Oyun konsollarında 15 tasarım faciasıProblem #3: Berbat ergonomi

3 / 15

Okuyucu Yorumları

Toplam 0 Yorum

Dışarıdan şık görünüyor ama kullanımı berbattır bence.

gayet şık ve estetik bnce.. facia deil yani.. zamanına gore basarılı bir tasarım..

bu konsoldan bende vardı küçükken bir tanıdık bize almanyadan 5 kartuşuyla beraber getirmişti hergün saatlerce bıkmadan oynadığımızı hatırlarım hey gidi günler hey:)

Bundan ben de kullanmıştım çocukken, şimdi gözüme çok tuhaf geldi ama o zamanlar bayıla bayıla oynuyorduk :)

Sen de yorum yaz

Problem #3: Berbat ergonomi

Mattel Intellivision (1979)
İlk bilgisayarlardaki klavyeler ergonomik açıdan rezaletti. Keskin hatlara sahip, ağır ve takoz gibi klavyelerdi bunlar. Oyun konsollarının kontrol sistemleri de farklı değildi. Hatta Nintendo NES gamepad'lerinde bu durumu çözene kadar uzun süre bu böyle devam etti.
Mattel's Intellivision'un kontrolleri de o dönemi çok iyi yansıtıyor. Hiç ergonomik olmadığı gibi hassas da değildi. Dijital 16 yönlü bir disk içerek kontrole bastıran oyuncular, karakterlerini yönlendiriyordu. Üstelik daha hızlı hareket etmek için diski daha hızlı çevirmek de hiçbir işe yaramıyordu. Basması zor tuşlar bir kenara bu kontrol cihazını garip şekliyle elde tutmak ve uzun süre oyun oynamak da çok zordu. Bu konsolun çekici noktası dönemi için oldukça iyi oyunlara sahip olmasıydı.

 

Turhost