Teknosanın yaptığı büyük ayıp

aligultekin34
16-12-2009, 20:00   |  #1  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
145 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2008

Slm arkadaşlar geçen sene arkadaşla tepenatilus teknosadan hp marka kaptop aldık.Ürün arızalandı.Ürünü neomarin teknosaya götürdük fatura olmadığı için bir şey yapamayacaklarını söylediler.Onlarda tepenatilusa yönlendirdiler.Bu gün de oraya gittik fatura tarihini istediler fatura tarihini bilmediğimiz için ürünü almadılar.Ben exa,eksen bilgisyar,borsa pazar gibi yerlerden ürün aldım ama böle bi durumla karşılaşmadım.Sizce böyle bir yerden alışveriş yapılırmı ? Size söylüyorum arkadaşlar....

şafak89
16-12-2009, 20:04   |  #2  
şafak89 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 7
2,522 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2008

ben hiçbir zaman okadar büyük eşyayı teknosadan almadım almamda :)

aligultekin34
16-12-2009, 20:06   |  #3  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
145 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2008

1800-1900 tl vermiştik bide.Faturan olucakta yardım edicekler.Oda yoksa tarihini bilicen.Bu duruma gülelimmi ağlıyalımmı.

Son Düzenleme: aligultekin34 ~ 16 Aralık 2009 20:08
Kapalı Hesap (135391)
16-12-2009, 20:10   |  #4  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 0
2,758 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2009

Fatura / Fiş nerede

Eğer fiş fln varsa tüketici haklarına başvur...

aligultekin34
16-12-2009, 20:12   |  #5  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
145 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2008

onlar olmadığı için almadılar zaten.Onu mahana ediyorlar.ben exa dan ram aldım fiş olarak fişide kaybettim.Adamlar üzerindeki barkod sayesinde buldular.Laptoptada vardır.Sonuçta üzerinde seri numarası filan var.

Son Düzenleme: aligultekin34 ~ 16 Aralık 2009 20:15
fatihdw
16-12-2009, 20:13   |  #6  
fatihdw avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
475 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2009

garanti belgesi yok mu?
 
olmasada onlarda senin ne zaman ne alışveriş yaptığın kayıtlıdır işin kolayına kaçmışlar
 
 

aligultekin34
16-12-2009, 20:24   |  #7  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
145 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2008
Alıntı: fatihdw  
garanti belgesi yok mu?
 
olmasada onlarda senin ne zaman ne alışveriş yaptığın kayıtlıdır işin kolayına kaçmışlar
 
 
elimizde fatura yok.Yani fatura kayboldu.Bi de tam olarak ne zaman aldığımızı bilmediğimiz için alamadılar.

seckin_kaya
16-12-2009, 20:51   |  #8  
seckin_kaya avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,065 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2009

geçmiş olsun ne diyebilirim ki

Semih Özyurt
16-12-2009, 20:54   |  #9  
Semih Özyurt avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
2,749 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2008

fatura olmadığı zaman yapıcak bişey yok fatura vermedilerse kasa fişide fatura yerine gecer ama malesef oda yokmuş yapıcak bişey yok

bwhiteb
16-12-2009, 20:57   |  #10  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
1,354 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2008

teknosanın kayıtlarında vardır yani bilgisayarın seri numarasından falan bulunması gerekiyor..
ayrıca kredi kartı ile almışsanız kredi kartı ekstre detaylarında da vardır..
olmadı aldığınız tarihi az çok tahmin edersiniz o tarihler arasına baksınlar...

PcMaKeR
16-12-2009, 21:09   |  #11  
PcMaKeR avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 6
8,935 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2005

Teknosada kayıtlar tutuluyor.
Teknosadan yeni fatura çıkartılabilmesi için en az 1 tane bilgi gereklidir o da tarihtir:
Ben tarihten o günkü satışları bulur müşterinin adıyla karşılaştırıp fatura çıkartırdım.
 
Suç teknosanın değil senin. Zaten her zaman satıcılar suçlu olmuştur hiç alıcıların suçlu olduğunu görmedim teknosada çalışırken hep biz hep biz.
 
