Sizce Hangisi?

kopuKÇocuk
30-06-2009, 08:11   |  #1  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
970 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2009

arkadaşlar ben bir laptop almak istiyorum fakat bitürlü karar veremiyorum.bu seçtiğim laptop ların ikiside aşağıdaki linklerdedir..benm bütçem biraz kısıtlı oldğu için sadece bunlara bakabildim sizin önere bileceğiniz bir başka laptop varsa fiyatıda uygunsa önerebilirsiniz..
linkler:



not:linklerdeki laptoplardan birisi casper'dır.herkez casper'i körülüyor.ama burada casperin özellikleridaha iyi sanki.
not 2:konuyu buraya açmamın nedeni daha çabuk cevap alabilmektir ve aldığım laptop ne olursa olsun içinde gelen işletim sistemini silip win7 yükleyeceğimm..

İtacHi_
30-06-2009, 08:58   |  #2  
İtacHi_ avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,894 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2006

Linklerdekilerden birisi nettoptur.Yani laptoplarla ayrı bir sınıfta.Nettop yüksek taşınabilirlik sağlar ama perfonmansları düşüktür ve bu yüzden windows 7 yüklemen biraz zor olabilir.Herneyse bütçen eğer 800-1200TL arasındaysa bu linkteki laptop fazlasıyla işini görür.Rahat rahat windows 7 ile perfonmansın doruklarında olursunBeğendim

http://www.vatanbilgisayar.com/productDetails.aspx?I_ID=37126

norn
30-06-2009, 09:49   |  #3  
norn avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
179 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2009

ibm de güzeldir. (arkadaşım kullanıyor ısınma falan çok yok)
http://www.vatanbilgisayar.com/productDetails.aspx?I_ID=38784
casper
http://www.vatanbilgisayar.com/productDetails.aspx?I_ID=38267
acer
http://www.vatanbilgisayar.com/productDetails.aspx?I_ID=38599
asus
http://www.vatanbilgisayar.com/productDetails.aspx?I_ID=38732
 
bunlar işine yarayabilir. ama özelliklerini karşılaştırsan iyi olur. sonuçta sen karar vereceksin. biz sadece şıklar önerebiliriz. :))

kopuKÇocuk
30-06-2009, 23:13   |  #4  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
970 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2009

saolun arkadaşlar

kopuKÇocuk
30-06-2009, 23:21   |  #5  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
970 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2009
Alıntı: norn  
ibm de güzeldir. (arkadaşım kullanıyor ısınma falan çok yok)
http://www.vatanbilgisayar.com/productDetails.aspx?I_ID=38784
bunda karar kıldım gerçekten bu fiyata bu özellikler çok güzel bi ürünede benziyor..tekrardan saol arkadaşımBeğendim

norn
01-07-2009, 11:23   |  #6  
norn avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
179 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2009

not at all :))) biraz daha araştırabilirsin istersen. leonvanın uygun fiyata başka modelleride var sınırım onlarıda bakabilirsin. ama vatan'dan alacaksan bence fiyatı gayet uygun ve kaçırma derim. arkadaşımda lenova aldı. sadece birkaç özelliği farklı. ben bizzat kullandım, hoş makine. ısınma çok yok. fan sesi makul seviyede ve sade bir tasarımı var. genel kullanım için rahatlıkla işini görür.

Son Düzenleme: norn ~ 01 Temmuz 2009 12:17
kopuKÇocuk
01-07-2009, 12:15   |  #7  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
970 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2009

arkadşımbide hani bnm bu karar kıldığım lenovo vardıya işte ben onunla iyiverim alabilirmiyim.gerçi win7 yüklücem ama yinede biraz endişeliyimişte.bişey daha var bu lenovonun ekran kartı 256 mb paylaşımlı.benbununla en azından san andreas oynayabilirmiyim.

norn
01-07-2009, 13:05   |  #8  
norn avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
179 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2009

performans açısından bi sıkıntın olmaz. arkadaşınkinde  vista yüklüydü. sistem gayet akıcı ve zevkliydi. zaten win 7 yükliycem diyorsun ozaman  düşünmene bile gerek yok :))) birde bu oynun  onboard sistemlerde nasıl performasla oynandığını araştırman gerekli.  ayrıca oyun konusuna gelirsek.
 
