RAM neden düşük görünüyor

mckral0088
31-12-2008, 04:02   |  #1  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
5 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2008

 

İşlemci AMD Turion™X2 Ultra Çift Çekirdekli Mobil İşlemci ZM-80 2.1 Ghz Düzey 2 önbellek 2 MB
Sistem Belleği 3 GB DDR2 (2 x 1 GB + 1 x1 GB ) 800 MHz max.3 GB
Ekran Kartı NVIDIA GeForce 8200M, max. 1407 MB Toplam Kullanılabilir Grafik Belleği
Ses Kartı 3D Sound Blaster Pro uyumlu ses - 16 bit tümleşik Altec Lansing® hoparlörler
Modem / Faks 56K
Ağ Kartı Tümleşik 10/100 Ethernet LAN
Sabit Disk Kapasitesi 160 GB 5400 RPM SATA
Disket Sürücü Yok
Optik Sürücü Çift Katman desteğine sahip Lightscribe Super Multi DVD Yazıcı (+/-R +/-RW)
Batarya 6 hücreli Lithium-Ion Batarya, 90 W AC Güç Adaptörü
Klavye Tam boyutlu masaüstü klavyesi (+ ayrı sayısal tuş takımı düzeni)
Ekran 15.6 WXGA (1366 x 768)Tek kanallı LVDS HD BrightView / Tümleşik Stereo Mikrofonu Olan HP Pavilion WebCam
İşletim Sistemi Vista Basicve Serv ice Pack 1 (32 bit) / Türkçe Dil seçeneği
Boyutlar 378 x 252 x 35,1 mm / 2,75 kg -- UPC/EAN code884420311737
Geliştirilmiş Portlar 3 x USB 2.0, , 1 x VGA Çıkışı, 1 RJ45 ethernet konektörü, 1 x Kulaklık Çıkışı
Kablosuz Haberleşme 802.11b/g WLAN
Bellek Kart Yuvası 5''i 1 arada tümleşik Dijital Medya Okuyucu
Açıklama Microsoft® Works 8, Microsoft® Office Home, Microsoft® Internet Explorer 7.0, Windows Mail, Adobe® Reader 8.0, Windows Media Player, HP Photosmart Essential , Windows Photo Gallery, DVD Play, Windows Movie Maker, Windows için Verisoft Erişim Yöneticisi


arkadaşlar bu laptopu yeni aldım we 1 gb lık ram i cıkartıp yerine 2 gb kingston ram taktım sistem özelliklerine girdiqimde yüklü ram 4 gb gösterio ama onun altındaki toplan kullanılabilir bellek 2.75 yazıyo biliorum ekran kartım 256 sını ramdan calısyo ama 3.75 olması lasım deil mi ? şimdiden teşşekr ederim...

Son Düzenleme: Serkan Karadaş ~ 31 Aralık 2008 09:01
Ahmet_79
31-12-2008, 07:46   |  #2  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 2
11,539 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2008

32 bit işletim sistemleri xp yada vista 4gb rami görmesine rağmen hep sini adresleyemiyor yani her şey normal, illakide 4gb ramin hepsini adreslesin derseniz 64 bit vista kurmalısınız.

Fatih_ARMAĞAN
31-12-2008, 10:48   |  #3  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
2,804 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2008

Vİsta Sp1 YÜklü ise Adresleme önemli değildir.

32 bit sp1 Takılı olan 4 gb ram i sorunsuz şekilde görmesi gerekmektedir. 3.75 değil 4gb olarak görmesi gerekmektedir. Eğer sp1 olmayan vista olmuş olsa idi 4gb ram i 3.25 olarak görürdü.

cihazınızda ya donanımsal bir sorun var yada yazılımsal bir sıkıntı olabilir
ekran kartı bellek paylaşımları ile ilgili bir ayarda yapılmış olabilir vs.. sizin için zor olmayacaksa cihazın orjinal recovery cde sinden değilde Sp1 li bir vista cd si ile temiz bire kurulum yapmanızı öneririm.

ozanaab
31-12-2008, 10:54   |  #4  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,434 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2008
sakarboy
Vİsta Sp1 YÜklü ise Adresleme önemli değildir.

32 bit sp1 Takılı olan 4 gb ram i sorunsuz şekilde görmesi gerekmektedir. 3.75 değil 4gb olarak görmesi gerekmektedir. Eğer sp1 olmayan vista olmuş olsa idi 4gb ram i 3.25 olarak görürdü.

cihazınızda ya donanımsal bir sorun var yada yazılımsal bir sıkıntı olabilir
ekran kartı bellek paylaşımları ile ilgili bir ayarda yapılmış olabilir vs.. sizin için zor olmayacaksa cihazın orjinal recovery cde sinden değilde Sp1 li bir vista cd si ile temiz bire kurulum yapmanızı öneririm.

arkadaşın dediği mantıklı. ama bence sen ona değil de gpuz tarzı programlara bak. ramin orda daha iyi anlaşılır. belki sistem o anda o kadarını algıladığı için öyle yazmıştır. yük binince daha fazlasını adresliyodur. ya da windows temel puanını güncelleştir. ne kadar alakası var bilemem ama sadece dene.

bida kardeş o ne yaw 1.5k mesajla 10k rep yapmışın :D
neyse nazar etmeyem nolur çalışayım benim de olr :)

ozanaab
31-12-2008, 11:33   |  #5  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,434 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2008

ewt gözden tamamen kaçmış orda product details te yazmış zaten 3gb diye. orda 2.75gb demesi doğru. yapabilecek bi şey yok. 128bit sistem de yüklesen o kadar görür.

şlemci AMD Turion™X2 Ultra Çift Çekirdekli Mobil İşlemci ZM-80 2.1 Ghz Düzey 2 önbellek 2 MB

""""Sistem Belleği 3 GB DDR2 (2 x 1 GB + 1 x1 GB ) 800 MHz max.3 GB""""

Ekran Kartı NVIDIA GeForce 8200M, max. 1407 MB Toplam Kullanılabilir Grafik Belleği

mckral0088
31-12-2008, 13:17   |  #6  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
5 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2008

herkese coq teşşekkür ediyorum.... sistem görüntüsünün bi resimini yolladım bakarsanız sewinirim;)
[/URL]

Son Düzenleme: mckral0088 ~ 31 Aralık 2008 13:19
ozanaab
31-12-2008, 13:58   |  #7  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,434 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2008

bırak öyle kalsın artık geçti....
bi zararı olmaz merak etme. bi de türkçe yi turqche leştirmezsek daha bi sevinecem :)

bende de alışkanlık kalmış v yerine w düzeltmeye çalışıyom ama bazı yerlerde patlek veriyo. ksra bakmayn... (:

aragorn20
08-01-2009, 00:44   |  #8  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
10 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2008

arkadaşım  rami 4 gb ye çıkartmışsın ama işletim sistemin vista 32 bit dolayısıyla maximum 3 gb ram gözükür hepsini birden görmen ve aktif olarak kullanabilmen için vista 64 bit işletim sistemine sahip olman gerekir...ama makinen özellikle çözünürlük bakımından gayet iyi güle güle kullan