Oyun konsollarında 15 tasarım faciasıProblem #9: Karmaşık mimari

9 / 15

Okuyucu Yorumları

Toplam 0 Yorum

etrafa işlemci doldurmak, haha :D

çok iyi bir üründü laf atmak bu arada adet olmuş hıyarto

Sega saturn ve dreamcast süper konsollardı, kimse şımarmasın, zamanının en iyi makineleriydi bunlar..

Sen de yorum yaz

Problem #9: Karmaşık mimari

Sega Saturn (1994)
Sega Saturn bir zamanların güçlü oyun konsollarındandı. İki ana CPU ve iki GPU'nun yanı sıra 5 destek mikroişlemcisine sahipti! Bu derece kalabalık bir işlemci topluluğunu programlamak da oyun yapımcıları için çok zordu. Rakibi Playstation için oyun geliştirmek ise oldukça kolaydı. PS3 de bu konsoldan ders almamış olacak ki programlama kolaylığı konusunda Xbox 360'a yenildi.
Bu konsoldaki işlemcilerin sistem hafızasına aynı anda erişimi konusunda sorun vardı. Bu yüzden biri erişirken diğeri beklemek zorunda kalıyordu. Bu da iki işlemcinin bütün olayını bitiriyordu.
Saturn'un tarihten silinmesinin sebebi karışık mimarisi oldu. Çünkü konsollar birkaç seneden sonra basitleştirilir, fiyat indirimine gidilir ve piyasaya yenilenmiş bir sürüm sunulur. İşte Saturn karmaşık mimarisi yüzünden basitleştirilemeyen ve bu yüzden de kaybolan bir konsol oldu. Rakibi PlayStation ise bunu kolaylıkla başardı ve PlayStation 2 piyasaya çıktığında bile satışı devam etti.
Peki Sega mühendisleri niye bu kadar karışık bir tasarım yapmışlardı? Sebebi basit, Saturn geliştirilirken PlayStation'un özelliklerini öğrenen Sega yetkilileri rekabet edebilmek için donanım gücünün arttırılmasını istemişti. Mühendisler de sıfırdan tasarım imkanları olmadığı için etrafa işlemci doldurmuştu.

 

Turhost