Vatan Bilgisayar'ın yaptığı sahtekârlık

alpagun
08-06-2012, 11:13   |  #1  
alpagun avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
492 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2009

Yaklaşık birbuçuk ay evvel, internet üzerinden Vatan bilgisayarddan AOC marka 21.5 inç LED monitör aldım. Ürünü çalıştırdığımda arızalı olduğunu görüp bire bir değişim talebiyle geri gönderdim. Çünki, ilgili firmanın sitesinin "Müşteri hizmetleri" bölümünde, ilk onbeş gün içerisinde arızalanan ürünleri bire bir değiştirildiği yazıyordu. Fakat, değişim yerine cihazı tâmir edip göndermişler. Monitör geldiğinde eski hâlinden daha beter durumda idi. Görüntü kalitesi iyice bozulmuştu. En yumuşak ayarda dahi ekrandan yansıyan ışık gözlerimi alıyordu. Ben ne yapacağımı düşünürken Monitör tümden kapandı. Kumanda panelindeki ışıklar söndü. Hârici adaptör ile çalıştığı için voltmetre ile çıkışı ölçtüm; adaptör sağlam. Bire bir değişim talebiyle tekrar gönderdim. Gideli yaklaşık 15 gün oldu. Telefon ile ulaştığımda ürünün serviste "test"lerinin yapıldığı söylendi. Ben "Ne testi kardeşim değiştirmeniz gerekmiyor mu ? diye sorunca "Bakarız" gibi lakayt bir cevapla karşılaştım. İşin daha da alçakça tarafı cihaz serviste tamir görmesine rağmen tutulan rapor tarafıma gönderilmiyor.O rapor olmadan da tüketici hakları hakem heyetine müracaat edemiyorum. Santral'deki görevli memurlar dışında yetklili hiç bir kimseyle görüşemiyorum. Memurlar da "Tamam beyefendi not aldık" deyip başlarından savıyor.

Bana yapılan bu sahtekârlığı kimbilir daha kaç kişiye yaptılar. İyice sorup öğrenmeden, bu kap-kaççı firmaların sitelerinde yazdıklarına inanmayın. Sözlerinde durmuyorlar. Diğerleri ile alışveriş yapmadım; bilmiyorum. Ama Vatan Bilgisayar denen üçkağıtçı şirketin yaptığı bu

Banned
08-06-2012, 11:17   |  #2  
Banlandı
Teşekkür Sayısı: 21
5,777 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2008

Geçen vatan comp. K.Maraş mağazasından monitör aldım. Dedim ki test edip sorunzuz olduğunu gösterebilirseniz alacağım. Tamam dediler. Aldım faturamı kestiler. Test kısmına geçtik. Taktılar çalışmıyor. Monitör hiç açılmıyor. Yarım saat bekledik eğişim tutanağı vs. düzenlediler bir başkasını test edip verdiler. Eğer o monitörü test ettirmeden alsaydım, eve gelip arızalı çıksaydı sonucunda tutumlarının çok farklı olacağı aşikardı.

Kapalı Hesap (154666)
08-06-2012, 13:10   |  #3  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 16
4,901 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2009
Alıntı: alpagun  
Yaklaşık birbuçuk ay evvel, internet üzerinden Vatan bilgisayarddan AOC marka 21.5 inç LED monitör aldım. Ürünü çalıştırdığımda arızalı olduğunu görüp bire bir değişim talebiyle geri gönderdim. Çünki, ilgili firmanın sitesinin "Müşteri hizmetleri" bölümünde, ilk onbeş gün içerisinde arızalanan ürünleri bire bir değiştirildiği yazıyordu. Fakat, değişim yerine cihazı tâmir edip göndermişler. Monitör geldiğinde eski hâlinden daha beter durumda idi. Görüntü kalitesi iyice bozulmuştu. En yumuşak ayarda dahi ekrandan yansıyan ışık gözlerimi alıyordu. Ben ne yapacağımı düşünürken Monitör tümden kapandı. Kumanda panelindeki ışıklar söndü. Hârici adaptör ile çalıştığı için voltmetre ile çıkışı ölçtüm; adaptör sağlam. Bire bir değişim talebiyle tekrar gönderdim. Gideli yaklaşık 15 gün oldu. Telefon ile ulaştığımda ürünün serviste "test"lerinin yapıldığı söylendi. Ben "Ne testi kardeşim değiştirmeniz gerekmiyor mu ? diye sorunca "Bakarız" gibi lakayt bir cevapla karşılaştım. İşin daha da alçakça tarafı cihaz serviste tamir görmesine rağmen tutulan rapor tarafıma gönderilmiyor.O rapor olmadan da tüketici hakları hakem heyetine müracaat edemiyorum.Santral'deki görevli memurlar dışında yetklili hiç bir kimseyle görüşemiyorum. Memurlar da "Tamam beyefendi not aldık" deyip başlarından savıyor.

