win 7 sata problemi [çözüldü]

appi
27-03-2012, 13:24   |  #1  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
5 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2012

 

Arkadaşlar öncelikle tüm foruma merhaba diyorum. Dün hayatımda ilkkez enteresan bir durumla karşı karşıya kaldım. Windows 7 yi bilgisayarıma yüklerken "hiçbir aygıt sürücüsü bulunamadı" diye bir hata aldım aradım, taradım yapmadığım şey kalmadı. Aramalarım sonucunda bir bilgiye ulaştım sanırım, bu hatanın sebebi anakarta uygun sata driver problemiymiş. Fakat ben sata driver nasıl bulunur ve format atarken nasıl kullanılır hiç bir bilgim yok. Eğer bu konu hakkında bir bilgisi olan arkadaşımız var ise lütfen yardımcı olabilirmi ?

Laptop'umun Modeli: Toshiba Satellite L750-1NH
Anakart Sanırım İntel
Bios: intel insyde h2o

Yarımcı olan, Olmayanlara şimdiden teşekkür ediyorum.

Son Düzenleme: appi ~ 27 Mart 2012 18:11
mustafa2116
27-03-2012, 14:54   |  #2  
mustafa2116 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 64
3,012 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2008

sistem kayma yaşamış...

satayı yüklerseniz hdd ulaşımı engellenir yeniden format atmanız gerekir...

appi
27-03-2012, 14:57   |  #3  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
5 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2012

hdd zaten 0 aldım yani hiç formatlanmamış sadece xp de diski ikiye böldüm belki görür diye ancak yine görmedi

torodo
27-03-2012, 15:02   |  #4  
torodo avatarı
Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
26 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2009

Biostan hdd modunu değiş, ahcı ise ide = ide ise ahcı   yap bi....oda olmaz ise hdd yi başka pc ye tak ve komple sil ve win 7 format cd si ile bölümle...kolay gelsin

appi
27-03-2012, 15:03   |  #5  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
5 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2012

dediklerinizi aynen yaptım ama olmadı :) ne varsa yaptım olmuyor ilkkez başıma geliyor böyle birşey

mustafa2116
27-03-2012, 15:24   |  #6  
mustafa2116 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 64
3,012 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2008

Sata diski tanımını işletim sistemi destekliyorsa bulabilrisiniz.

Ancak her sata disk  Tanımlı değildir.
 Anakartınızın drivers programı olması gerek onu yeniden kurmayı deneyin sorununuzu çözeceğini düşünüyorum.

Diğer yandan bir kaç sorum var.

1- aldığını hdd dahilimi( taşınamayan  disk)
2- aldığınız diski hangi işletim sisteminde hangi bilgisayarda böldünüz.
3- Leptopbun  neresinde sata giriş yeri var da ( dışında -içinde) bunu leptoba takmaya çalışıyorsunuz ?
4- Diski taktığınızdaki doannım kimliğini bizimle paylaşırmısınız..

appi
27-03-2012, 15:36   |  #7  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
5 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2012

1- Aldığım hdd dahili seagate sata 300 gb hdd
2- Windows Xp Sp3 Pro işletim sisteminde böldüm
3- laptopun altında hdd kapağı var vidalı onu vidasını açıyorum oraya takıyorum biosda filan görüyor windows 7 format atarkende c ve d olarak görüyor ancak hiçbir aygıt sürücüsü bulunamadı hatası veriyor.
4- diski taktığımda donanım kimliği hatırlamıyorum ama öğrenirim eve gidince söylerim olurmu ?

appi
27-03-2012, 18:09   |  #8  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
5 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2012

Arkadaşlar hepinize teşekkür ediyorum fakat kendi çabalarımla ve bazı forumlardaki bilgileri birleştirerek bir çözüm üretebildim nihayetinde. Nasıl çözdüğümü anlatıyorum; Hdd nin driverlerini ve anakartın ata/api ahcı controller driverini indirdim ve Windows 7 cd sine sources'e entegre ettim daha sonra Hiren Boot cd ile bir boot cd yaratıp hdd tools ile diski 0 dan komple sildim ve yeniden tek parça halinde NTFS olarak biçimledim. Daha sonra bilgisayarıma taktım. Hazırladığım Windows7 yi ise Microsoftun kendi geliştirdiği bir yazılım olan "Windows 7 USB DVD Download Tool" ile portable hale (USB) getirdim ve 2.0 portundan formatlamaya başladım ve çok şükür format bitti. İlgilenen arkadaşlarıma canı gönülden teşekkür ediyorum.

Kullandığım Windows 7 Home Pre: BURADA (Torrent)
Kullandığım Portable Hazırlama Aracı: BURADA