PC Anlamsız Yere Oyunlarda Kasıyor

zekdaniel
31-07-2013, 10:38   |  #1  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
11 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2012

 

Arkadaşlar Notebook u alalı 3-4 ay oldu. İlk aldığım zaman BF3 tarzı oyunları full de kasma olmadan rahat oynayabiliyordum. servise gitti geldi format atılmış. ve daha sonra geldiğinde neredeyse tüm oyunlarda kasma yaşıyorum. grafikleri düşük yapmama rağmen.

8gb RAM,2GB EKRAN KARTI NVİDİA GeForce GT 630m   i5 işlemci 2.50 ghz   ne yapmalıyım sizce sorun neden kaynaklanıyor?      not(ekran kartı güncelleştirmelerini kontrol ettim fakat yeni güncelleştirme olmadığını söledi)

AndcrewTR
31-07-2013, 13:54   |  #2  
AndcrewTR avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 101
1,268 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2011

Masaüstüne sağ tıkladığında "Geçişli Grafikleri Yapılandır" yazıyor mu?

zekdaniel
31-07-2013, 14:13   |  #3  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
11 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2012

hayır. Grafik Özellikleri,Grafik Seçenekleri ve Nvidia Denetim Masası çıkyıor

Batuhan Karsan 26
31-07-2013, 19:46   |  #4  
Batuhan Karsan 26 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 62
2,570 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2010

http://www.nvidia.com.tr/drivers bu siteye gir.seri gt600m notebook seç aşağıdan gt635m i bul.sürücüyü indir kur.ekran kartının sürücüsü yüklenmemiş.bu yüzden kasıyor.

edit : peki oyuna sağ tıklayınca grafik işlemciyle çalıştır diye bi sekme var mı ? yoksa driverda sorun var.

Son Düzenleme: Batuhan Karsan 26 ~ 31 Temmuz 2013 19:47
zekdaniel
01-08-2013, 01:49   |  #5  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
11 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2012

evet öle bir seçenek var. onu seçip yüksek performanslı nvidia işlemcisi ile çalıştır diyorum. biraz ayarlarla oynadım değiştirdim ama bi fayda etmedi


Sölediğin driverı bugün sabah indirmiştim zaten. ama bi faydası olmadı. zaten güncelleştirmeleri kontrol et dediğimde bulunamıyo güncelleme

Son Düzenleme: zekdaniel ~ 01 Ağustos 2013 01:50
çalık usta
01-08-2013, 02:18   |  #6  
Üye
Teşekkür Sayısı: 2
79 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2013

Bir defa şurada anlaşalım, Battlefield 3 gibi bir oyunu GT630M gibi bir kart ile Ultra'nın U'sunda bile oynayamazsın. Laptop'unda çift grafik işlemcisi varsa oyuna girmeden önce oyunda kullanılacak grafik işlemcisini GT 630M olarak belirle. İçi tozlanmış olabilir onu kontrol et, ve termal macunu bitmiş olabilir termal macun sürülmesi gerekebilir. Bunları garanti dolayısıyla kendin yapamayacaksan servise yolla kontrol etsinler. Aynı zamanda bilgisayar aşırı derecede ısındığı için de kasıyor olabilir, sıcaklıklarını kontrol et.

DiamondMines
01-08-2013, 03:15   |  #7  
DiamondMines avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 987
10,391 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2012
Alıntı: zekdaniel  
Arkadaşlar Notebook u alalı 3-4 ay oldu. İlk aldığım zaman BF3 tarzı oyunları full de kasma olmadan rahat oynayabiliyordum. servise gitti geldi format atılmış. ve daha sonra geldiğinde neredeyse tüm oyunlarda kasma yaşıyorum. grafikleri düşük yapmama rağmen.

8gb RAM,2GB EKRAN KARTI NVİDİA GeForce GT 630m   i5 işlemci 2.50 ghz   ne yapmalıyım sizce sorun neden kaynaklanıyor?      not(ekran kartı güncelleştirmelerini kontrol ettim fakat yeni güncelleştirme olmadığını söledi)

Ekran kartı ve çipset sürücüsünü indir ve kur düzelmesi lazım. Bazı formatçılar sallıyor bunları.

zekdaniel
01-08-2013, 13:15   |  #8  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
11 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2012

kardeşim yalan borcum yok. bf3 ü hiç sorunsuz oynadım. çok rahat bitirdim 0 kasma ile. şuan steamdan f2p indirdiğim  war of the roses adlı oyun var. tüm grafikleri düşük. şuan o kasıyor. sölediklerinizi deniycem teşekkür ederim. olmazsa da bi bilgisayarcıya gidip kontrol ettiricem.

Qromodynmc
01-08-2013, 14:00   |  #9  
Qromodynmc avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 127
4,186 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2008

Güç seçenekleri ne durumda peki? Yüksek performans modundamı çalışıyor pc?

zekdaniel
01-08-2013, 14:02   |  #10  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
11 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2012

evet. şarjı çıkarmıyorum o yüzden. şarj takılı olmayınca tasarrufa geçiyo. takılıyken maksimum performans

Batuhan Karsan 26
01-08-2013, 18:52   |  #11  
Batuhan Karsan 26 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 62
2,570 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2010

Oyun açıkken sıcaklık ve görev yöneticisindeki işlemleride gösterirsen daha yardımcı olabiliriz.

