Modemin İnternet Kopma Sorunu

ululemrofficial
23-02-2016, 05:02   |  #1  
ululemrofficial avatarı
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
2 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2016

Merhaba arkadaşlar,

Ben, TP-Link'in TD-W8961ND model modemini kullanıyorum. Dizüstü bilgisayarımı ethernet kablosu ile modeme bağladığımda, modemin hiçbir şekilde internetten kopma sorunu falan olmuyor fakat ne zaman ethernet kablosunu çıkarıp wifi ile bağlansam, 30-45 dakikada bir resmen kendini resetliyor modem! Önceden böyle olmuyordu, şimdi neden oluyor anlamadım!

Ayrıca, internet paketim "ULTRANET LİMİTSİZ PLUS 100GB (ADSL 16 Mbps) TAM Zamanında" olmasına rağmen ve kotayı geçmediğim halde 16 Mbps hızını görmüyorum! Üstelik kotayı geçtiğim zaman 1.5 - 2 Mbps download (yaklaşık en fazla 500 kb) ve 0.50 - 0.60 kb upload hızı oluyor.

Ne yaptıysam bu sorunları düzeltemedim! Sizce bu sorunlar neden ötürü kaynaklanıyor? Bu sorunların çözümü var mı?

soner7979
16-04-2016, 13:09   |  #2  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
16 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2016
Alıntı: ululemrofficial  
Merhaba arkadaşlar,

Ben, TP-Link'in TD-W8961ND model modemini kullanıyorum. Dizüstü bilgisayarımı ethernet kablosu ile modeme bağladığımda, modemin hiçbir şekilde internetten kopma sorunu falan olmuyor fakat ne zaman ethernet kablosunu çıkarıp wifi ile bağlansam, 30-45 dakikada bir resmen kendini resetliyor modem! Önceden böyle olmuyordu, şimdi neden oluyor anlamadım!

Ayrıca, internet paketim "ULTRANET LİMİTSİZ PLUS 100GB (ADSL 16 Mbps) TAM Zamanında" olmasına rağmen ve kotayı geçmediğim halde 16 Mbps hızını görmüyorum! Üstelik kotayı geçtiğim zaman 1.5 - 2 Mbps download (yaklaşık en fazla 500 kb) ve 0.50 - 0.60 kb upload hızı oluyor.

Ne yaptıysam bu sorunları düzeltemedim! Sizce bu sorunlar neden ötürü kaynaklanıyor? Bu sorunların çözümü var mı?

Alt yapını bilmeden hızın ile alakalı sağlıklı yorum yapmak zor. Operatörün paketi yüksek verebilir fakat desteklemiyorsa o hızı alman zor. İç tesisatını kontrol ettir. Krone den daire içine eksiz olarak kablonun gelmesini sağla modem ile alakalı bir sorun olabilir yada bilgisayar donanımı ile alkalıda bir sorun olabilir. Virüs taraması ve wifi donanımlarını güncelle. Aydıca kopma ile alakalı şu işlemi yapmanı tavsiye ederim:


İlk önce varsa bir anti-virüs programı kaldırıp,başlata gelip ara ya komut istemi yazın, sağ tıklayıp yönetici olarak çalıştırın ve sonrasında aşağıdaki komutları sırası ile girip internet bağlantınız ile ilgili ayarları sıfırlayıp tekrar deneyin

netsh int ip reset a.txt
netsh winsock reset
netsh winhttp reset proxy
netsh advfirewall reset
ipconfig /flushdns
netsh int tcp show global
netsh int tcp set heuristics disabled
netsh int tcp set global autotuninglevel=disabled
netsh int tcp set global rss=enabled

http://www.internetariza.com/SoruCevap.aspx      http://www.internetariza.com/