60 Yeni Gezegen Keşfedildi, 'Süper Dünya' Bulundu

Komşu yıldızların gezegenleri keşfedilmeye devam ediyor. Bu seferki keşfe bir "süper dünya" da dahil.

60 Yeni Gezegen Keşfedildi, 'Süper Dünya' Bulundu

Astronomlardan oluşan uluslararası bir ekip, Güneş sistemimize yakın yıldızların yörüngelerinde 60 yeni gezegen keşfetti, bu gezegenlere kayalık bir "süper Dünya" da dahil.

Uzmanlar ayrıca 54 gezegene dair kanıt buldu, ancak bu gezegenlerin varlığı henüz doğrulanamadı.

Bu gezegenlerden biri olan Gliese 411b bilim insanlarının dikkatini çekiyor. İngiltere'nin Hertfordshire Üniversitesi, "Sıcak, kayalık yüzeye sahip süper Dünya" olarak tarif ettiği gezegenin, Güneş sistemimize en yakın üçüncü gezegen olduğunu açıkladı. Gliese 411b gezegeni (diğer bir ismi Lalande 21185), Gliese 441 (GJ 411) yıldızının yörüngesinde bulunuyor.

Takma adı "süper Dünya" olsa bile, Dr. Mikko Tuomi'nin yaptığı açıklamaya göre Gliese 411b'nin yüzeyi yaşamı desteklemek için çok sıcak. Gezegen, dünyamızdan yaklaşık 8 ışık yılı uzakta bulunuyor, bu da yaklaşık 9 trilyon kilometre eşit.

Karşılaştırmak gerekirse, yakın zamanda keşfedilen Dünya benzeri gezegen Proxima b, kırmızı cüce Proxima Centauri'nin yörüngesinde bulunuyor ve Dünya'dan 4 ışık yılı uzaklıkta bulunuyor.

Evrenin büyüklüğünü göz önünde bulundurursak, uzak gezegenlerin keşfi her zaman devam edecektir, ancak bu gezegenleri ziyaret etmek ne zaman mümkün olacak bilmiyoruz.

Ali Ruhi Öztürk

Gidemedikten sonra istedikleri kadar keşfetmeye devam etsinler bakalım.

@16 Şubat 2017 00:32 Yüz yıl önce Ay'a da gidilemiyordu ama şimdi gidiliyor. Adamlar neyi düşünüyor, Mesela Jupiter deki gazlardan karşı konulamaz bir silah yapabilir miyiz o düşüncedeler. Ve işlerine gelen bilgileri sadece posa olanları açıklıyorlar. O halde milli güvenliğimiz için bizde gitmeliyiz.

@16 Şubat 2017 00:32 100 ---200 yıl sonra gidilecek

o gezegen çok dandik bir yer hiç gitmeyin boşuna ben gittim pişman oldum.

Bu arada ışık yılı kabaca 9,5 trilyon km/yıl

Afedersiniz ama bugüne kadar yapılan uzay araştırmalarından insanlık adına ne kazanım elde edilmiş ben bilmiyorum. Cahil isem affola. NASA ya da benzeri kurumlar veya kuruluşlar uzayı bırakıp da artık, yaşadığımız evimiz 'dünya' ya daha çok yatırım yapmaları gerektiğinin farkında değiller mi acaba? Bütün kıtalar de insanlar daha iyi, refah için de ve birbirini horlamadan zorlamadan yaşasa! diyorum. Kimse hep bana hep bana demese de; ben rahat yaşıyorum diğer insanlar da rahat yaşasa dese mesela!