Bana yapılan bu sahtekârlığı kimbilir daha kaç kişiye yaptılar. İyice sorup öğrenmeden, bu kap-kaççı firmaların sitelerinde yazdıklarına inanmayın. Sözlerinde durmuyorlar. Diğerleri ile alışveriş yapmadım; bilmiyorum. Ama Vatan Bilgisayar denen üçkağıtçı şirketin yaptığı

 onların raporuna ihtiyacın yok. Monitörü nasıl ve ne ile gönderdin. Kargo şirketi ile göndermişsen ve elinde gönderi belgen varsa gönderme tarihinden itibaren 45 gün bekle. (30 iş günü) cevap vermemişlerse direk hakem heyetinden alacağın delillerle dava aç.

alpagun
08-06-2012, 16:43   |  #4  
alpagun avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
492 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2009
Alıntı: Mr_YAMYAM  
 onların raporuna ihtiyacın yok. Monitörü nasıl ve ne ile gönderdin. Kargo şirketi ile göndermişsen ve elinde gönderi belgen varsa gönderme tarihinden itibaren 45 gün bekle. (30 iş günü) cevap vermemişlerse direk hakem heyetinden alacağın delillerle dava aç.
Üstad; sorun cevap gelmemesi değil.  Cihazı yensiyle değiştirmelerini talep ediyorum; onlar tâmir edip gönderiyorlar. Üstelik her tamirden gelişteki durum, öncekinden daha kötü oluyor. Tüketici hakem heyetine müracaat ettim. "Servis raporları olmadan bir şey yapamayız" dediler.

Kapalı Hesap (154666)
08-06-2012, 20:33   |  #5  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 16
4,901 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2009
Alıntı: alpagun  
Üstad; sorun cevap gelmemesi değil.  Cihazı yensiyle değiştirmelerini talep ediyorum; onlar tâmir edip gönderiyorlar. Üstelik her tamirden gelişteki durum, öncekinden daha kötü oluyor. Tüketici hakem heyetine müracaat ettim. "Servis raporları olmadan bir şey yapamayız" dediler.
 
Noterden bir ihbarname çekeceksin.
Daha önceki servis raporlarının gönderilmesi aksi takdirde yasal yollara başvurulacağını bildirirsin.
Eğer ilk müraacatında monitörün değiştirilmesi talebinde bulunmuşsan (belgelerin elinde ise) buna rağmen tamir edilip gönderilmişse bu belgeler ışığında hakem heyetine bile gerek kalmadan savcılığa suç duyurusunda bulunursun. Usulsüzlük ve aldatmaya yönelik davranışlardan hüküm giyerler.
Tüm belgelerin elinde olması ve geçerli olması koşulu vardır.

Tekno_Loji
08-06-2012, 20:43   |  #6  
Tekno_Loji avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 35
1,677 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2005
Alıntı: alpagun  
Üstad; sorun cevap gelmemesi değil.  Cihazı yensiyle değiştirmelerini talep ediyorum; onlar tâmir edip gönderiyorlar. Üstelik her tamirden gelişteki durum, öncekinden daha kötü oluyor. Tüketici hakem heyetine müracaat ettim. "Servis raporları olmadan bir şey yapamayız" dediler.
 

Bozuksa tekrar götür servise ve rapor iste her gidişinde. Sonra o raporları hakem heyetine sun. Sonuçta haklı çıkan sen olacaksın ama işlem biraz uzun sürebilir.

Kapalı Hesap (154666)
08-06-2012, 21:13   |  #7  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 16
4,901 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2009
Alıntı: Tekno_Loji  
 

Bozuksa tekrar götür servise ve rapor iste her gidişinde. Sonra o raporları hakem heyetine sun. Sonuçta haklı çıkan sen olacaksın ama işlem biraz uzun sürebilir.

