Vista restart ve mavi ekran sorunu

fearless_kml
30-12-2008, 21:17   |  #1  
OP Üye
Teşekkür Sayısı: 0
78 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2008

Arkadaşlar bildiğiniz gibi onlarca sorunla karşılaştığımız vistada yine bir sorunum var ve birkaç forumda burayı önerdiler

Hiç birşey yokken pc kapanmaya başladı..
Aynı gün mavi ekran çıkıp en altta %0 dan %100 e kadar dolup reset attı
yine aynı gün o resetlerden sonra pc açılıo windows kapatılmadan kurtuldu deyip hata ismi bluescreen hata dizini verdi o dizinde 3 tane dosyayı flash diske aldım yine resete devam etti
yine aynı gün pc normal açıldı sonunda kapanmadı bu seferde yerinden hafif bi harekette tamamen donuyor ve mecburen kapatmak zorunda kalıyorum.tamire götürdüm bugün garantiye gitse daha iyi olur dedi ama tavırları yapmak istemiyordu bende önce sizlere danışmak istedim garantlik birşey olduğunu sanmıyorum ve çok önemli işlerim var 30 gün laptopsuz işim biter :S:S lütfen bi yardım

uGuR.uK
01-01-2009, 01:36   |  #2  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
8,316 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2007

ekran kartı, ses kartı vs. donanımların güncel sürücüleri mevcut ve vista tarafından destekleniyorlar zaten. genel olarak vista anakart ve üzerindeki bileşenlerde bu tarz sorunlar çıkarıyor, onun içinde chipset sürücülerinizi ve özellikle mutlaka BIOS'unuzu en güncel sürüme yükseltmeyi deneyin. bende ilk vista yüklediğimde arada mavi ekranlar ve kilitlenmeler yapıyordu ancak bios güncellemesi sonrası hepsi kesildi ki zaten gigabyte sitesinde de güncelleme bilgisi verilmişti vista uyumluluğunu arttırmasıyla ilgili. eminim sizinkide bundandır(farklı bir anakart markasıda olsa siteleri inceleyin, bakın).

Recep Baltaş
01-01-2009, 03:12   |  #3  
Recep Baltaş avatarı
CHIP Online
Teşekkür Sayısı: 8
9,635 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2004

Sorun hakkında en ufak bir ayrıntı bile vermemişsiniz.

Yazınızda her sorun olduğunda yer alan RAM DUMP (%0-%100 durumu)olayı yaşanıyor ve benzer sorunlarla ortak yanlar. PC'nizle ilgili ve sorun ile ilgili daha da açıklayıcı olursanız yardımcı olabiliriz.

Ayrıca Sorun Raporları ve Çözümleri merkezine girin ve raporları Microsoft'a bir iletin ilk olarak. Çözüm varsa altta çıkacaktır.

fearless_kml
01-01-2009, 20:31   |  #4  
OP Üye
Teşekkür Sayısı: 0
78 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2008

Bu konularda amatör olduğum için pek bilgi verememişimdir söylediklerinizi uygulamaya çalışacağım teşekkürler

fearless_kml
01-01-2009, 20:34   |  #5  
OP Üye
Teşekkür Sayısı: 0
78 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2008

verdiği hatalardan birini paylaşıyım mavi ekran çıkıp resetten sonra bu uyarı geliyor

Sorun imzası:
  Sorunlu Olay Adı:        BlueScreen
  OS Sürümü:        6.0.6001.2.1.0.768.2
  Yerel Kimlik:        1055

Sorun hakkında ek bilgiler:
  BCCode:        1000008e
  BCP1:        C0000005
  BCP2:        91EE0F24
  BCP3:        A3B2BC78
  BCP4:        00000000
  OS Version:        6_0_6001
  Service Pack:        1_0
  Product:        768_1

Sorunu açıklamaya yardımcı olan dosyalar:
  C:\Windows\Minidump\Mini123008-05.dmp
  C:\Users\CASPER\AppData\Local\Temp\WER-39765-0.sysdata.xml
  C:\Users\CASPER\AppData\Local\Temp\WER2517.tmp.version.txt

Gizlilik bildirimimizi okuyun:
  http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=50163&clcid=0x041f

hanzalagaa
02-01-2009, 14:43   |  #6  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
105 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2008

dostum kaplosuz mouse veya klavye kullnıyorsan hata ondan kaynalanıyor..aynısı benden de oldu....güncel sürücü inidrdim problem kalktıııı..