GTA San Anders için  şu gereksinimler yapılmış:
Minimum
• 1 GHz İşlemci
o Pentium 3 ya da benzeri
• 256MB RAM
• Win Xp/2000/Me/98
• 64MB Ekran Kartı (DirectX 9 uyumlu)
o Radeon 8500 / GeForce 3 ya da benzeri
• 8X DVD-ROM Sürücü
• 3.6GB boş HD alanı
• DirectX 9 Uyumlu ses kartı

Normal
• 2,4 Ghz İşmeci
o Pentium 4 / ya da benzeri
• 512MB RAM
• Win Xp/2000/Me/98
• 128MB Ekran kartı (DirectX 9 uyumlu)
o Radeon 9200 / GeForce 5 ya da benzeri
• 16X DVD-ROM Sürücü
• 3.6GB Boş HD alanı
• DirectX 9 uyumlu
 
bu oyun sanırım 2-3 yıllık falan. şu durumda lenova çalıştırır gibi duruyor. birde bu oyunu vista veya win 7'de kurup oynadınmı hiç. bazen directX çakışmaları oluyo. oyun oynamak için nvidia  veya ati ekran kartlı modelleri seçmen daha mantıklı olacaktır.ama bu durumda fiyatlar biraz artıyo. ayrıca intelin onboard kartları performans olarak bunların biraz gerisinde kalıyor.
bu durumda
http://www.vatanbilgisayar.com/productDetails.aspx?I_ID=38236 adresindeki modele bakmanı öneririm.
 
daha çok para verebilirim diyorsan bu modelde çooğu yeni oyun için yeterli ve uygun fiyatlı.
http://www.vatanbilgisayar.com/productDetails.aspx?I_ID=38486
 
illaki oyun oynıyacam diyorsan başka markalara da bi göz at, yok internet müzik ve çok kasmayan oyunlar gibi  kullanım içinse lenova G530 veya (tercihen) G530A alabilirsin.
 
NOT:vatan bilgisayarın sitesinde seçtiğin markaların modellerini max. ve min. belirlediğin fiyatlar arasında görebiliyorsun ( her marka için ayrı ayrı yapılıyor). birde öyle bak incele, belki daha çok hoşuna giden marka ve model bulabilirsin.

Son Düzenleme: norn ~ 01 Temmuz 2009 13:24
kopuKÇocuk
01-07-2009, 13:23   |  #9  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
970 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2009

okadarda fiyat veremem aslında zaten bir bilgisayrım var bnm sadece biyere gidince felan canım sıkılmasın diye bir laptop almak istemiştim.bana yardım ettiğin içinde çok saol arkadşım.bu arada san andreas ı vistada çok oynadım ancak win7 de hiç oynamadım.ama bir sorun olacağını sanmıyorum.eğer san andreası kaldırıosa sorun yok zaten bende çok iyi bir performans beklemiyom.sadece gittiğim yerlerde canım sıkılmasın yeter yani.

kopuKÇocuk
01-07-2009, 13:28   |  #10  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
970 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2009

yalnız arkadşım tekrardan bi kontrol ettimde san andreas 2.4 ghz işlemci istiyor.ancak lenovo laptopda 2.0 ghz işlemci var büyük bi sorun yapıcanı sanmıyorum ancak herhangi bir yavaşlama olurmu oyunda yada görüntü kalitesini düşürmem gerekirmi.

norn
01-07-2009, 21:02   |  #11  
norn avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
179 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2009

dediğin hız tek çekirdekli işlemci içi gerekli. lenovada core 2 duo çift çekirdek işlemci var. zaten core 2 duo'ların performansını tartışmaya bile gerek yok :)) o yüzden performans kaybı falan olmaz. bilakis tozu dumana kattırır hız olarak. senin dikkat etmen gereken, oyun oynamak için ekran kartının iyi olması.

Son Düzenleme: norn ~ 01 Temmuz 2009 21:04
Recep Baltaş
01-07-2009, 21:16   |  #12  
Recep Baltaş avatarı
CHIP Online
Teşekkür Sayısı: 7
9,635 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2004

Oyun oynayacaksınız önce buraya bir bakın. Bu arada 4500MHD ile oyun oynamak çok zor maalesef.


kopuKÇocuk
01-07-2009, 22:18   |  #13  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
970 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2009

saolun arkadaşlar bilgiler için...

kopuKÇocuk
01-07-2009, 22:18   |  #14  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
970 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2009

en iyi ben biraz daha araştırıyım :D

kopuKÇocuk
03-07-2009, 12:37   |  #15  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
970 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2009

arkadaşlar yeni bir laptop buldum sizce bu nasıl fiyatıda uygun özellikleride güzel tam bana göre sanki :D
işte link:http://www.teknosa.com/Cultures/ ... ategory=_NOTEBOOK63
bide siz bakın yorum yazın!!!

bununla sadece gta sanandreas değil başka güzel oyunlarıda çalıştırabilirim değilmi...?

