Sürekli Bağlantı Kopması (ADSL)

masolak
10-01-2007, 00:33   |  #1  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
179 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2004

Selam Arkadaşlar;

Kotalı ADSL kullanıcısı olarak bugünlerde sürekli bağlantı kopması sorunuyla karşılaşıyorum. sorunun nereden kaynaklandığını tam çözemedim. splitterden mi yok sa modemdemi sorun var ya da ağ ayarlarınımı oynamalıyım bilemiyorum. çözüm önerilerinizi bekliyorum teşekkürler...

viking20
10-01-2007, 00:36   |  #2  
viking20 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 141
7,681 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2006

eğer wireless ise ethernet e geç.




modemin manyetik/metal ortamdan etkilenmemesine dikkat edin,birde eğer ki telf.hattın çok eski ise yenilemeyi deneyin.

Son Düzenleme: viking20 ~ 10 Ocak 2007 00:51
masolak
10-01-2007, 00:45   |  #3  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
179 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2004

wiraless değil kardeş. zaten ethernet takılı. modemde blgisayarın yanında zaten. 4 portlu modemim var..

pcxman
10-01-2007, 01:21   |  #4  
Üye
Teşekkür Sayısı: 0
83 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2006

Ne modemden nede spiltterden , sorun muhtemelen evin içindeki telefon kablolarından yada parazit varsa ondan hat kaliten zayıflıyor .

masolak
10-01-2007, 01:33   |  #5  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
179 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2004
pcxman
Ne modemden nede spiltterden , sorun muhtemelen evin içindeki telefon kablolarından yada parazit varsa ondan hat kaliten zayıflıyor .
peki hat kalitesini yenilemem ya da buna çözüm bulmam için ne yapmalıyım.

pcxman
10-01-2007, 12:22   |  #6  
Üye
Teşekkür Sayısı: 0
83 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2006

SNR Margin: Bu ADSL sinyalinin gürültü seviyesini gösteririr. 6 dB'den az olması halinde ADSL bağlantı kurulamaz. Bunun iyi değeri 14 dB ve üstü gibidir.

Line Attenuation: Bu hat zayıflamasını gösteren değerdir. Hattın bir ucundan çıkan sinyal değerinin alındığı yerdeki sinyal değerinden çıkarılmasıyla bulunur. Tabiki ne kadar az olursa o kadar iyidir. Bunun en kötüsü 60 dB gibidir. 60 dB'den fazla değerlerde hat problemi var demektir. Özellikle hızlı bağlantılarda problem yaşamamak için bu değerin 40 dB'den az olması gerekir.

Öncelikle bu değerleri kontrol etmelisin , bu değerleri modeminin status sayfasında bulabilirsin .

Hat kaliten düşükse , modeme giden telefon hattını direk olarak çekmeni öneririm ve kaliteli bir kablo kullan vede parazit olmaması gerekir .

Son Düzenleme: pcxman ~ 10 Ocak 2007 12:23
masolak
10-01-2007, 23:14   |  #7  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
179 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2004
pcxman
SNR Margin: Bu ADSL sinyalinin gürültü seviyesini gösteririr. 6 dB'den az olması halinde ADSL bağlantı kurulamaz. Bunun iyi değeri 14 dB ve üstü gibidir.

Line Attenuation: Bu hat zayıflamasını gösteren değerdir. Hattın bir ucundan çıkan sinyal değerinin alındığı yerdeki sinyal değerinden çıkarılmasıyla bulunur. Tabiki ne kadar az olursa o kadar iyidir. Bunun en kötüsü 60 dB gibidir. 60 dB'den fazla değerlerde hat problemi var demektir. Özellikle hızlı bağlantılarda problem yaşamamak için bu değerin 40 dB'den az olması gerekir.

Öncelikle bu değerleri kontrol etmelisin , bu değerleri modeminin status sayfasında bulabilirsin .

