Site içi SEO Yapılandırma Faktörleri

Stratejik1SEO
22-11-2016, 12:06   |  #1  
Stratejik1SEO avatarı
OP Üye
Teşekkür Sayısı: 5
69 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2016

SEO’da Site / Sayfa Yapılandırma Faktörleri

Günümüzün en önemli ve en çok kullanılan arama motoru Google’dır. Google arama motoru içerisinde ise oldukça fazla sayıda internet sitesi barınmaktadır. Bu sitelerin Google arama sonuçlarında üst sıralarda çıkması da site sahipleri için çok önemlidir. Bu konuda ise site sahiplerinin yapması gereken birçok SEO çalışması vardır. Arama sonuçlarını etkileyen 200+ Google kriteri bulunmaktadır. Google sıralamalarına etki eden bu kriterler içerisinde yer alan site / sayfa yapılandırma faktörleri de site içi SEO çalışmaları kapsamında oldukça önemli bir konumdadır. Web sitesinin sıralamasını yükseltmek ve ilk sıralarda tutabilmek için bu faktörlerinde detaylı bir şekilde bilinmesi gerekmektedir. Google sıralamalarına etki eden kriterler üzerine bir önceki yazımızda da Site içi SEO – Site içi Link İnşası konusundan bahsetmiştik. Şimdi ise Google sıralamalarına etki eden site içi SEO – site / sayfa yapılandırma faktörlerine değinelim.

Kırık Linkler

Mevcutta bulunan bir linkin bizi istenen sayfaya ulaştırmaması ve karşımıza genelde 404 hatasının çıkmasına sebep olan durum kırık link olarak adlandırılmaktadır. Kırık linkler; sayfa içerisinde yapılan yönlendirmelerin değiştirilen URL adresleri sonrasında eski linklerin düzeltilmemesi, siteden kaldırılan ürün ve sayfalara ait linklerin düzeltilmemesi gibi durumlarda ortaya çıkmaktadır. Kırık linkler, Google Değerlendirme Rehberi’ne göre sitenin anasayfa kalitesini doğrudan etkilemektedir. Hatta kırık linklerin, çalışan linklerden daha fazla olduğu siteler, arama botları tarafından pasif site olarak algılanmaktadır. Bundan dolayı sürekli olarak web sitenizde kırık link analizleri yapmalısınız. Tespit edilen kırık linkleri ise 301 yönlendirmesi yapmalısınız.

W3C Hataları

Bir sitenin çok fazlaca HTML hatası ve W3C hatası içermesi, o sitenin Google gözünde yeterli ve kaliteli bir site olmadığını göstermektedir. Sitenizde yer alan bu hatalarda yapılacak düzeltmeler, Google botlarının sitenizi okumasını kolaylaştıracak ve sitenize verdiğiniz önemi de gösterecektir. Çok önemli bir kriter olma dahi bu konuda yapılacak düzenlemeler ve gösterilecek özen, arama motorları tarafından olumlu karşılanacaktır.

Site Haritası

Oluşturulan site haritası sayesinde, sitenize ait tüm kategorileri, sayfaları, etiketleri Google botlarına kolayca sunmuş olursunuz. Böylece Google botları sitenizi kolay ve rahatça aynı zamanda daha anlaşılır ve hızlı bir şekilde tarayabilir. Site haritası olmayan web siteleri, Google botları eksik olarak indexleyebilmektedir. Bundan dolayı site haritası SEO çalışmaları açısından önemli bir faktördür. Sitema.xml’in ise veri büyüklüğüne göre ayrı ayrı kategorize edilerek sunulması, site haritası olmayan rakipleriniz karşısında sitenizin daha iyi durumda olmasını sağlayacaktır.

Trustrank Değerinin Önemi

PageRank değerlerinin 2016 yılı itibariyle sıfırlanmasından sonra Google açısından en önemli değerlerden biri de Trunstrank olmuştur. Trustrank değeri spama karşı sitenizin bir güven sıralamasıdır. Spamdan ne kadar uzak durursanız, Google gözünde değeriniz o kadar fazla olur.

URL Uzunluğu

Google; standart, anlaşılır ve çok uzun olmayan URL yapılarını sevmektedir. Bundan dolayı da sayfalarınıza ait URL yapılarının bir breadcrumb özelliği taşıması, URL’leriniz açısından en doğrusudur. URL’leriniz içerisinde anlamsız karakterler ve tanımlamalar olmamalıdır. Bu tarz URL yapıları Google açısından olumsuz karşılanmaktadır. Ayrıca kullanıcılar açısından da anlamsız olmaktadır. URL’nin; “site adresi/kategori/ürün adı ya da sayfa adı” şeklinde olması en anlaşılır halidir.

URL Kalitesi

URL kalitesi, sade ve Google standartlarına uygun olmasına göre belirlenmektedir. Gereksiz karakterlerin (noktalamalar ve bağlaçlar) kullanılmadığı, anlamsız rakamlar içermeyen ve aşırı uzun olmayan URL’ler kalite standartlarında sayılmaktadır. URL yapısının anlaşılır ve karmaşıklıktan uzak olması, her zaman Google botları tarafından ilgili sayfaların doğru indexlenmesi için önemli bir etkendir.

Google Editör İncelemeleri

Google bazı durumlarda web siteleri ve içerikleri manuel editörleri tarafından inceletebilir. Sitede yer alan yazıların güncellik ve özgünlük oranları incelemeye alınmaktadır. Böylece yapılan incelemeler sonrasında sitedeki yazılar Google tarafından patentlenir. Google editör incelemeleri çoğu zaman organik hit programları tespitinde, DMCA şikayetlerinde görülmektedir. Google açısından site içeriklerinin her anlamda özgün ve güncel olmasının çok önemli bir kriter olduğu asla unutulmamalıdır.

Kaynak Belirtme

Sitenin ve sitede yer alan içeriklerin, farklı alanlarda tanıtımlarının yapılması sık karşılaşılan bir durumdur. Mevcut içeriklerinizi başka siteler üzerinden paylaşırken, yazının alıntı olduğuna dair ya da yazının sitenizdeki ilgili sayfadan alındığına dair kaynak göstermeyi unutmayın. Böylelikle bu yazıların Google tarafından kopya içerik olarak algılanmasının önüne geçebilirsiniz.

Site içi SEO Yapılandırma Faktörleri konulu yazımızın devamına kaynak linkten ulaşabilirsiniz.

Kaynak : http://www.stratejikseo.com/site ... andirma-faktorleri/