Kardeşim elinde ya fatura ya garanti belgesi olacak. Hiç değilse kredi kartı ile geçtiysen extrelerden tarihi bulup adamlara vereceksin.
 
Teknosanın baş ilkesi: Müşteri memnuniyetidir.
Müşterinin bütün kayıtları tutulur. ve tek görebilen yer ya ana yönetim(muhasebe) ya fatura kesilen mağaza.
 
denizliden alınmış ürün burdurdan tekrar fatura çıkartamaz misal.
 
Bir notebook sattığımda ilk önce iki fatura nüshası, sonra garanti kağıdı sonra hp nin sigortasını doldurup verirdim geçen yıl. her birinde de tarih vardır.
 
Bu konuşmamdan sakın ve sakın teknosa taraftarıyım vb gibi bir düşünce çıkartmayın. Adamlara büyük ayıp gibi laf etmeye hakkımız yok sonuçta 1 sene önce kim bilir hangi satış danışmanı sattı sana. aylık milyarlarca satış oluyor. Senin tarihini bilememesi ayıp değildir.

Son Düzenleme: PcMaKeR ~ 16 Aralık 2009 21:09
bwhiteb
16-12-2009, 21:24   |  #12  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
1,354 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2008

sadece ve sadece fatura tarihi ile tespit bence yetersizlikten başka bir şey değil..
bir ürün aldığın zaman kayıt açıyorlar adresten tutta e maile, telefonuna yaşadığın şehre kadar..
yani tüketici faturasını kaybetti diye satış sonrası hizmet veremiyoruz demek ne kadar doğru..
tüketici almış olduğu ürünü gün-ay-yıl olarak hatırlaması kolay bir şey değil..
sistemin ürün adı seri numarası müşteri ad soyadı gibi farklı alternatifler içermesi gerekir.

asi conan
16-12-2009, 21:51   |  #13  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
262 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2009

hala öğrenemedik yada öğrenmek istemiyoruz exa gold bimeks media markt varken neden teknosa ben 1 sene önce aldığım ekran kartında problem vardı exa ya gittim hemen hallettiler..onun için exa gold bimeks ve de media ya devam

PcMaKeR
16-12-2009, 21:53   |  #14  
PcMaKeR avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 6
8,935 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2005
Alıntı: e2008  
sadece ve sadece fatura tarihi ile tespit bence yetersizlikten başka bir şey değil..
bir ürün aldığın zaman kayıt açıyorlar adresten tutta e maile, telefonuna yaşadığın şehre kadar..
yani tüketici faturasını kaybetti diye satış sonrası hizmet veremiyoruz demek ne kadar doğru..
tüketici almış olduğu ürünü gün-ay-yıl olarak hatırlaması kolay bir şey değil..
sistemin ürün adı seri numarası müşteri ad soyadı gibi farklı alternatifler içermesi gerekir.
Şimdi iki tür fatura kesimi var.
Oracle Fatura - ve Normal Yazarkasa faturası.
Yazarkasa faturasından direk ad soyad bulamazsın ya tarih gireceksin yada fatura numarası.
 
Eğer oracle fatura kesilmişse ad soyad - telefon bile yeterli. Oracle fatura kesilmemiş sanırım. çünkü başka bir mağaza verememiş faturayı. Oracle olsaydı 1 dk da çıkartırlardı ek nüsha yada teknik servis kağıdı...
 
Çoğu şirkette ad soyad ile fatura bulma yoktur. Ya fatura no, yada tarihlerden bilgi çıkartıp karşılaştırma.
 
Teknosa hiçde küçümsenecek bir firma değil bu konuda ama kullandıkları yazılım ncr yazar kasa sistemi olunca böyle oluyor. Kipa, Vatan Computer, Gold PC,Bimex bunlarda da aynı neredeyse...

