Yeni Formatladığım Halde Pc Çok Yavaş Çok Sıkıldım

webcik
23-02-2013, 18:30   |  #1  
webcik avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 21
563 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2012

Merhaba arkadaslar format atmaktan ciddi derecede sıkıldım artık.Daha 20 gün önce windows7 ultimate yükledim.Şuan ise windows 7 professional 64 bit yükledim.Eskisindende Yavaşladı.Güncellemeleri tam yaptıgım halde yavaş.Şimdi Diceksiniz yüklediğin programlardan kaynaklanıyor.Ama herkezin bildiği şeyleri yüklüyorum.Avira , Google chorme, ccleaner, speacy, skype, Deamontools Lite  ve donanımlarımın driverlarını yüklüyorum.Sistemin yetersiz diceksiniz ama p4 lü sistem bile da iyi çalısıyordu.Bu pc her oyunu açıyor nazar deymesin ama ilk açtıgımda 1 2 dakika sürekli donuyor yanıt vermiyor.Güncellemerim tam.msconfigten gereksiz programlarıda kapattaım açılısta genede devam.Disk birleştirici açtım  temizleyici açtım ccleaner kullandım ama nafile

Lütfen yardımınıza çok ihtiyacım var.Psu yetersiz diceksiniz onuda biliyorum 700 watt psu thermaltake in.Harddisk im 500 GB Samsung 7200 rpm , 16 mb önbellek.hdtune diye bi programdı sanırım onlarlada tarattım badsectör de yok.

badwizard
23-02-2013, 18:39   |  #2  
badwizard avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 99
1,008 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2008

Diskin yavaş değil hatta klasik diskler için çok iyi durumda görünüyor, windows 7 ilk kullanımda bir kaç hafta kullanımı izler o yüzden yavaş çalışır kullandıkça senin alışkanlıklarına göre kendisini optimize eder, otomatik güncelleştirmeleri herkes sürekli açmayı tavsiye eder ama ben hiç bir zaman otomatik güncellemeleri açık tutmam servisini bile çalıştırmam, nedenide olur olmaz zamanlarda dosya indirip arkada benden abersiz diski deli gibi meşgul etmesinden hoşlanmıyorum güncelleme yapılacaksa ben yaparım en güzelidir. windows 7 şimdiye kadar edindiğim deneyime göre diğer windowslar gibi kullandıkça yavaşlayan bir sistem değil tam tersine hızlanıyor ama aralarda çok program kurup kaldırıyorsan bunların sağda solda biriken kırıntıları sistemi paslandırabiliyor haliyle ne yaptığını bilen kullanıcıya kolay kolay sıkıntı çıkarmıyor.

webcik
23-02-2013, 18:53   |  #3  
webcik avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 21
563 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2012

yorumun için saol.Bende zaten güncelleştirmeleri denetliyorum işim olmadıgı zaman yada oyun oynarken yükliyorum.

badwizard
23-02-2013, 19:07   |  #4  
badwizard avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 99
1,008 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2008

Güncelleme işlemini makinanın boş olduğu zamanlarda tercihen uyuken yapsan daha iyi olur, makinanın ilk açılışta 2 dk tepki vermemesi normal bir durum değil yinede, peki bu esnada disk mi işlem yapıyor yoksa işlemcimi? her ikiside yoğun çalışıyorsa ilk açılışta başlatılan programlardan şüphelenmelisin, senin için çok masum görünen ama başlangıçta makinayı felç eden programlar kullanıyor olabilirisin, ayrıca msconfig kullanmak yerine ccleaner üzerindeki başlangıç aracını kullanman daha pratik olur ne olduğunda emin olmadığın şeyleri silmek yerine devre dışı bırakarak makinanı yeniden başlatıp durumu gözlemlemen sorunu bulmanda yardımcı olur. bana göre hiç bir programın sistem başlangıcında çalışmasına gerek yoktur sen istediğin zaman açarsın çalışır zaten, ama illa bu çalışsın dediğin şeyleride denemek için devre dışı bırakıp test etmelisin, tabi antivirus programın hariç (: kaldıki onuda kapatsan servis olarak zaten çalışacağı için görevini yine yapar ama kullanıcı arayüzü sen başlatana kadar açılmaz ve system tray de görünmez.