Bu kadar uğraşmaya gerek yok aslında. Gerçek belgelerle olay aleni hale gelecektir.

1 Satın alma belgesi. Fatura. Faturada monitörün seri numarası kayıtlı mı.
2 Değiştirin diyerek gönderilmiş bir belge var mı. Var ise herşey ortadadır. Faturandaki seri numarası ile elindeki monitörün seri numarası aynı ise bu durum sahtekarlık demektir ve muhtemelen ilk celsede hüküm verilecektir. 

alpagun
08-06-2012, 21:13   |  #8  
alpagun avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
492 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2009
Alıntı: Mr_YAMYAM  
 
Noterden bir ihbarname çekeceksin.
Daha önceki servis raporlarının gönderilmesi aksi takdirde yasal yollara başvurulacağını bildirirsin.
Eğer ilk müraacatında monitörün değiştirilmesi talebinde bulunmuşsan (belgelerin elinde ise) buna rağmen tamir edilip gönderilmişse bu belgeler ışığında hakem heyetine bile gerek kalmadan savcılığa suç duyurusunda bulunursun. Usulsüzlük ve aldatmaya yönelik davranışlardan hüküm giyerler.
Tüm belgelerin elinde olması ve geçerli olması koşulu vardır.
 

Şu durumda monitörü adresime göndermelerini bekliyorum. Eğer, ürün tamir edilip tekrar gönderilmiş ve beraberinde servis raporları yoksa, bu defâ noterden ihtarname çekeceğim. Değişim talebimle ilgili elimde belge nasıl olsun ki ? Müştteri hizmetleri sayfasında bulunan "15 gün içerisinde müracaat edilmesi halinde değişim yapılacağı" bilgisine güvenerek elime geçen arızalı ürünü hemen ertesi gün geri gönderdim. Aradan birkaç gün geçip de ses çıkmayınca, telefon ettim. Değişim talebimi bu şekilde ilettim. Not aldıklarını söylediler ama cihazı tamir edip gönderdiler. Cihaz tamirden eskisinden de beter bir vaziyette geliince bu defa değişim talebimi yazılı ilettim. Dikkate alınmaz ise yasal haklarımı kullanacağımı yazdım. Ama hiç oralı olan yok. Bunlar şehir eşkiyası... İnternet sayfalarında ilan ettikleri prensiplere uymuyorlar. Bütün o "garanti" vaadleri insanları kandırmak içinmiş. Ben 250 TL ikaybederek fakir düşmem. Onlarda bu paradan elde edecekleri kâr ile zengin olmazlar. Ama herkes tiynetini ortaya koyuyor. İnsanların cebinden haksız yere para çarpmanın "modern" yöntemlerini bulmuşlar. Fakat kimsenin âhı kimsede kalmaz. Her devrin bir sonu var. Ben de yasal yollardan gidebildiğim yere kadar gideceğim.

Kapalı Hesap (154666)
08-06-2012, 21:32   |  #9  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 16
4,901 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2009
Alıntı: alpagun  
 

Şu durumda monitörü adresime göndermelerini bekliyorum. Eğer, ürün tamir edilip tekrar gönderilmiş ve beraberinde servis raporları yoksa, bu defâ noterden ihtarname çekeceğim. Değişim talebimle ilgili elimde belge nasıl olsun ki ? Müştteri hizmetleri sayfasında bulunan "15 gün içerisinde müracaat edilmesi halinde değişim yapılacağı" bilgisine güvenerek elime geçen arızalı ürünü hemen ertesi gün geri gönderdim. Aradan birkaç gün geçip de ses çıkmayınca, telefon ettim. Değişim talebimi bu şekilde ilettim. Not aldıklarını söylediler ama cihazı tamir edip gönderdiler. Cihaz tamirden eskisinden de beter bir vaziyette geliince bu defa değişim talebimi yazılı ilettim. Dikkate alınmaz ise yasal haklarımı kullanacağımı yazdım. Ama hiç oralı olan yok. Bunlar şehir eşkiyası... İnternet sayfalarında ilan ettikleri prensiplere uymuyorlar. Bütün o "garanti" vaadleri insanları kandırmak içinmiş. Ben 250 TL ikaybederek fakir düşmem. Onlarda bu paradan elde edecekleri kâr ile zengin olmazlar. Ama herkes tiynetini ortaya koyuyor. İnsanların cebinden haksız yere para çarpmanın "modern" yöntemlerini bulmuşlar. Fakat kimsenin âhı kimsede kalmaz. Her devrin bir sonu var. Ben de yasal yollardan gidebildiğim yere kadar gideceğim.

