Araç sahiplerine kış uyarısı: Akü bittiğinde aracı vurdurmayın
Soğuk hava araç akülerini zayıflatıyor. Uzmanlar, vurdurma yöntemi ve yanlış takviyenin motorda ciddi hasarlara yol açabileceği konusunda uyarıyor.
Türkiye genelinde etkisini artıran soğuk hava dalgası, araç akülerinde hızlı güç kaybına neden oluyor. Özellikle sert kışıyla bilinen Sivas’ta, hava sıcaklıklarının düşmesiyle birlikte birçok araçta akü zayıflaması ve akü bitmesi sorunları yaşanıyor. Uzmanlar, rüzgârın araçların ön kısmından gelmesinin akülerin daha hızlı güç kaybetmesine yol açtığını belirtiyor. Soğukta uzun süre park halinde kalan araçlarda akü performansının daha da hızlı düştüğü ifade ediliyor.
“Vurdurma” yöntemi motorda büyük hasar bırakabilir
Aküsü biten bazı sürücülerin araçlarını vurdurarak çalıştırmaya çalıştığına dikkat çeken uzmanlar, bu yöntemin ciddi motor hasarlarına neden olabileceğini vurguluyor. Triger kayışının kopması, yağ pompasının zarar görmesi veya motor zincirinin kırılması gibi maliyeti yüksek arızalar, vurdurma nedeniyle ortaya çıkabiliyor. Ayrıca yanlış yapılan takviye işlemleri de araçların elektronik sistemlerinde büyük hasarlara yol açabiliyor.
Sivas’ta elektrik ustası olan Seyit Hazırbulan, sürücülere özellikle kış ayları öncesinde araç bakımını ihmal etmemeleri konusunda uyarılarda bulunuyor. Hazırbulan, akü bitmesi durumunda mutlaka bir teknisyenin çağrılması veya akünün sökülerek servise götürülmesi gerektiğini belirtiyor.
“Akü ve şarj sistemleri kışa girmeden kontrol edilmeli”
Akü tasarrufu için kış aylarında araçların düzenli olarak çalıştırılması gerektiğini söyleyen Hazırbulan, şu açıklamalarda bulundu:
"Uzun süre hareketsiz kalan araçların aküleri daha hızlı zayıflıyor. Dışarıda park eden araçların her gün, garajda bekleyenlerin ise en az haftada bir kez çalıştırılması önemli. Kış öncesinde akü, marş ve şarj sistemi mutlaka kontrol ettirilmeli. Sert rüzgâr özellikle aracın ön kısmına vurduğunda akü daha hızlı güç kaybediyor."
Hazırbulan, yanlış takviye bağlantılarının da ciddi sonuçlar doğurabileceğini belirterek, "Kutup başlarının ters bağlanması şarj dinamosunun yanmasına neden olabilir. Takviye yaparken artının artıya, eksinin eksiye bağlanması şart. En güvenli yöntem ise teknisyen çağırmak veya aküyü servis ortamında kontrol ettirmek" dedi.