xp kurarken harddisk sorunu

HPQ-User
06-01-2009, 01:34   |  #1  
OP CHIP Online
Teşekkür Sayısı: 27
30,997 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2007

 

erkan sormuş:
laptopa xp kurumulu yaparken kur dosyaları yüklenip restart yaptıgında harddiskim ölüyor ve laptopum açılmıyor bios ekranına bile ulaşmıyo. cd sata sürücülü ve sorunsuz bir cd çok defa başka laptoplara kurmuştum. zaten kurulumdada hiçbir hata vermiyor. ama kurulum ekranına geçmek için restart yaptıgında
harddiskim ölüyor. dikkat sistem çökmüyor harddisk ölüyor harddisk ışıgıda yanmıyor bundan sonra. yani bir harddiskin ölmesi bukadar kolay bişey omamalı. servise verdim harddisk degişti aldım yeniden denedim kurmayı ve anında yine harddisk öldü şimdi tekrar serviste. bunun mantıklı bi açıklaması varmı? cd sorunsuz denemiş kurulumdada hiç bir hata vermiyor.harddiskin ölmesi bukadar kolay olmamalı ve yaptıgımda sıradan bir işlem sistem kurmak. bu modele sorunsuz xp kuranlar var. ben hiçbir zaman kuramayacagım sanırsam. çünkü 3. defa denemeye cesaretim yok artık. bana yardımcı olabilirseniz sevinirim.

Soru Türü: Donanım
İşletim Sistemi: Windows Vista
Sistem Özellikleri:
laptopum hp pavilion dv4-100et modeli 14.1 inç core2duo p8300 2.26mhz ,256mg hariciekrankartına sahip. hardsik 250gb e-sata HDİM özelligine sahip 2gb 800mhz ram var.

İnternet Tarayıcı: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; tr; rv:1.9.0.5) Gecko/2008120122 Firefox/3.0.5

_cypher_
06-01-2009, 01:47   |  #2  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,390 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2009

aynı sey benım basımada geldi ama hardisk ölmüyor sadece bilgisayarı acıp harddiski bilgisayardan ayır we bilgisayarı ac bios ayarlarına gir hdd controller tipi gibi bi ayar olcak onu ACHI den IDE ye getir hdd ayarları kaydet we cık bilgisayarı yeniden baslar ,kapat hdd yi tak ac acılması lazım ama IDE ACHI ye gore yavas kalıyor biraz ozelliklede dosya kopyalarken eger tekrar ACHI moduna donmek istiyorsan hdd yi baska bir bilgisayara external olarak baglayıp olduu gibi formatlaman gerekir hatanın olusma sebebi de cd deki sata dosyalarının ACHI destegi yoktur yani senin bilgisayarına uygun deildir yada 32 bitlik islemcin wardır ama 64 bitlik windowz kurmaya calısıyorsundur

--------
bilgisayarı acıp hdd yi cıkartmak GARANTİ KAPSAMI DIŞINDA kalmasına neden olablir...!!
--------

viking20
06-01-2009, 02:17   |  #3  
viking20 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 141
7,681 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2006

https://www.chip.com.tr/forum/HDD-kurulumutanitimihk_t85858.html