Bu durumda kendi sav ını doğrulayamıyorsun. Yani değiştirme talebini doğrulayamadığın için bir hakkın kalmamış. İlk alınan üründe değiştirme süresi Yasal olarak 1 haftadır. Firma kendi inisiyatifinde 15 gün ya da 1 ay sunabilir.

Şunu yapabilirsin.
Monitörü gönderdiğin tarihleri belgeleri ile mutlaka sakla . Arızalandı de ve gönder. Her göndermende belge al ve bunu kargo şirketine yazdığın ve bir nüshası da sende kalacak olan taşıma belgelerinde mutlaka belirt.
Örnek veriyorum.
Monitör göstermiyor arızası vardır tamir edilerek en kısa sürede yapılarak tarafıma iletilmesi.. şeklinde mutlaka yaz ve bu yazının kopyasını mutlaka al. Aynı arızayı 1 yıl içerisinde 3 kez yaparsa o monitör kaputtur yani ayıplı mal dır.
Unutma aynı arızadan dolayı 3 kez gönderilmiş olmalıdır. Farklı farklı arıza yazarsan olmaz.
3. kere gönderimin sonunda dönüşte bu monitörün ayıplı olduğunu ve direk ücretinin iadesi talebiyle (resmi ve açıklıkla yazarak) firmaya gönder ve paranın bir banka hesabına yatırılmasını talep et. Yapmazlarsa zaten direk mahkemeye gidersin. 

Kapalı Hesap (154666)
08-06-2012, 21:38   |  #10  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 16
4,901 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2009

Atasözlerimiz bazen işe yarıyor.
Monitörün garanti belgesi elinde mi ve firma tarafından mühürlenip imzalanmış mı.
Eğer garanti belgesi elindeyse ve satın almış olduğun satıcı firma bunu satış tarihini de yazıp mühürleyip imzalamamışsa bu durum sanayii ve ticaret bakanlığınca ciddi suç sınıfındadır ve 5000TL civarı para cezası gerektirmektedir.
Tek yapacağın monitörün garanti belgesi ve satın alma belgesi ile birlikte sanayii ve ticaret bakanlığına bir şikayette bulunmandır.

alpagun
08-06-2012, 21:56   |  #11  
alpagun avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
492 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2009

Şirketin internet sitesinde, değişim talebi yapıldığında; fatura, garanti belgesi, cihaz ve cihaza âit tüm aksesurların tam ve hasarsız şekilde gönderilmesini istiyorlar. Bu itibarla ben de fatura ve garanti belgesini geri göndermiştim. Tüketici hakem heyetinden görüştüğüm kişi, benden öncelikli olarak servis raporlarını istedi. Bu raporlar olmadan bir şey iddia edemezmişim. Bir hafta içinde geri gönderdiğimi ancak anlaşmalı kargo şirketi kayıtlarıyla ıspat edebilirim. Elimde başka belge yok.

Ürünün geri gönderilmesini bekleyeceğim artık. Bunlar değişime niyetli olsalar, ilk iâde talebimde değiştirirlerdi. Görünen o ki gene tâmir edip gönderecekler. Şu an elimde LG marka 17 inç LCD mönitor var. Tam altı yıldır kullanıyorum. Geçen besleme devresinde bir arza oldu. "Artık bu monitör kullanılmaz" deyip, Vatan bilgisayardan yenisini almıştım. Çöpe atmayı düşündüğüm monitörü bir bilgisayarcı 20 TL karşılığında tamir etti. Şu an eski monitörü kullanıyorum. Parasını ödeyip satın aldığım "yeni" monitör de, bu ara "Istanbul seyahatleri" ile meşgûl.

Dilerim ki Tanrı tez zamanda cezalarını keser.

