TTNET sürekli kopuyor(ÇÖZÜLEMEDİ)

btigin
09-09-2017, 20:22   |  #1  
btigin avatarı
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2017

 

Merhabalar. İnternet hizmetini maalesef ki türktelekomdan alıyorum. Hattımda sürekli kopmalar yaşanıyor. Arayıp arıza kaydı bırakmaktan artık illallah ettim. Kopma sorunları yağışlı bir gün sonrasında başladı. Arayıp derdimi anlatmaya çalıştım. Her seferinde modem firmasına yönlendirdiler. En sonunda modemi değiştirdim. En son modelini aldım hemde yine türktelekomdan. Ancak sorunum hala çözülmedi(haybeye modem parası ödemek zorundayım şuanda). Yaklaşık 1.5 aydır bununla uğraşıyorum. Müşteri hizmetlerini her arayaşımda tekrar tekrar anlatıyorum ama her seferinde arıza kaydı oluşturduk incelenip geri dönüş yapılacak diyip geçiyolar. İncelendi ve çözümlendi diye geri dönüş yapılıyor ancak sorun halen devam ediyor. Taahhüt gereği de iptal ettiremiyorum. Ben bu sorunu nasıl çözebilirim. Biraz araştırdım port değişikliği falan yazmışlar. Ama nedir nasıl olur neye yarar nasıl yapılır kim yapar bunları bilmiyorum. Yardımcı olabilecek var mıdır ?(Not:Aşağıdakilerde modem arayüzünden ulaştığım değerler)

ADSL Port Details Upstream Downstream
Line Rate: 0.523 Mbps 3.627 Mbps
Actual Net Data Rate: 0.513 Mbps 3.595 Mbps
Trellis Coding: ON ON
SNR Margin: 8.0 dB 6.4 dB
Actual Delay: 0 ms 0 ms
Transmit Power: 12.4 dBm 19.3 dBm
Receive Power: 4.7 dBm 4.7 dBm
Actual INP: 0.0 symbols 0.0 symbols
Total Attenuation: 16.3 dB 31.0 dB
Attainable Net Data Rate: 0.513 Mbps 3.580 Mbps

Kapalı Hesap (294672)
17-10-2017, 18:50   |  #2  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 0
6 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2017

Ben de benzer sorunları sıklıkla yaşadığım için sorunun hatla ilgili olabileceğini düşünüyorum. O yüzden bu doğrultuda birkaç tavsiyem olacak;

1- Telefon hattı ile ilgili bağlantıları yenile (kablo uçlarında oksitlenme olmuş olabilir). Daireye hattı nereden alıyorsanız çıkış noktasındaki kablo bağlantısını yenile. Sonra daire içinde veya öncesinde bir ek yeri varsa ordaki bağlantıyı da yenile. Yeni bant sar vs... Sonuçta bu işlemin herhangi bir zararı olmaz aksine hattın kalitesini arttırır. Ayrıca jaklarda da problem olabilir. Uçları jaklı farklı bir kablo varsa onu dene.

2- Hattın geçtiği bölgeleri incele. Nasıl bir yerde oturduğunu bilmiyorum ama mesela biz bir sitede oturuyoruz. Sitenin girişinde bir bekçi kulübesi var ve Türk Telekom hatları o kulübedeki bir kutuya kadar getirip bırakıyor. Ordan sonrası herkes hattını kendi evine kendi çekiyor. Sitenin yapısı gereği bizim evin olduğu tarafa gelen hatlar mecburen yer altından geçip öyle geliyor. Yağmur yağdığı zaman artık oraya su mu doluyor ne oluyorsa bizim hatlar genelde gidiyor. Yağışlı bir gün sonrası başladı diye yazmışsın ya, hani sizde de benzer bir durum varsa diye. Hattın yer altından geçtiği ya da su altında kaldığı herhangi bir yer varsa ona bir bak. Yok direk bina içindense sıkıntı yok.

3- Hat doğrudan modeme bağlıysa splitter kullanmayı dene. Zaten splitter varsa önce başka bir splitter ile dene (komşudan veya arkadaşından ödünç alabilirsin) sonra hattı modeme doğrudan takıp öyle dene.

Son Düzenleme: Kapalı Hesap (293994) ~ 17 Ekim 2017 18:53