webcik
23-02-2013, 20:21   |  #5  
webcik avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 21
563 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2012

yorumun için saol önerilerini denicem

mhmt06
23-02-2013, 20:22   |  #6  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 134
1,187 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2012

benim sistem senin sistemin yarısı. üstelik 120 metreden  kablosuz bağlanıyorum.  herhangibir  anormallik sezmezsem  ayda bir format atıyorum. format + driverler + güncellemeler + programlar 3 saatimi alıyor. ayda üç saat bakım çok değil.

daha sonra hizmetlerden tehlike saçan  yada gereksiz olan programları kapatıyorum.  

otomatik güncelleştirmeleri kapatıyorum.

gereksiz portları kapatıyorum

her türlü paylaşımı  kapatıyorum.

antivirüs yüklemem defenderi bile kapatırım hatta güvenlik duvarını bile kapatırım.

fx 4100 ve 4 gb remim var 120 metreden dandik bir wirelessle  kablosuz bağlanıyorum, cromun simgesini tıklamamla f ye basıp   facebook un yüklenme işinin bitmesi  dörtbuçuk saniye (oturumu açık tut seçeneği işaretli)

açılış 35     kapanış 15 saniye.

c den d ye 1.4gb  24 saniye.  

eğer virüs yersem anlarım ve icabına bakabilirim diyosan  olmadı formatlarım diyosan çok özel dosyaların yoksa aynısını yap ve antivirüs belasından kurtul

mhmt06 bu faydalı yanıtı için aşağıdaki 1 kişiden teşekkür aldı... [ Göster ]
subran
23-02-2013, 20:55   |  #7  
subran avatarı
Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 1
21 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2013

çoğu zaman sadece ram i yükseltmek hız sorununu çözen basit bir yöntemdir.

badwizard
23-02-2013, 21:01   |  #8  
badwizard avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 99
1,008 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2008
Alıntı: mhmt06  
benim sistem senin sistemin yarısı. üstelik 120 metreden  kablosuz bağlanıyorum.  herhangibir  anormallik sezmezsem  ayda bir format atıyorum. format + driverler + güncellemeler + programlar 3 saatimi alıyor. ayda üç saat bakım çok değil.

daha sonra hizmetlerden tehlike saçan  yada gereksiz olan programları kapatıyorum.  

otomatik güncelleştirmeleri kapatıyorum.

gereksiz portları kapatıyorum

her türlü paylaşımı  kapatıyorum.

antivirüs yüklemem defenderi bile kapatırım hatta güvenlik duvarını bile kapatırım.

fx 4100 ve 4 gb remim var 120 metreden dandik bir wirelessle  kablosuz bağlanıyorum, cromun simgesini tıklamamla f ye basıp   facebook un yüklenme işinin bitmesi  dörtbuçuk saniye (oturumu açık tut seçeneği işaretli)

açılış 35     kapanış 15 saniye.

c den d ye 1.4gb  24 saniye.  

eğer virüs yersem anlarım ve icabına bakabilirim diyosan  olmadı formatlarım diyosan çok özel dosyaların yoksa aynısını yap ve antivirüs belasından

Ne yaptın sen kardeş :) ayda bir fotmat çok acımasız geldi bana çünkü sistemin anca oturuyor zaten, ben ilk formatı win7sp1 çıktığında yapmıştım, 3dsmax, afterfx, photoshop kullanıyorum makina ağır işlere rağmen eski windowslar gibi zamanla şişmiyor bende kendi haline bırakıyorum, seninki tercih meselesi tabi birşey diyemem ama ne yaparsan yap firewall unu asla kapatma, zaten kapalı tutman sana çok bir performans artışı sağlamaz ama yokluğu büyük sıkıntılara yol açabilir.