%100 kaplosuz ayıt yapıyor..!!!!!

saygılarımla....hanzalagaa  agaaaa..1!!1

luqqa
02-01-2009, 20:18   |  #7  
luqqa avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
332 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2008

bios güncellemesi ve anakart direver guncellemeleri sorunu buyuk ihtimalle çözecektir. elazıglı arkadaşımız tam ve detaylı açıklama yapmıs. genel vita hataları sürücü uyumsuzluğundan oluyor genelde

fearless_kml
02-01-2009, 23:52   |  #8  
OP Üye
Teşekkür Sayısı: 0
78 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2008
luqqa
bios güncellemesi ve anakart direver guncellemeleri sorunu buyuk ihtimalle çözecektir. elazıglı arkadaşımız tam ve detaylı açıklama yapmıs. genel vita hataları sürücü uyumsuzluğundan oluyor
Genel olarak format işi çözermi acaba??

fearless_kml
04-01-2009, 23:02   |  #9  
OP Üye
Teşekkür Sayısı: 0
78 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2008

Arkadaşlar galişba çözüm bulamadım formatta attım ancak oldurmayan allah oldurmuyor servise götürdüm adamlar bakalım yazılımsal sorun ise çözeriz ancak donanımsal ise garantiye göndeririz dediler bakalım ne çıkacak sizce bana kaça patlar ?????

Recep Baltaş
04-01-2009, 23:39   |  #10  
Recep Baltaş avatarı
CHIP Online
Teşekkür Sayısı: 8
9,635 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2004
fearless_kml
Arkadaşlar galişba çözüm bulamadım formatta attım ancak oldurmayan allah oldurmuyor servise götürdüm adamlar bakalım yazılımsal sorun ise çözeriz ancak donanımsal ise garantiye göndeririz dediler bakalım ne çıkacak sizce bana kaça patlar ?????
Garantisi varsa neden para ödeyesiniz?

Para ödenen garantinin ne anlamı var?

fearless_kml
19-01-2009, 12:55   |  #11  
OP Üye
Teşekkür Sayısı: 0
78 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2008

Burası türkiye arkadaşım maalesef onlarca kişi garantili aletlere onlarca para ödemiş banada patlayabilir ayrıca cihaz garantiye gitti 13 gün oldu netten takip ediyorum hala sırada görünüyor süre 30 gün 30 günde geleceğe benzemiyor gelmezse ne yapmam gerek şimdiye kadar hiç bir cihazım garantiye gitmedi bilgim yok ayrıca sorunu çözemeyebiliyorlarmış o zaman benim zararım nasıl karşılanır yani genel olarak haklarım nelerdir?

_cypher_
19-01-2009, 14:39   |  #12  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,389 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2009

sorun donanımda derlerse ve kullanıcı hatası deip para isterlerse sakın para odemeyin zira donanım sorununda sizin ne gibi bir hatanız olabilir ki

luqqa
19-01-2009, 14:57   |  #13  
luqqa avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
332 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2008

kardeşim benm teknik servistr 15 gunden fazla kalırsa aynı urun veya mukabilini madur olmamanız için için sizin ürün gelene kadar vermek zorundalar ama hiçbir yer vermez

urun 30 gun içerisinde çıkmazsa garantiden sıfırı verilmek zorundadır ama kimse vermez kargo sorunu der bekletirler.

aynı urun 1 yıl içinde aynı hatadan 2 kere garantiye gitmişse çözüm getirelemeyen arıza denilip sıfırı verilmek zorundadır ama bunun içinde kılıf uretilir

aynı urun bir yıl içinde 4 farklı hatadan dolayı garantiye gitmişse sıfırı verilmek zorunda e malum onunda bir klıfı mutlaka çıkacaktır yani onuda vermezler

sizin yapmanız gereken garantiden gelince fatura ve kargo ve garantiye gönderirken kargo fişlerini saklamak yukarıdakiler kosulları sağlarsanız belki ihtimal kazanma sansınız vardır.