Halil Şahin
16-12-2009, 22:13   |  #15  
Halil Şahin avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
715 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2009

Ya belgeler yoksa tabikide kabul etmezler. Sizde satıcı olsanız sizde yapardınız aynı şeyleri. Size söylemişlerdir garanti fatura vs. vs. kaybetmeyin diye.

bwhiteb
16-12-2009, 22:14   |  #16  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
1,354 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2008

benim eleştirdiğim burada hizmet kalitesi, a ya da b firması değil..
bugün a firması yarın b firması.. önemli olan çözüme sonuca ulaşmaktır.
fatura saklama yükümlülüğü tüketiciye aittir.fakat kaybolabilir..
ancak fatura kaybı müşteri mağduriyetine sebeb olmamalı..
benim üzerinde durduğum nokta da bu.

Halil Şahin
16-12-2009, 22:18   |  #17  
Halil Şahin avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
715 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2009
Alıntı: e2008  
benim eleştirdiğim burada hizmet kalitesi, a ya da b firması değil..
bugün a firması yarın b firması.. önemli olan çözüme sonuca ulaşmaktır.
fatura saklama yükümlülüğü tüketiciye aittir.fakat kaybolabilir..
ancak fatura kaybı müşteri mağduriyetine sebeb olmamalı..
benim üzerinde durduğum nokta da bu.
Ama bide işin satıcısı tarafından düşünelim;
Siz sattığınız malı geri almak veya sattığınız şeyi tamir için bir neden aramaz mısınız?
Belge vs. olucakki adam sizin aldığınızı bilecek..
Ama bir çözüm var kredi kartından aldıysanız ödenen veya ödenmiş kısımdan zamana bakabilir oradan kanıtlayabilirsiniz;) Kolay Gelsin...

bwhiteb
16-12-2009, 22:29   |  #18  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
1,354 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2008
Alıntı: Halil Şahin  
Ama bide işin satıcısı tarafından düşünelim;
Siz sattığınız malı geri almak veya sattığınız şeyi tamir için bir neden aramaz mısınız?
Belge vs. olucakki adam sizin aldığınızı bilecek..
Ama bir çözüm var kredi kartından aldıysanız ödenen veya ödenmiş kısımdan zamana bakabilir oradan kanıtlayabilirsiniz;) Kolay Gelsin...
:))
faturayı ben kaybetmedim.
umarım kimse faturasını kaybetmez(bende dahil).
her neyse..kaybeden arkadaşa kolay gelsin..

prison
16-12-2009, 22:31   |  #19  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
585 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2008

artık fiş fatura garanti belgesi olayı kaldımı ya herşey elektronik sisteme geçmiş aldığın ürünü götürüsün seri veya imei no dan çıkar ürün bilgisi heleki teknosa gibi biryerde bu bencede teknosanın büyük ayıbı..

PcMaKeR
16-12-2009, 22:47   |  #20  
PcMaKeR avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 6
8,935 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2005
Alıntı: prison  
artık fiş fatura garanti belgesi olayı kaldımı ya herşey elektronik sisteme geçmiş aldığın ürünü götürüsün seri veya imei no dan çıkar ürün bilgisi heleki teknosa gibi biryerde bu bencede teknosanın büyük ayıbı..
gırgır mı geçiyorsunuz?
TR de kaç yerde faturasız destek veren yer gördün.
Ben hiç görmedim. varsa söylede bizde garanti belgesiz direk aldığımız ürünü götürelim.
Mesel nokia n81 alalı 3 ay oldu kvk ya götürelim fatura isticek verelim imei yi adam tınlamıcak faturasız.
 