Kapalı Hesap (190488)
23-02-2013, 21:28   |  #9  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 12
308 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2010

ayda bir makineyi formatlamak bakım yapmak değildir...sistemi yıpratmak demektir...

Arkadaş doğru söylüyor...Windows 7 zamanla stabilize olan hızlanan bir işletim sistemidir...kullandıkça hızlanır...ama buna gerek yok Windows 8 yükleyip aradaki hız ve performans farkını kendin görebilirsin ve yaşadığın sıkıntıdan da kurtulabilirsin...yükleyip aradaki farkı görüncede 8 warken 7 kullanılmaz diyiceksin...

mhmt06
23-02-2013, 21:34   |  #10  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 134
1,187 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2012
Alıntı: badwizard  
Ne yaptın sen kardeş :) ayda bir fotmat çok acımasız geldi bana çünkü sistemin anca oturuyor zaten, ben ilk formatı win7sp1 çıktığında yapmıştım, 3dsmax, afterfx, photoshop kullanıyorum makina ağır işlere rağmen eski windowslar gibi zamanla şişmiyor bende kendi haline bırakıyorum, seninki tercih meselesi tabi birşey diyemem ama ne yaparsan yap firewall unu asla kapatma, zaten kapalı tutman sana çok bir performans artışı sağlamaz ama yokluğu büyük sıkıntılara yol açabilir.
 

valla kardeş  frewall bana hiçbir virüs giremez diye garanti vermiyor. lisanslı ve en iyi antivirüs bile bunu garantileyemez. o zaman neden pcme ortak edeyim ki onu.  ben pcye komut verecem  oda  bi dakka abi antivirüse soruyum da ondan sonra yapıyım diycek. Onay  hani şirket bilgilerin vardır özel dosyaların vardır o zaman en iyi sistemi alırsın ve çakışmayan tüm antivirüsleri kurarsın.  formata gelince ben deneyerek öğrenmeyi sevdiğim için önce basic sonra premium sonra professional ve ultimate  yi kurup birer hafta kulandım. şimdi premium un performansını beğendim. ben 7 ye bir kaç ay önce geçtim zaten. dediğin gibi yavaşlama  şişme yada virüs belirtisine rastlamazsam neden formatlayım.Onay

mhmt06
23-02-2013, 21:36   |  #11  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 134
1,187 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2012
Alıntı: monkeydluffy  
ayda bir makineyi formatlamak bakım yapmak değildir...sistemi yıpratmak demektir...

Arkadaş doğru söylüyor...Windows 7 zamanla stabilize olan hızlanan bir işletim sistemidir...kullandıkça hızlanır...ama buna gerek yok Windows 8 yükleyip aradaki hız ve performans farkını kendin görebilirsin ve yaşadığın sıkıntıdan da kurtulabilirsin...yükleyip aradaki farkı görüncede 8 warken 7 kullanılmaz diyiceksin...

 kısmetimizde varsa onuda deneriz Onay

webcik
23-02-2013, 21:44   |  #12  
webcik avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 21
563 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2012
Alıntı: mhmt06  
benim sistem senin sistemin yarısı. üstelik 120 metreden  kablosuz bağlanıyorum.  herhangibir  anormallik sezmezsem  ayda bir format atıyorum. format + driverler + güncellemeler + programlar 3 saatimi alıyor. ayda üç saat bakım çok değil.

daha sonra hizmetlerden tehlike saçan  yada gereksiz olan programları kapatıyorum.  

otomatik güncelleştirmeleri kapatıyorum.

gereksiz portları kapatıyorum

her türlü paylaşımı  kapatıyorum.

antivirüs yüklemem defenderi bile kapatırım hatta güvenlik duvarını bile kapatırım.

