15 yaşında; bilim insanlarına meydan okuyor!

Maya şehrini bulduğunu söyleyen 15 yaşındaki küçük kaşif, büyük bilim insanlarına meydan okudu!

Henüz 15 yaşında; ama...

15 yaşındaki Kanadalı William Gadoury, yıldız haritalarını kullanarak kayıp bir Maya şehrini bulduğu iddiasıyla geçtiğimiz ay dünya gündemini sarsmıştı. Fakat bu keşfin duyurulmasının ardından çok geçmeden uzmanlar bunun bir Maya şehrine ait olmadığını söylemişlerdi. Konuyla ilgili National Geographic'e bir açıklama yapan Gadoury öyle görünüyor ki iddiasında ısrarlı ve hiçbir biçimde geri adım atmıyor.

K'aak Chi ("Ateşin Ağzı" anlamına geliyor) olarak adlandırdığı bu 'Maya Şehri'ni Kanada Uzay Ajansı'nın sağladığı uydu görselleri ve New Brunswick Üniversitesi'nden bir uzmanın da desteğiyle bulduğunu açıklayan Gadoury'nin keşfettiği yerin aslında terk edilmiş bir mısır tarlası ya da marijuana yetiştirilen bir alan olduğu söylenmişti. Uzmanlar ayırca, Mayalılar her ne kadar iyi astronomlar olsalar da yerleşecekleri alanları yıldızların konumlarına göre seçmiyorlardı.

Geçtiğimiz günlerde National Geographic dergisine bir demeç veren Gadoury, bu yorumlara rağmen keşfettiği şeyin Mayalılara ait olduğunda ısrar ediyor: "Bu tarz eleştiriler sonucunda bulduğum şeylerin kabul görmemesi o kadar da iyi bir değil, ama bu yine de benim araştırmalarımı geliştirmeme yardımcı oluyor."

İleride astronomi ya da arkeoloji alanında uzmanlaşmak istediğini belirten öğrenci, elde ettiği bulguları da bilimsel bir dergide yayınlamak istiyor. Keşfettiğini söylediği şey yüzünden bilim insanlarının kendisini kıskandığını da söyleyen Gadoury, onların bazen yeni fikirlerden korktuklarını ve mevcut fikirlerinin eleştirilmesinden endişelendiklerini ifade etti. Gadoury bilim insanlarının ayrıca daha açık fikirli olmalarını ve diğer fikirkeri de dinlemelerini istiyor.

15 yaşında; bilim insanlarına meydan okuyor!