ErKaN-23
16-12-2009, 23:22   |  #21  
ErKaN-23 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
931 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2008

ya arkadaşlar boş verin teknıosayıda sen farzedelim tüketici haklarına bu ilgisizlik hakkında başvuracaksın tahmin et senden isteyecekleri ilk belge nedir, kardeş domates almıyorsun elektronik malzeme alıyorsun HP markasına güvenirsin ama kullandığı HDD markasına güvenemezsin bu tür ürünlerde saklamak zorundasın her yerde senden istenecek belgedir bu bir tedbirsizliktir, en azından fatura tarihini bilmek zorundasın çünkü bunu kayıtlardan bulmak mümkün ama bayağı uğraştırır hele hele bir önceki yıldan alınmışsa

Son Düzenleme: ErKaN-23 ~ 16 Aralık 2009 23:24
ekksl6
17-12-2009, 00:07   |  #22  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
148 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2009

ben iş değiştirme safhasına gelmeden hiçbir firmanın benden fatura istediğini görmedim...barkod denilen şey ve seri no o alete özeldir ve biçok mağaza bunu barkodla hallederken bahsettiğiniz merkez faturasız yapmam abi diyosa faturasını bulamayacak olan bi ton insanı eleyip en az kısmıyla uğraşma niyetindedir...kusura bakmayın ama ben 20 liralık pil şarj aletini bile barkodu sayesinde arızaya yolladım...firma adı vermemi istiyorsanız bimex teknoport mağazası. Kıssadan hisse bu kadar tartışmanın alemi yok. 
Faturalı adam işinin takipçisidir ona kafa tutulmaz, uğraşılmaz işi yapılır.
Faturasız adam dağınıktır, bulamaz, uğraşamaz giden gitti der....

V E N U S
17-12-2009, 00:21   |  #23  
Üye
Teşekkür Sayısı: 0
93 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2009

Fiş , fatura gibi belgeler yasal olarak hakkınızı savunmanızı sağlar. Eğer faturanızı kaybetmişseniz ürünü aldığınız firmadan hak talep etme hakkınız yoktur ve o firmayı '' Büyük Ayıp '' diye karalamak yerine sorunu biraz da kendinizde ararsanız daha mantıklı düşünebilirsiniz. 
Seri numara , barkod falan onlar ayrı mesele , o firmaya özgü bir şey. Teknosa'da işler sadece seri numara ile halledilebilseydi görevli kişiler de ona göre size yardımcı olurlardı. '' Bugün canım çok sıkkın şu adama fatura sorayım da işini zorlaştırayım '' diye düşünmediklerin emin olun.

aligultekin34
17-12-2009, 08:59   |  #24  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
145 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2008
Alıntı: PcMaKeR  
gırgır mı geçiyorsunuz?
TR de kaç yerde faturasız destek veren yer gördün.
Ben hiç görmedim. varsa söylede bizde garanti belgesiz direk aldığımız ürünü götürelim.
Mesel nokia n81 alalı 3 ay oldu kvk ya götürelim fatura isticek verelim imei yi adam tınlamıcak faturasız.
 
ben exa da gördüm ürünü fiş ile aldım.adamlar barkod sayesinde hangi tarihte aldındığını bulup çıkarıp servise gönderdiler.bide ek bilgi olarak çizgi elektronik var adamlar müşteriyi ellerinin üsütünde tutuyorlar.

aligultekin34
17-12-2009, 09:02   |  #25  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
145 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2008
Alıntı: PcMaKeR  
Şimdi iki tür fatura kesimi var.
Oracle Fatura - ve Normal Yazarkasa faturası.
Yazarkasa faturasından direk ad soyad bulamazsın ya tarih gireceksin yada fatura numarası.
 
Eğer oracle fatura kesilmişse ad soyad - telefon bile yeterli. Oracle fatura kesilmemiş sanırım. çünkü başka bir mağaza verememiş faturayı. Oracle olsaydı 1 dk da çıkartırlardı ek nüsha yada teknik servis kağıdı...
 
Çoğu şirkette ad soyad ile fatura bulma yoktur. Ya fatura no, yada tarihlerden bilgi çıkartıp karşılaştırma.
 
Teknosa hiçde küçümsenecek bir firma değil bu konuda ama kullandıkları yazılım ncr yazar kasa sistemi olunca böyle oluyor. Kipa, Vatan Computer, Gold PC,Bimex bunlarda da aynı neredeyse...
senin dediğin yazar kasa faturası ile bilene exa ürünü garantüye alıyor üzeründeki barkod sayesinde.