fx 4100 ve 4 gb remim var 120 metreden dandik bir wirelessle  kablosuz bağlanıyorum, cromun simgesini tıklamamla f ye basıp   facebook un yüklenme işinin bitmesi  dörtbuçuk saniye (oturumu açık tut seçeneği işaretli)

açılış 35     kapanış 15 saniye.

c den d ye 1.4gb  24 saniye.  

eğer virüs yersem anlarım ve icabına bakabilirim diyosan  olmadı formatlarım diyosan çok özel dosyaların yoksa aynısını yap ve antivirüs belasından

Yorum için saolasın kesinlikle bunu denicem.ultimate kullanırken benımde 30 35 40 sn arası açılıp 9 saniyede kapanıyodu.

webcik
23-02-2013, 21:45   |  #13  
webcik avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 21
563 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2012
Alıntı: subran  
çoğu zaman sadece ram i yükseltmek hız sorununu çözen basit bir yöntemdir.
 

Zaten 8 gb neyini yükseltiyim ki 1600 mhz gskill cl9  ama speacy ve cpu z de  cl11 olarak gözüküyor

webcik
23-02-2013, 21:46   |  #14  
webcik avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 21
563 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2012
Alıntı: monkeydluffy  
ayda bir makineyi formatlamak bakım yapmak değildir...sistemi yıpratmak demektir...

Arkadaş doğru söylüyor...Windows 7 zamanla stabilize olan hızlanan bir işletim sistemidir...kullandıkça hızlanır...ama buna gerek yok Windows 8 yükleyip aradaki hız ve performans farkını kendin görebilirsin ve yaşadığın sıkıntıdan da kurtulabilirsin...yükleyip aradaki farkı görüncede 8 warken 7 kullanılmaz diyiceksin...

 Windows 8 de kullandım hızlı açılıyorda alışamadım.Bir türlü sevemedim.Masaüstü windows 7 kadar şık durmuyor.Onun dışında güzel.Görev cubukları felan çok kötü

webcik
23-02-2013, 21:49   |  #15  
webcik avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 21
563 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2012

Deli olucam ya 3 gün oldu formatlayalı aksine dahada kötü oluyo pc masaüstü geliyor :D 2 3 dk hdd ışıgı sürekli yanıyor.torrent de suan 1080 p film indirmesem direk formatlıcam ama %36 ya geldi

Kapalı Hesap (190488)
23-02-2013, 22:08   |  #16  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 12
308 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2010

bence gayet şık ve güzel:) masaüstü 7 den farksız başlatı bile war hatta:)

ayda bi format atan kardeşim...sen bu hızla Windows 9 bile yüklersin:)

webcik
23-02-2013, 22:15   |  #17  
webcik avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 21
563 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2012

kardeşim bende torrent den film yüklüyorum ama formattan sonra devam ettiricem.win8 yüklicem pro 64 bit :D 

o soldaki başlat ı nasıl yaptın banada söylermisin :)

Kapalı Hesap (190488)
23-02-2013, 22:25   |  #18  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 12
308 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2010

http://www.iobit.com/iobitstartmenu8.php#none

ama bunu indirebilmen için Adwanced System Care yüklemen lazım...ıobit firmasının Windows 8 için çıkardığı Başlat'tır...PC ye Windows 8 kurunca illa ki bi tane sisteme komple bakım yapan bi programa ihtiyacın olacal...CCleaner gibi programlar bunun yanında basit kalırrr...

mhmt06
23-02-2013, 22:34   |  #19  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 134
1,187 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2012
Alıntı: monkeydluffy  
bence gayet şık ve güzel:) masaüstü 7 den farksız başlatı bile war hatta:)

ayda bi format atan kardeşim...sen bu hızla Windows 9 bile yüklersin:)

 hakkaten 8 daha güzelmiş yaa.  7 nin tahtaları çürümüş.  hemen 8 e geçmeliyim.Onay

[resim][/resim]

şaka bi yana insan kullandığı pcyi tanımayınca rahatsız oluyo.   ben bikaçaya kadar xp deydim. seviyordum çünkütanıyordum. yani biri bişey sorunca eve gidince bakarım demiyodum araba sürerken bile şuraya gir şuayarları yap diye anlatabiliyodum.

