Sistem tavsiyesi (yalnızca kasa)

kafatsi
04-08-2009, 14:15   |  #1  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
3 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2009

 

Merhabalar.
5000 YTL gibi bir bütçem var. Performans canavarı ve oyun oynanıcak bir bilgisayar toplamak istiyorum.
Intel mi AMD mi karar veremedim ama ekran kartı olarak ATI istediğim kesin ;çünkü çıkınca ya birinci jenerasyon ya ikinci jenerasyonunda ATI 5000 serisine geçiş yapıcam. O yüzden 4 tane ekran kartı da gereksiz oluyo :)
Ve de sessizliği açısından su soğutmalı sistem mi alsam diye düşünmüyorum değil.
Bana yardım edebilir misiniz?

Mustafa@PC
04-08-2009, 14:47   |  #2  
Mustafa@PC avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 5
13,125 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2008

Bu bütçe ile bence bir süre daha bekleyin. Directx 11 destekli ekran kartları ve Intel, AMD yeni nesil işlemciler için, yok diyorsanız :
 
Anakart:: = 637,89 TL
İşlemci :: = 1.020,52 TL
Ram : http://www.exa.com.tr/ocz/bellekler/ocz_platinum-326-4866.html x3 = 346 TL
Ekran Kartı : http://www.exa.com.tr/sapphire/e ... d4870-334-5917.html = 773,70 TL
Sabit Disk : http://www.exa.com.tr/wd/sabit_diskler/wd_1-327-7601.html = 172,46 TL
Kasa : http://www.exa.com.tr/aerocool/kasalar/aerocool_vx9-336-8608.html = 274,86 TL

3200 TL civarı yapıyor. Optik okuyucu, klavye, mouse artık seçiminize göre alırsınız onlarlada yapacağı 3400 TL civarı olur. Ekran kartı olarak aslında bu bütçeye GTX295 önerecektim ama siz illa Ati olsun diyince Ati oldu. :) Bu sadece bir öneri diğer arkadaşların önerilerini de bekleyin ;)
 
 

Süleyman.
04-08-2009, 14:47   |  #3  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 3
16,587 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2009

Çok iyi bir bütçeniz var. Birkaç ay sonrasını da bekleyebilirsiniz. Yeni anakart ve işlemciler çıkacak. Zaten dediğiniz gibi DX11 ekran kartları çıkacak...

stalone
04-08-2009, 14:51   |  #4  
stalone avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
264 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2008

bana kalırsa su soğutmalı sistemler daha iyi ve performanslı.sessiz.zaten bütçende epeyce büyük o bütçeyle kasayı rahatlıkla toplar su soğutmanıda alırsın.
işlemci olarak amd mi intel mi ciddi bi soru.son zamanlarda iki işlemci firmasıda atakta.ben toplayacak olsam ki bu kadar bütçem olması imkansız.amd alırdım die düşünüyorum.
ama sen yinede ustalara sor.çok ciddi teknoloji takipçisi değilim.ama yinede bi görüş açıklayayım dedim.çorbada ufakta olsa tuzumuz olsun.

kafatsi
04-08-2009, 15:15   |  #5  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
3 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2009

Teşekkür ederim önerileriniz ve tavsiyeleriniz için. Biraz daha öneri bekleyeyim ben. Fakat belirteyim bir kaç ay bekleyemem en fazla 1.5 ay sonra ihtiyacım var bilgisayara :)

Mustafa@PC
04-08-2009, 15:29   |  #6  
Mustafa@PC avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 5
13,125 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2008

Zaten hemen hemen o kadar beklemelisiniz :)

kelly_1
04-08-2009, 20:59   |  #7  
Üye
Teşekkür Sayısı: 0
69 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2008

30 eylül kdv indirim bitişi
dolar şu anda en düşük seviyesinde
buna gore düşün derim

kafatsi
05-08-2009, 12:00   |  #8  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
3 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2009

Haklısınız. Ama 1.5 ay sonra kesin çıkacak da değil. Hele DX11 'in 1.5 ay sonra çıkması imkansız gibi bir şey. Bana şu anda biraz daha sistem önerisi lazım. Mümkünse tüm parçalarıyla kasa önerisi (soğutma sistemi ,optik okuyucu falan dahil)

Süleyman.
06-08-2009, 01:44   |  #9  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 3
16,587 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2009

Anakart: 590 lira. Gigabyte Intel X58 Extreme, Soket 1366, DDR3 2000Mhz
 
İşlemci: 1.686 lira. INTEL Core i7 975 3.33 GHz Quad Core Socket 1366 8MB Extreme Edition
 
Ram: 311 lira. OCZ 6 GB (2048X3) DDR3 1600 Mhz RAM CL8 OCZ3G1600LV6GK Gold Edition
 
Ekran Kartı: 855 lira. GTX295 GDDR3 1792MB 896Bit Nvidia
 
Sabit Disk: 168 lira. WD 1Tb 32Mb SATA2 7200Rpm Caviar Black
 
DVD yazıcı: 40 lira. SAMSUNG SH-S223B 22X SATA DVD-RW
 
Kasa: 849 lira. http://www.hepsiburada.com/therm ... &productid=bd850965
 
Güç Kaynağı: 530 lira. THERMALTAKE 1000W W0132R TOUGHPOWER
 
Toplam 5.029 lira yapıyor ve gerçekten çılgın bir sistem olur. Klavye, fare ve hoparlör seçimi size kalmış.
 
İlave edeceğim şeyleri de maddeler halinde sıralayayım:
 
1. Hergün böyle sistem satmıyorlardır, pazarlıkla epey fiyat kırabileceğinizi düşünüyorum.
2. Sabit diskten iki adet alarak RAID0 yapabilir ve sabit diskinizin okuma, yazma, kopyalama hızını iki kat arttırabilirsiniz; bunun için iki adet 500 GB'lık da olabilir.
3. Blue-Ray DVD yazıcı alabilirsiniz.
4. Normal bir kasa da alabilirsiniz, sizin bileceğiniz iş.
5. Ekran kartı olarak GTX 295 öneririm; Nvidia'nın oyunlardaki yazılım avantajını değerlendirin bence. Hem de daha güçlü olur.
6. Böyle bir sistem için güç kaynağından kısmamanızı öneririm. 1000 watt iyi bir değer.
7. İşlemci performans durumları için bakabilirsiniz: http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html
8. Ekran kartlarının performans sıralaması için bakabilirsiniz:
 
 


 

Son Düzenleme: Süleyman. ~ 06 Ağustos 2009 01:46
EbRaR ErDeM
06-08-2009, 20:46   |  #10  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,217 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2009

Süleyman'ın sistemi güzel.

erosramazotti
09-08-2009, 23:30   |  #11  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
122 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2009

güsel mi :) accaip bi şey aga her zaman derim MONEY TALKS!