Son Düzenleme: kopuKÇocuk ~ 03 Temmuz 2009 12:39
Süleyman.
03-07-2009, 20:46   |  #16  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 3
16,587 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2009
Alıntı: kopuKÇocuk  
arkadaşlar yeni bir laptop buldum sizce bu nasıl fiyatıda uygun özellikleride güzel tam bana göre sanki :D
işte link:http://www.teknosa.com/Cultures/ ... ategory=_NOTEBOOK63
bide siz bakın yorum yazın!!!

bununla sadece gta sanandreas değil başka güzel oyunlarıda çalıştırabilirim değilmi...?

Oynamaz denmez, ama zorlar sizi. Tat vermez gibi geliyor bana.

kopuKÇocuk
03-07-2009, 21:03   |  #17  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
970 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2009
Alıntı: Süleyman.  
Oynamaz denmez, ama zorlar sizi. Tat vermez gibi geliyor bana.
hmm..ok saol bilgi için

Süleyman.
03-07-2009, 21:04   |  #18  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 3
16,587 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2009
Alıntı: kopuKÇocuk  
hmm..ok saol bilgi iç
Şunu söyleyeyim yalnız. GTA San Andreas ve benzeri eski oyunlar için söyledim ben. Yeni oyunların hemen hiçbirini oynayamazsınız.

kopuKÇocuk
03-07-2009, 21:05   |  #19  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
970 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2009

bunlarıda yeni buldum bu nasıl peki?

acer:
http://www.teknosa.com/Cultures/ ... ategory=_NOTEBOOK63
lg:
http://www.teknosa.com/Cultures/ ... Catalog=_BILGISAYAR
(kusura bakmayın ben biraz zor karar veririmde sizden de yardım almaya çalışıyorum işte :D)

Son Düzenleme: kopuKÇocuk ~ 03 Temmuz 2009 21:09
kopuKÇocuk
04-07-2009, 15:17   |  #20  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
970 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2009

ee hiç öneri yazan yokmu..

Süleyman.
04-07-2009, 18:05   |  #21  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 3
16,587 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2009

Buyrun:

Alıntı: Süleyman.  
Bence marka çok önemli değil fakat içindeki donanım iyi olsun. Şunlara dikkat edin:
 
1. İşlemci en az T6400 olsun. Daha yüksek olması daha iyi.
2. Grafik kartı en az 9600 GS olsun. Hatta HD 4650 olan modeller bile var o fiyata.
3. İşletim sistemine dikkat edin. Free-dos veya Vista Starter filan olmasın.
4. Genel olarak dikkat edin işte. :)
 
Mesela o fiyat aralığında birkaç güzel model örneği vereyim:
http://www.vatanbilgisayar.com/productDetails.aspx?I_ID=38105
http://www.vatanbilgisayar.com/productDetails.aspx?I_ID=38980
http://www.vatanbilgisayar.com/productDetails.aspx?I_ID=38597
http://www.vatanbilgisayar.com/productDetails.aspx?I_ID=38603
http://www.vatanbilgisayar.com/productDetails.aspx?I_ID=39092
 
Gördüğünüz gibi iyi makineler var. Seçerken dikkatli olun. Ayrıca sadece benim cevap vermem diğer arkadaşların duyarsız olduklarını göstermez. Belki cevap verebilecek başkaları forumda değildir... Kaldı ki dizüstü konusunda üç-beş kişi var zaten cevap veren. :)
 
https://www.chip.com.tr/forum/1000-1300-tl_t115467_wp1.html

Kapalı Hesap (58203)
04-07-2009, 18:33   |  #22  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 0
489 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2007

HP Pavilion serisi güzel biraz ucuzlamıştır bir bak

kopuKÇocuk
04-07-2009, 21:23   |  #23  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
970 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2009

saolun arkadşlar sonunda kendi bütceme ve isteklerime göre bir lap top buldum:
http://www.vatanbilgisayar.com/productDetails.aspx?I_ID=38597
süleyman abi saolsun
:D

Süleyman.
04-07-2009, 22:12   |  #24  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 3
16,587 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2009
Alıntı: kopuKÇocuk  
saolun arkadşlar sonunda kendi bütceme ve isteklerime göre bir lap top buldum:
http://www.vatanbilgisayar.com/productDetails.aspx?I_ID=38597
süleyman abi saolsun
:
Rica ederim. O fiyata alınabilecek en güzel aletlerden biri. Hemen her oyunu da oynarsınız. Biraz daha verip daha güçlü bir model alsanız bence daha güzel olur ama... Bütçe meselesi tabi.

Son Düzenleme: Süleyman. ~ 04 Temmuz 2009 22:12