Sadece ekran kartı ısınıyor

netrunner
13-12-2012, 22:20   |  #1  
netrunner avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 25
1,180 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2012

Arkadaşlar kasayı daha 10dk önce gayet güzel temizledim tüm değerler çok normal fakat ekran kartı boşta 65derece.Fan hızı %19 ayarında falan çalışıyo %50 yapında 50dereceye kadar düşüyo hatta daha fazla ama sorunu bir türlü çözemedim yardımcı olursanız sevinirim.

İşlemci:İntel core i3-550
Ram:3GB DDR3
Psub:450W Gerçek değil
HDD:500GB
Anakart:IPMIP-H55-Gen
Ekran Kartı:Asus HD6770 Direct CU

DiamondMines
13-12-2012, 22:25   |  #2  
DiamondMines avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 988
10,391 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2012
385

Overdrive yazılımında, resimdede gördüğün gibi, 'manuel fan denetimini etkinleştir' ve %50-60 felan yap bakalım ne olacak. Isı düşmesi lazım. Eğer ısı düşerse kasanın içi çok sıcak demektir. Ekran kartı fanları temizmi? Temiz hava rahat bir şekilde girmesi lazım kasaya. Bloke eden birşey olmasın önünde.

netrunner
13-12-2012, 23:22   |  #3  
netrunner avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 25
1,180 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2012

%50 60 yapmayı biliyorumda o zaman karta bişey olmasından korkoyorum çabuk bozulur falan

Kapalı Hesap (203561)
13-12-2012, 23:30   |  #4  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 136
4,310 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2011

Sen fan hızını %40'a getir. Ve bu değerde bırak. Bu havada bu kadar yüksek sıcaklığa sahip olması ilginç. Benim sistemde 27 dereceden yüksek değer yok çünkü.

Bu arada %40'da fanın ömrü kısalmaz merak etme. İdeal değer %40 ile %50 arasıdır.

Son Düzenleme: Kapalı Hesap (232705) ~ 13 Aralık 2012 23:33
netrunner
14-12-2012, 17:13   |  #5  
netrunner avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 25
1,180 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2012

Fan hızı %40 dayken falan 53-55Derecelerde fakat kafama takılan bişeyler daha var arkadaşlar burda pc boştayken sadece internet sayfası acıkken ekran kartının aktivitesi yani kullanımı %60-55 lerde bu neden böyle sizce normal mi ?

netrunner
15-12-2012, 21:21   |  #6  
netrunner avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 25
1,180 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2012

Yokmu bi bilen koskoca forumda ?

Erşah
16-12-2012, 00:03   |  #7  
Erşah avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 11
2,183 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2010

O anlık değerdir.Farkında değilsin ama ekran kartı sana her saniyede 30 kare görüntü sunmak zorunda. Yeri geldiğinde sistem ekran kartını kullanıyor. Bu durum normal. Ama ekran kartına gelince sen hamamda falan mısın? Fanı bi kontrol etme şansın var mı? Yani dönmesi önemli değil, hızlı dönüyor mu? Kimi zaman eskimiş fanlar dönüyormuş görünümünde olur ama devri epey düştüğü için yeterli hava akımı sağlayamaz. Onun haricinde ekran kartının soğutucusu ile işlemcisi arasındaki termal macunu (varsa şansın) yenile...

Kapalı Hesap (153334)
16-12-2012, 00:25   |  #8  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 187
6,419 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2009

Bende fan yok yani kart fansız.43 derece.yük altında bazen 70 i görüyor fansız.Fanlı 30 derece yük altında 50derece.Zaten 25 watt harcıyor.oyun çalıştırması mucize.

netrunner
19-12-2012, 18:30   |  #9  
netrunner avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 25
1,180 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2012

Arkadaşlar iyice açıp temizledim fakat Fan hızı %40dayken 55derece falan boştaki hali fan hızını %100 yapıyorum elimi fanın altına koyuyorum sanki hiç hava çekmiyo gibi fandamı sorun var aceba varsa bu sorunu nasıl çözeriz ?

netrunner
22-12-2012, 13:38   |  #10  
netrunner avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 25
1,180 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2012

Günceldir.Bu arada sanırım sorun fandan kaynaklanıyor Asus HD6770 Direct Cu'ya uyabilecek bi fan varsa link atarsanız sevinirim