Qromodynmc
01-08-2013, 20:33   |  #12  
Qromodynmc avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 127
4,186 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2008

Evet sıcaklıklar ne durumda,Onuda kontrol etmek lazım.

zekdaniel
01-08-2013, 21:19   |  #13  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
11 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2012

evet beyler şoktayım. minecrafta girdim ve minecraft da kasıyor ::(

Batuhan Karsan 26
01-08-2013, 21:24   |  #14  
Batuhan Karsan 26 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 62
2,570 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2010
Alıntı: zekdaniel  
evet beyler şoktayım. minecrafta girdim ve minecraft da kasıyor ::(
 

minecraft kasmazsa olmaz zaten.sıcaklıklar ve görev yöneticisinden işlemleri görmediğimiz sürece çözemeyiz.

zekdaniel
01-08-2013, 21:24   |  #15  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
11 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2012


ben anlamıyorum ama . bir program ile açtım sıcaklıklar bunlar sanırım.

BU KAPALI HALİ. MİNECRAFT AÇIKKEN ÇEKİRDEK  77-73 ARASI DEĞİŞİYO. YÜKLEMELER İSE 52-25 ARASINDA

Son Düzenleme: zekdaniel ~ 01 Ağustos 2013 21:31
Batuhan Karsan 26
01-08-2013, 21:31   |  #16  
Batuhan Karsan 26 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 62
2,570 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2010
Alıntı: zekdaniel  
ben anlamıyorum ama . bir program ile açtım sıcaklıklar bunlar sanırım.

BU KAPALI HALİ. MİNECRAFT AÇIKKEN ÇEKİRDEK  77-73 ARASI DEĞİŞİYO. YÜKLEMELER İSE 44-25

 Yuh sıcaklığa bak.Ben laptop fanlarından anlamam ama en yakın zamanda fan bulmazsan elindekinden olusun.Minecraft oynarken çay demlenir o cpu ile.
Xigmatek fan alma ben çektim sen çekme :)

Son Düzenleme: Batuhan Karsan 26 ~ 01 Ağustos 2013 21:34
zekdaniel
01-08-2013, 21:35   |  #17  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
11 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2012

haklı olabilirsin sıcak baya ama yani daha öncede böleydi fakat kasma olmuyodu bilmiyorum. birde laptopu kapatıp soğumasını bekliyip deniycem sağol.


Edit: Sıcaklıktan değil sanırsam. soğuttum açtım. hala kasma var

Son Düzenleme: zekdaniel ~ 01 Ağustos 2013 22:03
zekdaniel
01-08-2013, 22:06   |  #18  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
11 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2012

vericem servise ya bununla mı uğraşıcam ben. sizide uğraştırıyorum. onlar halletsin ben niye uğraşıcam

Batuhan Karsan 26
01-08-2013, 22:13   |  #19  
Batuhan Karsan 26 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 62
2,570 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2010
Alıntı: zekdaniel  
vericem servise ya bununla mı uğraşıcam ben. sizide uğraştırıyorum. onlar halletsin ben niye uğraşı
 

sen bilirsin.ama kesin soğutmayla alakalı.büyük ihtimal içini temizlerler.uğraştırmayla alakası yok hem tecrübede kazanıyoruz forumun amacı bu zaten :D kapatıp soğutmak çözüm değil bende ekran kartı fanı bozuk kapatırdım 1 saat soğurdu açardım 5 dkda ateş topu :D

AndcrewTR
01-08-2013, 22:27   |  #20  
AndcrewTR avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 101
1,268 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2011

Göndermeden önce bilgisayarında NVidia ile ilgili ne varsa kaldır. Daha sonra ilk önce Intel HD dahili kartın sürücüsünü, sonra NVidia GT630M'in sürücüsünü kur.

mustafa4434
01-08-2013, 22:39   |  #21  
mustafa4434 avatarı
Üye
Teşekkür Sayısı: 3
88 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2012

arkadaşım sen o sistemle battlefield'ı ultrada oynayamassın belki 800x600de ultra verirsin ama ginede kasacağını düşünüyorum ama ginede nvidia control panele gir ve ordan 3d ayarların önayarları var ordan kalite modunu dengeli yada performansa ver bi dene

Qromodynmc
01-08-2013, 22:53   |  #22  
Qromodynmc avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 127
4,186 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2008

Sıcaklıklar bayağı yüksek,Sen servise ver bi bakımı yapsınlar,Oyunları geçtim,Normal kullanımda böyle sıcak olması normal değildir.

zekdaniel
02-08-2013, 00:01   |  #23  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
11 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2012

Beyler hepinize teşekür ederim yardımlarınız için. İlk olarak arkadaşın dediği gibi bütün nvidia dosyalarını silip. en yeni sürümünü yükliycem. öle deniycem . eğer olmazsa adam gibi bi soğutucu alıcam. o da olmadı servise yollıycam hepinize teşekkür ederim ilgilendiğiniz için.


bu arada battlefield konusunda eleştirmenizi anlamıyorum . oyunu highda bitirdim diyorum. şuan ise daha düşük ram+ekran kartı isteyen oyunları en düşük seviyede çalıştıramıyorum sorunum bu. ben full derken yüksek demek istedim.

Son Düzenleme: zekdaniel ~ 02 Ağustos 2013 13:06
Qromodynmc
02-08-2013, 13:48   |  #24  
Qromodynmc avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 127
4,186 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2008

dostum arkadaşlar kısmen haklı,Benim Gt650mli laptop 1366*768de Ultrada ancak 25-30 fps veriyor,1080pde dahada düşüyor,630un Ultrada kasmadan oynatma şansı yok,Tabi çözünürlük düşük değilse.

Batuhan Karsan 26
03-08-2013, 08:30   |  #25  
Batuhan Karsan 26 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 62
2,570 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2010

BF3 ü 1024x768 de ultrada oynadım 28 fps
core 2 duo 1.86 ghz hd5670 2 gb ram

Turhost