Windows 7dede pürüz var.

vieX
13-06-2009, 03:56   |  #1  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
288 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2008

Bende bir huy vardır ufak bir pürüz veya yamuk birşey olsun hep gözüm ona kayar.Dil çıkarıyor bu olay xp ve vistadada vardı ve windows 7'dede çıktı. Pencerelerin köşeleri yuvarlak hatlı değil sanki kare kare yapılmış gibi. Windows 7'nin büyüteci sayesinde büyüttüm ve inceledim koskoca microsoft bunu mu yapamıyor ?

Kapalı Hesap (128220)
13-06-2009, 07:49   |  #2  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 0
395 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2009

Nasıl yani?Kahkaha

--MaTaDoR--
13-06-2009, 08:18   |  #3  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
385 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2009
302

paintte daha büyük bir şekilde bakıldıgında yuvarlak hatlı oldugu görünüyor

Ekran kartı çözünürlüğünü ve kaliteyi unutmayın bence

Son Düzenleme: --MaTaDoR-- ~ 13 Haziran 2009 08:19
muratkrm
13-06-2009, 11:19   |  #4  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
103 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2009

saçma bir başlık olmuş..

Photoshop ta bile en profesyonel çizimlerde bunu görebilirsiniz [Gereğinden fazla yaklaşırsanız..]

Ayrıca yuvarlak hat zaten yok... Hepsi kare kare ve karelerden oluşuyor ...

Örneğin;

Bu görsel yuvarlak hatlı bir dairedir..


Zoom yapınca Karelerden oluşan bir daire olduğunu görebiliyoruz...

Pixeller Karelerden oluşur..

Son Düzenleme: muratkrm ~ 13 Haziran 2009 12:14
Mustafa Akın
13-06-2009, 11:46   |  #5  
Mustafa Akın avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
3,239 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2006

kmuratk güzelce açıklamış, ve bence bu bir "yapamama" meselesi değil, gereksiz yere sistemi yormamak için yapılmış birşey.

uGuR.uK
13-06-2009, 11:54   |  #6  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
8,316 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2007

sistemi yormaktan ziyade zaten görüntü piksel piksel oluşturulup ekrana yansıdığı için o kadar yakınlaşmada hiçbir yazılım-donanım yusyuvarlak hatlar göstermez. ekrana gözünüzü yapıştırıp bakarsanız daha iyi anlarsınız zaten.

alloss
13-06-2009, 11:58   |  #7  
alloss avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
628 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2009

Ultimate fotografa dikkatli bakarsan o fotograftaki tüm yuvarlak çizgiler aslında ufacık ufacık karelerden oluşuyor. :D
Sadece pencerenin köşesi değil...
Geri ve ileri ok işaretinin içinde olduğu daireye ne diyeceksin mesela?  :D

Mustafa Akın
13-06-2009, 11:59   |  #8  
Mustafa Akın avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
3,239 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2006

Sistem yormaktan kastım, öyle gözükmeyi en aza indirmek için devasa çözünürlüklerde çalıştırıp sistem yormak idi, yanlış anlaşılmayım =)

vieX
13-06-2009, 14:31   |  #9  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
288 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2008

Evet herşey kare karedir bunu biliyorum ama ordaki resime bakarsanız pencerelerin üst çizgileri düz. Onlar niye öyle değil ? Onlarıda yakınlaştırdım onlar çizgi çizgi bunuda yuvarlak bir çizgi yapabilirlerdi.

Techno_maynaQ
13-06-2009, 15:17   |  #10  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
165 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2008
Ultimate
Evet herşey kare karedir bunu biliyorum ama ordaki resime bakarsanız pencerelerin üst çizgileri düz. Onlar niye öyle değil ? Onlarıda yakınlaştırdım onlar çizgi çizgi bunuda yuvarlak bir çizgi yapabilirlerdi.
sorun da bu noktada çünkü pixel dediğin olay kare zaten. doğal olarak yuvarlak çizgi dediğin şey yüzlerce/binlerce kare pixelciğin biraraya gelerek oluşturduğu şey

Ahmet Ertuğrul
13-06-2009, 16:38   |  #11  
Ahmet Ertuğrul avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
3,652 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2009
Ultimate
Evet herşey kare karedir bunu biliyorum ama ordaki resime bakarsanız pencerelerin üst çizgileri düz. Onlar niye öyle değil ? Onlarıda yakınlaştırdım onlar çizgi çizgi bunuda yuvarlak bir çizgi yapabilirlerdi.
Düz çizgiler normal görünüyor çünkü piksellerin yerleşimi düz çizgilere paralel. Eğrilere paralel yerleşme söz konusu olmadığı için öyle oluyor.

