win8 kurulu gelen bilgisayara win7 kuracağım

e_kandemir
17-08-2013, 16:17   |  #1  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 1
4 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2013

Öncelikle merhabalar. Ben win8 yüklü packard bell easy note tv TV44HC aldım. win8 alırken kötüyse diye endişelerim vardı ama win7 yüklerim diye düşünüyordum ki microsoftun oyununa geldim. UEFI bios diye bir ey çıktı karşıma. müşteri hizmetlerini aradım ve nasıl başka bir sistem yükleyebilirim dediğimde bios türünü legacy bios yapın dedi(fotosu altta) biosun fotoğrafları

bu information kısmı

bu main f12 boot menü sanırm enabled olabiliyo. tam emin değilim önemliyse bakarım tekrar.

bu bölümde ne yaparsam yapıyım supervios parola da hdd parolası da koysam secure boot değişmiyo.standart olarak kalıyo

işte o bahsettiğim uefi-legacy bios değişimi burda(tek yapılabilen entera basıp seçim yapmak)alttakilerin de sırası değişebiliyo. bir de exit menüsü var bildiğiniz üzere zaten.

denildiği gibi legacy bios yaptım ve klasik bios gibi bana cd den kurulum yapmak için bir tuşa basın benzeri bi uyarı verdi ancak normal biostan farklı olarak orda pcde yüklü windowsu açamıyorum. sadece kurulum için diye farzediyorum. neyse deneyeyim diye legacy bios u açtım win7 cdsi taktım ve custom seçeneğini seçtikten sonra oradaki hiç bir bölüntüye kuramadım gpt uyarısı verdi. uyarı şu;

bu gpt olayını console dan çözüm önerisi sunan bir kaç site vardı enpedi gibi. onları okursam çözerim ama burda bi sorun doğuyor ben win7 yi yükledikten sonra uefiye geçtiğimde uefi win7 yi çalıştırır mı? bu gpt olayını aşmak için ne gibi güzel önerileriniz var?

not;bir keresinde direk autorun dan win7 kurmaya çalıştım bazı dosyaları kopyalayamadığından çalışmadı.

çok uzattım ama, şimdiden çok teşekkürler

Sistem Bilgilerim
murat5038
17-08-2013, 19:41   |  #2  
murat5038 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 681
6,682 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2012
0

https://www.chip.com.tr/forum/win ... ve-gpt_t257176.html

Biosunuz güncel değil;

Win 8 Sistemi için UEFİ bios son sürüm. 2.15


Win7 ve altı Sistemler için Uefi olmayan bios son sürümü; 1.13


e_kandemir
17-08-2013, 21:35   |  #3  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 1
4 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2013
Alıntı: murat5038  
https://www.chip.com.tr/forum/win ... ve-gpt_t257176.html

Biosunuz güncel değil;

Win 8 Sistemi için UEFİ bios son sürüm. 2.15

http://global-download.packardbe ... %20Bell&SC=EMEA_25P

Win7 ve altı Sistemler için Uefi olmayan bios son sürümü; 1.13

http://global-download.packardbe ... %20Bell&SC=EMEA_25P

çok teşekkür ederim cevap için bir kaç sorum olacak

 hocam peki şimdi ben v1.13 yapsam sorunsuz bir şekilde win7 yükleyebilirim sanırım sadece gpt sorun olur değil mi?

bi de 2.15 yaparsam bana yararı ne olur

murat5038
17-08-2013, 21:58   |  #4  
murat5038 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 681
6,682 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2012

Yararı Sorunları gidermene yardımcı olur mavi ekran alman azalır vs.

1.13 win7 sistem kullananlar için geçerldir win7 olup 2.15 sürümü yüklersende olur.

GPT sorununu en başda linkde verdim.

e_kandemir
17-08-2013, 23:20   |  #5  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 1
4 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2013
Alıntı: murat5038  
Yararı Sorunları gidermene yardımcı olur mavi ekran alman azalır vs.

1.13 win7 sistem kullananlar için geçerldir win7 olup 2.15 sürümü yüklersende olur.

GPT sorununu en başda linkde verdim.

 gerçekten çok çok teşekkür ederim.

e_kandemir bu faydalı yanıtı için aşağıdaki 1 kişiden teşekkür aldı... [ Göster ]