7 ye pc alabilmek için geçtim. yani yeni pc için bahanem oldu ve o yüzden xp yi bıraktım. yoksa çökene kadar kullanırdım :)

şimdide 7yi tanıma çabasındayım. ne nereye kaydeder hangi ayarlar ne yapar bilmek zorunda hissediyorum. ne zaman ki 7 çöker yada çoğunluk 8 i üstün görür o zamanda ona geçeriz. :)

webcik
23-02-2013, 22:37   |  #20  
webcik avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 21
563 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2012
Alıntı: monkeydluffy  
http://www.iobit.com/iobitstartmenu8.php#none

ama bunu indirebilmen için Adwanced System Care yüklemen lazım...ıobit firmasının Windows 8 için çıkardığı Başlat'tır...PC ye Windows 8 kurunca illa ki bi tane sisteme komple bakım yapan bi programa ihtiyacın olacal...CCleaner gibi programlar bunun yanında basit kalırrr...

 Dediğin komple bakım yapan program bumu Adwanced System Care yoksa başka programmı

Kapalı Hesap (190488)
23-02-2013, 22:41   |  #21  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 12
308 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2010
Alıntı: webcik  
 Dediğin komple bakım yapan program bumu Adwanced System Care yoksa başka programmı
 

evet ta kendisi...

Kapalı Hesap (190488)
23-02-2013, 22:51   |  #22  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 12
308 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2010
Alıntı: mhmt06  
 hakkaten 8 daha güzelmiş yaa.  7 nin tahtaları çürümüş.  hemen 8 e geçmeliyim.Onay


şaka bi yana insan kullandığı pcyi tanımayınca rahatsız oluyo.   ben bikaçaya kadar xp deydim. seviyordum çünkütanıyordum. yani biri bişey sorunca eve gidince bakarım demiyodum araba sürerken bile şuraya gir şuayarları yap diye anlatabiliyodum.

7 ye pc alabilmek için geçtim. yani yeni pc için bahanem oldu ve o yüzden xp yi bıraktım. yoksa çökene kadar kullanırdım :)

şimdide 7yi tanıma çabasındayım. ne nereye kaydeder hangi ayarlar ne yapar bilmek zorunda hissediyorum. ne zaman ki 7 çöker yada çoğunluk 8 i üstün görür o zamanda ona geçeriz. :)

Bence zaman kaybediyorsun...sonuçta 7 ile 8 sistem yapısı anlamında aynı...yani 7 de öğrenmeye wereceğin zamanı 8'e wersen hem 8'e yabancı kalmazsın hem de 7 yi öğrenirsin...hemde 7 den daha hızlı ve güzel bi sistemin olurrr...

başka bi artısıda win 8'in 7 den daha çabuk formatlanması ( 5-10 Dk format süresi ) o konuda da avantajlısın...ayda bir format yerine günlük atarsın formatı:=)) takılıyorum alınmaca yok:)

bence sende hemen Windows 8'e geçmelisin...

Son Düzenleme: Kapalı Hesap (240113) ~ 24 Şubat 2013 18:00
webcik
23-02-2013, 22:52   |  #23  
webcik avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 21
563 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2012

tmm saolasın 1 saat sonra görüşürüz :D

Kapalı Hesap (190488)
23-02-2013, 22:55   |  #24  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 12
308 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2010
Alıntı: webcik  
tmm saolasın 1 saat sonra görüşürüz :
 

görüşürüz:)

Son Düzenleme: Kapalı Hesap (240113) ~ 23 Şubat 2013 23:03
mhmt06
23-02-2013, 23:19   |  #25  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 134
1,187 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2012

evet 1 saat sonra görüşelim bakalım webcik ne diyecekOnay