkür etmişsiniz. Bence orası olmamış. Alan memnun, satan memnun olmuş ama takip eden her zaman ki gibi ortada kalmış. Filmin sonu dandik Türk filmleri sonu gibi olmuş. Neyse geçmiş olsun size. Bende filminizin giriş ve gelişme kısmı ile ilgileneceğim, sonuç çok ilgimi çekmedi.

Son Düzenleme: GurKhan ~ 06 Aralık 2018 17:47 Neden: Ekleme
Okkadirğlu
01-11-2019, 16:07   |  #4  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2019

Ben de  benzer sorun yaşıyorum. Temmuz sonunda internet kullanıcısı olmak için başvurdum, gelip kuruluma başladılar ve telefon hattımda sorun bulup hiç bir bağlantı yapmadan gittiler. Tabii bu arada önüme bir sürü imzalanacak belge sürdüler bende kurulum denemeleri sırasında zamandan tasarruf için imzaladım. Elektrikçi ve telefon onarımı için kişiler çağırdım ama olmadı, ben de kablo net ile anlaştım ve hızlı kesintiiz bir internet servisine kavuştum. Millenicom bir ay içinde iptal olanağı verdiği için hemen iptal işlemine başladım ve istedikleri belgeleri yolladım. Bir süre sonra iptal işlemin olmadığını, yolladığım TC kimlik kartı fotokopisini okuyamadıklarını öğrendim. Tekrar belgeleri yolladım ve aboneliğimin iptal edildiği bana bildirildi. Ara sıra fatura gelmeye başladı arayıp aboneliğimi zamanında iptal ettirdiğimi, hiç bir servis almadığımı defalarca anlattım, her seferinde bana hak verip özür dilediler. Gene fatura geldi gene aynı süreçi yaşadım. Sonunda yazılı olarak genel müdürlüklerine durumu anlatıp tek kuruş vermeyeceğimi bildirip, beni bir daha rahatsız etmemeleri konusunda uyardım. Az önce firmanın hukuk işlerinden arayıp ödemediğim iki fatura için yasal yola gideceklerini bildirdiler. Durumu tekrar anlattım, hiç bir servis alkadığımı, hiç sistemlerine bağlanmadığımı ve zamanında iptal işlemini yaptığımı tekrar tekrar anlattım. Bana müşteri hizmetlerini önerdiler. Orayı aradım bu kez ödenmemiş bir fatura buldular. Ayın ortasında iptal ettiğim için yarım aylıkmış! Sanırım bir dolandıcı şebekesi ile karşı karşıyayız. Hiç bir bağlantı yapılmadan, hiç sistemleri kulanılmadan, zamanında iptal için başvurulmuş olmasına rağmen, şirket içindeki düzensizlik nedeniyle sürekli fatura üreten birim ve yasal sorunlarla ilgili birimin keyfine göre gereksiz yere sık sık rahatsız edildim ve ediliyorum. Herhalde bu şirket kadar dolandırıcı, yeteneksiz, beceriksiz ve anlayışsız bir şirket daha ülkemizde yoktur. Okuyanları uyarayım ama dikkat edin bu şirketten uzak durun.