Oyun konsollarında 15 tasarım faciasıProblem #12: Kartuşta diretmek

Problem #12: Kartuşta diretmek

Nintendo 64 (1996)
Nintendo'nun 1996 yılında hala kartuş kullanması pek çok soruna yol açtı. Sega Saturn ve PlayStation'un CD'ye geçtiği bir çağda kartuşlar çağ dışıydı. Özellikle oyun geliştiricileri için kartuş üretmek hem zahmetli, hem de pahalıydı. Ve bir oyun konsolu oyunlar olmadan hayatta kalamaz. CD'ler ucuzdu, kolayca üretiliyordu oyun geliştiriciler için kartuş üretimine yatıracakları parayı ceplerinde tutmanın, riskleri düşürmenin etkili bir yoluydu. Ayrıca CD 650MB'lık yüksek veri depolama kapasitesiyle 64MB'lık kartuşları 10'a katlıyordu. Bu geniş depolama alanı daha iyi grafikleri depolayacak bir alan sunuyordu ve gel.işimin önü açıktı.
Nintendo'nun kartuştaki ısrarının sebebi veri erişim hızının daha yüksek olması ve korsan korumasının da güçlü olmasıydı. CD'ler o zamanlar çift hızlı ve oldukça yavaştı. Kartuş ile yükleme süresi yoktu ama bu tek başına Nintendo'yu kurtarmaya yetmedi. Korsan korumaya gelirsek, CD'lerin kolayca kopyalanabilir olması Nintendo'yu oldukça korkutmuştu. Gerçekten de Nintendo korsandan daha az etkilendi ama bu oyun konsolu da piyasadaki gücünü kaybetti.