OOO BEKLEKİ AÇILSIN

kafkef-mira
06-12-2008, 22:45   |  #1  
OP Üye
Teşekkür Sayısı: 0
78 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2008

 

selam arkadaşlar ben bilgisayarımı bundan bir buçuk sene önce aldım aldığım ilk hafta hatalı kullanım nedeniyle ram bozuldu ve servise gitti geldiğinde bir hafta sonrada windows açılış  hızım düştü ve halada aynı windows açılırken altta geçen çubuk 6 defa geçince açılıyodu ilk zamanlar ama servis ten geldikten sonra çubuğun geçiş sayısı 50 yi buluyor

Banned
06-12-2008, 23:10   |  #2  
Banlandı
Teşekkür Sayısı: 2
5,024 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2008

sana şunu soracağım hatalı kullanımdan dolayı servise gitti diyorsun peki ramler değiştimi yoksa tamir olup geldimi? değiştirmedinse kısa yoldan değiştirmeye bak açılışı ve bilgisayarın performansını mutlaka etkiler.

mancukya
06-12-2008, 23:29   |  #3  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 4
2,844 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2008

selam arkadaşlar ben bilgisayarımı bundan bir buçuk sene önce aldım aldığım ilk hafta hatalı kullanım nedeniyle ram bozuldu

ilginc 1 bucuk sene önce aliyorsun 1 ci hafta servise gidiyor ve sebebi hatali Ram kullanimi ?
Rami hatali kullanmayi birisi bana anlatsin kasayi acip elektrik sumu verdin acaba bozmak kolay degilde onu sallamislar belkide servisden pcde ram cikartip yolladilar emin bile olunmaz harbi tuaf durum ve sen buna 1 bucuk sene sabirmi ettin ?

Banned
06-12-2008, 23:36   |  #4  
Banlandı
Teşekkür Sayısı: 2
5,024 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2008

harbi diyorsun aslında hatalı ram kullanımı nasıl olacaksa şimdi sen bir daha yazınca banada garip gelmeye başladı.arkadaşım donanımdan anlıyorsan kasayı açıp ramlere bir bak bakalım ilk aldığın gibi duruyorlarmı yok servise gittiğinde değiştirmişlerdi dersen sana söyledikleri ramler mi var diye kontrol et.

kafkef-mira
07-12-2008, 20:14   |  #5  
OP Üye
Teşekkür Sayısı: 0
78 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2008

pc servise gittiğinde ram değiştirilde yerine garantili bi ram takıldı

Banned
07-12-2008, 20:24   |  #6  
Banlandı
Teşekkür Sayısı: 2
5,024 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2008

peki arkadaşım sen daha sonra hiç o servise bu bilgisayar bu sorundan sonra geç açılıyor sorun düzelmedi demedinmi sana ne cevap verdiler?

amedun_ziya
07-12-2008, 20:31   |  #7  
amedun_ziya avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
442 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2006

birbuçuk senedir format atılmamışsa bu bilgisayara ,ağırlaşması gayet normal bence.format atmayı bilmiyorsan sana wise registry cleaner ve wise disc cleaner programlarını tavsiye ederim.zaten boyutları küçük programlar.indir kur çalıştır.sistemini temizliyecekler.
ardından defrag yapmayı unutma.faydası olacaktır muhakkak.

TuncaBozkurt
07-12-2008, 21:00   |  #8  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
4,805 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2006

Format sürekli atılması gereken bir şey değildir. Eğer gerekli bakım yapılıyorsa, çok özel durumlar dışında oldukça gereksiz bile olabilir.

Banned
07-12-2008, 21:03   |  #9  
Banlandı
Teşekkür Sayısı: 2
5,024 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2008

arkadaşım eğer açılış sırasında kasanın kırmızı ışığı uzun süre yanıyorsa hdd'i kaynaklı bir sorunda olabilir.

