Yardım Amd Sistemden Yeterli Performans Alamıyorum

suayb
19-07-2011, 12:32   |  #1  
suayb avatarı
OP Üye
Teşekkür Sayısı: 0
93 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2010

 

Arkadaşlar sistemi sizin tavsiyeleriniz üzerine geçen sene bu zamanlar dizdim başta oyun felan oynuyordum ama şimdi corel, ps. vs grafik programlarında yeterli performans alamıyorum ve bu benim canımı çok sıkıyor bi site açıyorum donuyor 1 DK. bekliyorum neredeyse, sistem yeni yüklendi 64bit ultimate kullanıyorum, aynı zamanda müzik felan çalarkende kasılıyor winamp ı açarken donuyor mesela iş yerinde core duo var o bile benim sistemden sitabil çalışıyor yardım edin lütfen :(

Sistemim:
Amd x6 1090T İşlemci - Asus M4A89GTD-PRO Anakart - GSkill CL8 4 GB 1600 mhz RAM - Asus Cucore ATI EAH5770 1 GB GDDR5 Ekran Kartı

sasax
19-07-2011, 13:31   |  #2  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
692 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2010

1- Advanced WindowsCare ile pcnizi bir taratın,
2- Çalıştır 'a msconfig Başlangıç sekmesinden gereksiz olan programların çalışmasını engelleyin. Yada Görev Yöneticisinden CPU dan en çok kullanan uygulamayı bulup başlangıçta çalışmasını engelleyin.
3- Sisteminizde virüs, trojen, worm vs. olmadığından emin olun.
4- Kasanın yan tarafındaki havalandırma ızgaralarını tozlardan muaf tutun. Fanların bilgisayarı yeterince soğutuyor mu ?

5-Ekran kartının ve diğer direverlerı güncelle inş.çözülür

Mr.ED
19-07-2011, 13:31   |  #3  
Mr.ED avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
417 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2010

Sistem iyi. Senin sorun ya hard disktedir ya da ram uyuşmazlığı vardır dicem ama ramde sorun olsa oyun falan oynarken mavi ekran yerdin.

Jubei76
19-07-2011, 13:36   |  #4  
Jubei76 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 6
3,579 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2009

Olamaz,olmamalı,böyle bir sistem bırak winamp açtığında donmayı-kasılmayı aynı anda 20 ie - 20 chrome - 20 opera sayfası açsan üzerine phtoshop üzerine wmplayer açsan + tüm açık herşeyi alta indirsen birde crysis 2 oyununu açsan yinede kasılmaması gerekli,nerdenmi biliyorum çünkü arkadaşımda 
Phenom X4 9650 + 4Gb DDR2 800Mhz Ram + 9800 GT ekran kartı + Gigabyte anakart + 730Watt PSU var ve bu dediklerimi uyguluyorum banamısın demiyor bilgisayar bence senin donanımda bir sorun yoksa bu kadar kasılma ve donma inan hiç normal değil bence tüm bileşenleri kasa dışına çıkartıp sıfırdan 32Bit windows 7 kur ve birde öyle test et.

Son Düzenleme: Jubei76 ~ 19 Temmuz 2011 13:37
muratgenc
19-07-2011, 14:53   |  #5  
Üye
Teşekkür Sayısı: 0
89 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2010

anakart biosunuz güncel mi?
bendeki kasılma sorunu güncellediğimde gitmişti...

black_flood
19-07-2011, 17:40   |  #6  
black_flood avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 152
5,190 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2006

bana biraz aşırı ısınma ve psu sorunu gibi geliyor ama yinede belli olmaz ayrıca disktede sorun olabilir diğer arkadaşların dediği gibi.

alperen12
19-07-2011, 20:45   |  #7  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
248 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2011

adwanced system car ile pcni tara düzelt free program
daha sonra pcnin fanlarındaki ve bazı bölgelerdeki tozları elektrik süpürgesiyle çek ama dikkali çek sorun çıkmasın bide virüs taraması yap tmmdır

mburak12345
19-07-2011, 22:02   |  #8  
mburak12345 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,242 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2010

bi tanıdığımda phenom II 2.5ghz 4 çekirdek kullanıyor, 4gb 800mhz ram ve 512mb 3870 ekran kartı var. oyunlarda sorun yok, ama format attıktan sonra bile seri çalışmıyor makine. kendim q8200 kullanıyorum. kalite farkıda var işin içinde.  yinede pc nizdeki gibi bir işlemcinin günümüz şartlarında yapmaması gereken birşey.

dervipasa
19-07-2011, 23:04   |  #9  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
650 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2010

sizin açıklamadıgınız psu kalmış ondan olabilir
iyi degilse ısınma sorununa dikkat edin olmadı işlemci macununu yenileyin derim
tabii hdd ler yazın hızlıca ısınır artık devir ssd devri
bi tane almak lazım

Qromodynmc
19-07-2011, 23:09   |  #10  
Qromodynmc avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 127
4,184 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2008

Bence sorun tamamen yazılımsal,Pcnizde Virüs vs olmadığından tamamen emin olun(Kasperskyın 30 günlük deneme sürümünü kullanabilirsiniz tertemiz yapacaktır,Ve Olmazsa Windowsu yeniden kurmayı deneyebilirsiniz.

Mr.ED
20-07-2011, 00:30   |  #11  
Mr.ED avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
417 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2010

Virüs kaynaklı olup olmadığını anlama için bence kis12 ile ilk sistemin kurulu olduğu bölümü ardından ise tam tarama yapın.

suayb
20-07-2011, 12:52   |  #12  
suayb avatarı
OP Üye
Teşekkür Sayısı: 0
93 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2010

Arkadaşlar önerileriniz için çok teşekkür ederim, önerilerinizi deneyeceğim ilk fırsatta
Birde arkadaşlar programlar virüs taraması yaparken c-rack lar var onlarıda siliyor onları nasıl engelleye bilirim?

Son Düzenleme: suayb ~ 20 Temmuz 2011 16:12
suayb
20-07-2011, 19:03   |  #13  
suayb avatarı
OP Üye
Teşekkür Sayısı: 0
93 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2010

Arkadaşlar araştırmalarım kadarıyla ekran kartım da yetersiz kalıyor eğer faydası olacaksa ben bi tane daha ekran kartı alıp anakarttaki 2. slota takmak istiyorum fakat bi kaç sorum var; (ekran kartım asus cucore 5770)
-600w power yeterli olur mu?
-2. ekran kartı da 1. sinin aynısı mı olması lazım
-2 ekran kartı aynı olursa 2 GB. + 256 Bit mi olacak?

Son Düzenleme: suayb ~ 20 Temmuz 2011 19:03
oppachi
20-07-2011, 20:58   |  #14  
Üye
Teşekkür Sayısı: 0
50 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2009

https://www.chip.com.tr/konu/komp ... ararli_21354_6.html

crossfire,sli ya burdan ulaşabilirsin