Bir olay anlatayım bundan 2 3 yıl önce basıma geldi bir cep telefonum var garantiye yolladım aynı hatadan garanti suresince yaklasık 8 kere gönderdim ama he farklı hata yazdılar. son göndermemde garanti bitimine 15 gun wardı normalde 10 gunde elime olan telefon 25 gunden uzun ir sürede elimde oldu :D garanti süresi bitti geri postaladılar bende kırdım attım telefonu yani hak hukuk adalet her zaman güçlünün elindedir. bir şekilde kılıf uydururlar tek yapmanız gereken oturup masumca beklemek

_cypher_
19-01-2009, 15:16   |  #14  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,389 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2009

gucluye guc weren yine biziz almasınıda biliriz

luqqa
19-01-2009, 15:23   |  #15  
luqqa avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
332 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2008
_cypher_
gucluye guc weren yine biziz almasınıda
aksini iddaa etmedim lakin herkes aldıktan sonra gücüne güç katmış oluyor ki su bakımdan dusunelim urun garantiye direk uretici firmaya gitmişse sorun çıkmıyor uzun suruyor ama orada değişme ihtimalleri çok yuksek oluyor ancak ithalatcı firmada tanı konulursa tamir ediliyor / edilmeye çalışılıyor veya ona mukabil baska bir urunle değiştiriliyor. Bu durumda tercihim urunu direk üreticiye göndermenin bir yolunu bulmak oluyor sanırım. Kendi yaktığım sistemleri dahi sıfırı ile değiştirdiğim zamanlar oluyor ama dediğim gibi yurtiçindeki firma biraz inatcı ise :S işimiz yş gibi

fearless_kml
19-01-2009, 16:05   |  #16  
OP Üye
Teşekkür Sayısı: 0
78 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2008
_cypher_
sorun donanımda derlerse ve kullanıcı hatası deip para isterlerse sakın para odemeyin zira donanım sorununda sizin ne gibi bir hatanız olabilir
çok teşekkürler ayrıca yapmam gerekn bir şey olursa yazzınız

fearless_kml
20-01-2009, 13:26   |  #17  
OP Üye
Teşekkür Sayısı: 0
78 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2008
luqqa
kardeşim benm teknik servistr 15 gunden fazla kalırsa aynı urun veya mukabilini madur olmamanız için için sizin ürün gelene kadar vermek zorundalar ama hiçbir yer vermez

urun 30 gun içerisinde çıkmazsa garantiden sıfırı verilmek zorundadır ama kimse vermez kargo sorunu der bekletirler.

aynı urun 1 yıl içinde aynı hatadan 2 kere garantiye gitmişse çözüm getirelemeyen arıza denilip sıfırı verilmek zorundadır ama bunun içinde kılıf uretilir

aynı urun bir yıl içinde 4 farklı hatadan dolayı garantiye gitmişse sıfırı verilmek zorunda e malum onunda bir klıfı mutlaka çıkacaktır yani onuda vermezler

sizin yapmanız gereken garantiden gelince fatura ve kargo ve garantiye gönderirken kargo fişlerini saklamak yukarıdakiler kosulları sağlarsanız belki ihtimal kazanma sansınız vardır.

Bir olay anlatayım bundan 2 3 yıl önce basıma geldi bir cep telefonum var garantiye yolladım aynı hatadan garanti suresince yaklasık 8 kere gönderdim ama he farklı hata yazdılar. son göndermemde garanti bitimine 15 gun wardı normalde 10 gunde elime olan telefon 25 gunden uzun ir sürede elimde oldu :D garanti süresi bitti geri postaladılar bende kırdım attım telefonu yani hak hukuk adalet her zaman güçlünün elindedir. bir şekilde kılıf uydururlar tek yapmanız gereken oturup masumca

Bilgiler için çok teşekkürler dediğin gibi hepsi doğrudur kesinlikle benim elimde kargo fişi felanda yok çünkü buradaki bayiye götürdümn onlar gönderdi garantiye casper zaten çok sorun çıkaran bir firmaymış bakalım neler yapacaklar netten takip imkanı sunmuşlar ancak hala sırada görünüyor sizce mantıklımı
ve anlattıklarınıza sonuna kadar katılıyorum kapitalizm böyle işte :(