afulutas
07-12-2008, 22:23   |  #10  
afulutas avatarı
Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
30 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2008

dostum garantili ram takıldı demişsin.. şu anda garantili olmayan bir ram söylermisin bana.. piyasadan alınan ikinci eller dışında... bütün malzemeler garantili. rami nasıl hatalı kullandığını da anlayamadım. adamlar sen bilmediğinden dolayı sanırım seni kandırmışlar. ram da bir sorun varmış onu çıkartmışlar yerine yenisini takmışlar ama taktıkları ram kaçlık. onu sordun mu. bence bilgisayardan ve donanımdan anlayan bir arkadaşını getir bilgisayarını bir kontrol ettir. senin bilgisayarda ki hata bence servisten kaynaklanıyor. birde internette arattır regedit ayarları diye xp kullanıyorsan açılışını hızlandıran bazı püf noktalar var onları bir dene... belki işini görür senin anlattığın kadarı ile senin pc yaklaşık olarak 1,5 -2 dakikada açılıyor ki bu da çok uzun bir süre...

Banned
07-12-2008, 22:40   |  #11  
Banlandı
Teşekkür Sayısı: 2
5,024 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2008

everest ya da cpu-z gibi programların yardımıyla donanımların hakkında detaylı bilgi alabilirsin.

kafkef-mira
08-12-2008, 16:19   |  #12  
OP Üye
Teşekkür Sayısı: 0
78 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2008

arkadaşlar  rami hatalı kullandım demişim yanlış anlaşıldı bilgisayarı aldığı hafta içinde çok yüklnedim ve windows hata ekranı veriyodu bildiğiniz mavi ekran bu mavi ekran geldiğinde ise bilgisayarın kasasının içinde uzun süre dütt:) sei çıkıyodu arkadaşımda bana dedi böyle bi durum varsa ram bozulmuş tur bu sebeple pc servise gitti geldiğinde ram değiştirlmişti ramin boyutu 512

Banned
08-12-2008, 16:21   |  #13  
Banlandı
Teşekkür Sayısı: 2
5,024 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2008

çokta iyi sayılmaz bilgisayarının daha hızlı olmasını istiyorsan en az 1 gb ram kullanman iyi olur.

kafkef-mira
12-12-2008, 09:37   |  #14  
OP Üye
Teşekkür Sayısı: 0
78 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2008
kylie
arkadaşım eğer açılış sırasında kasanın kırmızı ışığı uzun süre yanıyorsa hdd'i kaynaklı bir sorunda olabilir.
evet açılış sırasında kırmızı işık uzun süre yanıyo
bu hdd kaynaklı sorunu bana bi ayrıntılı anlatırmısın

Banned
12-12-2008, 12:07   |  #15  
Banlandı
Teşekkür Sayısı: 2
5,024 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2008

tabiki anlatayım sistemindeki ram miktarı bilgisayarına yeterli gelmiyor bu sefer ramler bilgisayarına gerekli gücü sağlayabilmek için hdd'nin sanal belleginden kullanmak zorunda kalıyor bu da hdd'nin yorulmasına sisteminin hantallaşmasına yol açar yani ram'de yer kalmadığı zamanlarda  "windows sanal ram" swapları kullanır bu da hdd'nin ışığının devamlı yanmasına yol açar senin yapman gereken anakartına uygun bir ram alıp takviye yapman olacaktır sisteminin hızlandığını göreceksin.

samsat86
12-12-2008, 19:13   |  #16  
samsat86 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
307 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2008

biosunu güncelle ya da kullandığın programlar sorun yapıyor olabilir...ya da xp yüklemsinde hata vardır....tekrar dene...

kafkef-mira
14-12-2008, 14:20   |  #17  
OP Üye
Teşekkür Sayısı: 0
78 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2008
kylie
tabiki anlatayım sistemindeki ram miktarı bilgisayarına yeterli gelmiyor bu sefer ramler bilgisayarına gerekli gücü sağlayabilmek için hdd'nin sanal belleginden kullanmak zorunda kalıyor bu da hdd'nin yorulmasına sisteminin hantallaşmasına yol açar yani ram'de yer kalmadığı zamanlarda  "windows sanal ram" swapları kullanır bu da hdd'nin ışığının devamlı yanmasına yol açar senin yapman gereken anakartına uygun bir ram alıp takviye yapman olacaktır sisteminin hızlandığını göreceksin.
arkdaşım teşekkür ederim dediğini yapıcam benim anakartım da 2 tane ram yuvası var biri dolu 512 lik var diğerinde 1 yada 2 gb lik bir ram taksam bi sorun olurmu