Hat kaliten düşükse , modeme giden telefon hattını direk olarak çekmeni öneririm ve kaliteli bir kablo kullan vede parazit olmaması gerekir .

verdiğin bilgiler için çok teşekkürler kardeş. yalnız yazdığın SNR MARGİN ve LİNE ATTENUATION gibi değerler bende ikişer tane. her ikisinin başında da DS ve US yazmakta. söylediğin değerleri hangisi için alıcam DS mi yoksa US mi? sana şimdiki bağlantımdan değerler gönderiyorum. yardımcı olursan sevinirim. Teşekkürler.

US Margin   31
DS Margin   11

DS Line Attenuation   50
US Line Attenuation   31

novgorod
02-10-2007, 12:20   |  #8  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2007

US upstream, DS de downstream'e denk gelmektedir, yani bir nevi upload ve download

verilen bilgiler daha çok downstream için önemlidir, yani DS kısmında modemin gösterdiği değerleri baz alarak değerlendirmek gerekiyor

sizin hattınız bu anlamda sınırlarda olmasına rağmen aslında sorun çıkarmaması gerekir ama değerler dediğim gibi sınırda sayılır, isterseniz bağlı olduğunuz telekom santraline durumu iletin derim ben

nEGTpc
07-10-2007, 16:34   |  #9  
Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
36 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2007

TTNET kullanan herkeste bu sorun var malesef.
ben de çok çektim bu derdi

highspeed92
23-11-2008, 16:16   |  #10  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2008

arkadaslar bende bu kopma sorununu 5-6 gündür yasıyorumtelekom ne dediyse yaptım  (modem,sıplter,ankastra ve evımdekı duvardan modeme gelen butun kabloları ethernet kabolsunu fakat herhangi bir değişme olmadı kendilerine hatanın sizde olduğunu bır turlu anlatamadım.sonunda dediğime geldiler ve bırşeyler yaptılar su an için bir sorun gözükmüyor ama akşam 6-9 arasında genelde kopma yasıyorum ve yağışlı havalarda oluyordu bu da hattın toprak alması ıdı insallah değiştirmişlerdir d bende kurtulurum bu dertten modem ayarlarını su an için kontrol ettım ve asağıya yazıyorum bu değerler iyi imiş herkese kolay gelsin ilgilenen arkadaslar kontrol edebılır veya mail yolu ıle yardımcı olabılrım bu işlerden bayağı anlar oldum


Current adsl line status is as the below.

Line Mode G.DMT  Line State Show Time  
Latency Type Fast  Line Up Time 00:01:10:02  
Line Coding Trellis On  Line Up Count 8  

Statistics Downstream Upstream
Line Rate 1024 Kbps 256 Kbps
Attainable Line Rate 1888 Kbps 928 Kbps
Noise Margin 12.4 dB 15.0 dB
Line Attenuation 53.0 dB 29.0 dB
Output Power 15.6 dBm 1.2 dBm

cloves
19-01-2009, 23:16   |  #11  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
15 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2009

arkadaşlar aynı sorunu ben 10 gündür yaşamaktayım günün belirli saatlerinde nete giriyorum çoğu zaman giremiyorum ptt den gelen kablodan direk modemi bağladım yine siteler açılmadı 3. arıza kaydında kabul ettirebildim sorunun kendilerinde olduğunu ve adsl portlarımı değiştirmişler bugün ama hala kesinti var ve net yavaş sorun devam etmekte.Ayrıca sözleşmenin 5,33 maddesine göre telekomdan kaynaklanıyorsa net kesilmesi ve 3 saati aşıyorsa kullanılmayan saatler faturadan düşüyor müracat edin bence

elmordayn
12-10-2011, 12:01   |  #12  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
10 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2011

Bende yaklaşık 4-5 günden beri bu sorunu yaşıyorum wireless bağlantısı ile nete bağlanıyorum laptop var  net bağlantısı 2-3 dk gidip gelmekde 1 ay önce nakil yaptırdım  4-5 gün öncesine kadar internet bağlantısı süper ötesiydi şimdi ünlem işareti gösteriyo ttneti aradığımda ise pek yardımcı olmuyorlar siz yardım edermisiniz bana msn veriliyomu bilmediyimden vermiyorum özel msj atarsanız evinirim