Kapalı Hesap (91855)
13-06-2009, 20:50   |  #12  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 27
2,006 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2008

biz hesapları kare olarak yaparız zaten
pixeller de karedir bu yüzden yakınlaştıkca bunlar belli olur
bu sadece windows 7 de değil tüm grafiklerde vardır ve kareden başka birim kullanılmaz

halili
13-06-2009, 21:26   |  #13  
Üye
Teşekkür Sayısı: 0
57 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2009

Bu konuyu microsoft çalışanları görse bi traflarıyla gülerler herhalde ...

muratkrm
13-06-2009, 22:54   |  #14  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
103 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2009
Ultimate
Evet herşey kare karedir bunu biliyorum ama ordaki resime bakarsanız pencerelerin üst çizgileri düz. Onlar niye öyle değil ? Onlarıda yakınlaştırdım onlar çizgi çizgi bunuda yuvarlak bir çizgi yapabilirlerdi.
Arkadaşım şöyle anlatayım;

Pixel = Kare[ler] .. (öncelikle bunu unutma)

Şimdi bak küçük kutucuklar çiz kafanda, bir kareli defter kağıdına veya paint & photoshop gibi bir araçla .. ve daha sonra o kareleri düz bir şekilde bir araya getir. Örneğin;

Bu yaptığın resimdeki çizgiyi ne kadar büyütürsen büyüt dağılmaz [kare kare görünemez] Dik ve Yatay yani 90 veya 0 dereceli açılarda bu kareleri anlayamazsın ...

Fakat hafif eğri bir açıda kendilerini açığa çıkarırlar. Örneğin;

Resmin en altında verdiğim hali ise bizim bu KAREleri farketmememiz için kullanılan düzelticilerdir.

gokhan38
14-06-2009, 00:45   |  #15  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 4
1,105 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2009

bu kadar ayrıntıya takılırsan asıl olanı unutuursun :)

Recep Baltaş
14-06-2009, 03:22   |  #16  
Recep Baltaş avatarı
CHIP Online
Teşekkür Sayısı: 7
9,635 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2004

Arkadaşın bahsettiği özellik Anti-Aliasing fakat bu oyunlarda kullanılan bir teknoloji. Masaüstünde kullanılırsa GPU, CPU ve RAM'i yoracaktır. Şöyle düşünün: Masaüstünüzde devamlı açık bir oyun var :) Zira tüm pencereler render ediliyor :)

selimmiles16
15-06-2009, 12:52   |  #17  
Üye
Teşekkür Sayısı: 0
99 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2009

1.piksel piksel buyutrsen tabi oyle olucak adı ustunde piksel yani dordugun herşey ondan oluysuyor :):)

2.ms zaten bu yuzden beta ve rc leri dowland a sundu hatalarını gorup duzeltmek için daha iyi olabilmek için ;)

Nephysus
15-06-2009, 13:08   |  #18  
Nephysus avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
171 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2008

Bundan kurtulmak için pencere için kullandığı resimlerin tamamını vektörel tabanlı resim yapması ve bunun da sistemi daha da kasması anlamına gelmez mi?

muratkrm
15-06-2009, 14:08   |  #19  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
103 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2009

Arkadaşlar vektörel tabanlı diye birşey yok, iyi diyorsunuz güzel diyorsunuz ama zaten baktığınız ekran, gördüğünüz herşey yani pixeller karelerden oluşuyor...

Yuvarlak yok, vektör yok.. Herşey KARE :)

M_C
15-06-2009, 15:50   |  #20  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
231 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2008

ekran kartı prograında anti-alisasing i aç:DDD:D:D:D:D:D:D

muratkrm
15-06-2009, 17:50   |  #21  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
103 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2009

anti-alisasing Recep Baltaş ın dediği gibi oyunlarda çalışıyor :D

ayrıca masaüstünde de çalışsa başka yerde de çalışsa bilgisayarda YUVARLAK diye birşey yoktur, her tür eğimli karakter KARELERDEN meydana gelir [belki onlarca belki de milyonlarcasından ama o hatları oluşturan karelerdir]