Son Düzenleme: alpagun ~ 08 Haziran 2012 22:25
alpagun
23-06-2012, 16:27   |  #12  
alpagun avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
492 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2009

Üst üste iki defa ârızalanan monitör gene değişim talebim dikkate alınmadan ve de tamir görmüş olarak geri geldi. İlk ârıza için, "Yazılım günceleme" raporu verilmiş. Yazılım günceleme ârıza sayılmadığı için tüketici hakem heyetinden sonuç almam mümkün değil. İkinci ârızasında ise, monitör tamamen kapanmıştı; hiç çalışmıyordu. Gene tamir edip göndermişler. Ama bu defa rapora" Cihaz sağlam. Herhangi bir arızaya rastlanmadı" diye yazmışlar. Arızalı olduğunu bildiren rapor verseler, tüketici hakem heyetinden nasıl bir sonuç çıkacağını biliyorlar tabii ki.

Bunların yaptığı sahtekârlıktan da öte şerefsizlik.

Üstelik "Sağlam" diye geri gönderdikleri monitörün sehpâsında bulunan beş adet dokunmatik tuşlardan dördü hiç çalışmıyor. Ben de son defa olarak dedim ki; "Ya yenisini gönderirsiniz, ya da bu cihazı ben kabul etmiyorum. Tamir edip gönderirseniz, size tekrar geri postalayacağım."

Ürünün ilk iki taksidi ödendi.
Geriye sekiz taksit kaldı.
Kredi kartı ile ödeme yaptığım için mecbûren onları da ödemek zorundayım.
Değişim talebimi dikkate almadıkları müddetçe de, önceki ürünü kabul etmeyecek ve de hakkımı haram edeceğim.

Türkiye yasalar güçlüden tarafa çalıştığı için bizim işimiz de artık "Helâl-Haram" muhabbetine kaldı.

Son Düzenleme: alpagun ~ 23 Haziran 2012 16:30
Kapalı Hesap (154666)
23-06-2012, 19:21   |  #13  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 16
4,901 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2009

Yaf ne uğraşıyorsun ki. Noterden onaylı bir ihbarname çek. Monitörün fabrika hatalı olduğuna dair. Ücretinin iade edilmesini iste. Elinde diğer kargo gönderim belgelerin de duruyorsa hiç dert etme. Bu kargo gönderim belgeleri bir numaralı delil sayılır. Monitörü yeniden gönderdiklerinde ise servis raporunu resmi olarak sunmadılarsa eksik teslimattan dolayı malı geri iade edersin ve kargo gönderim belgesinde belirtirsin.
kendi kendine kendini çıkmaza sokuyorsun.
Tüm deliller senin lehinde ama sen burnunun dikine gidiyorsun. Telefon ile olan görüşmeler mahkemede delil sayılmaz. Yani telefonda şunu dedim bunu dedim şöyle dedim böyle dedim demek mahkemeyi bağlamaz. Taleplerini resmi yazıyla bildireceksin ki elinde belgen olsun.

Tekno_Loji
23-06-2012, 19:23   |  #14  
Tekno_Loji avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 35
1,677 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2005

Bankayla konuş istersen problemini anlat. Belki o ödemeyi askıya alabilirler...

alpagun
29-06-2012, 23:20   |  #15  
alpagun avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
492 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2009

Şerefsizler gönderdiğim arızalı monitörü kabul etmiyor. Cihazı alalı iki ay oldu. Bende iki gün kalmadı. Gide gele Istanbul yolunu ezberledi. Telefonla ulaştığım yetkiliye neden kabul etmediklerini sordum; "Tamir edip gönderdiğimiz cihaz yanlışlıkla geri geldi sandık" dediler. UPS müşteri hizmetleri ile görüştüm. Tekrar götürmeleri için ricada bulundum. Bu defâ depo görevlisi beni arayıp, "Abi gönderdiğiniz koliden bilgisayar kasası çıktı" deyip gene paketi kabul etmediler.

En son olarak paketin kabul edilmediğini belirten kargo belgesini ekleyip tüketici hakem heyetine müracaat edeceğim. Buradan da bir sonuç çıkmazsa, baltayı alıp monitörü parçalayacağım.

Son Düzenleme: alpagun ~ 29 Haziran 2012 23:22
_V_
19-07-2012, 23:58   |  #16  
_V_ avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
145 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2009

kötü olmuş

ben daha önce vatan computerden monitor almıştım samsung 22" bir tane ölü pixel çıkmıştı aradım firmayı getirin bakarız dediler götürdüm değiştirdim ama ben elimle almıştım istanbuldan

siz genede sikayetvar.com a yazmayı deneyin bu tarz yerler orda yazılan olayları daha çok önemsiyor