Microsoft'un arama motoru, arama motoru değil

Microsoft, yeni arama motoru Bing'in bir "karar motoru" olduğunu söylüyor. Nedir bu "karar motoru"?

Bing: Arama motoru değil!

Tahmin edebileceğiniz gibi Microsoft hiçbir işini şansa bırakacak bir firma değil. Atacağı her önemli adım için ciddi test grupları oluşturur, kullanıcı yorumlarını değerlendirir ve danışmanlarla çalışır. Bilişim devinin yeni arama motoru Bing de böylesi bir süreç sonucu ortaya çıktı.

Yapılan araştırmalar sonucunda Microsoft, kullanıcıların yeni bir arama motoruna değil, karar vermelerini kolaylaştıracak bir araca ihtiyaçları olduğu sonucuna vardı. Bu yüzden de firma yetkilileri son altı aydır farklı platformlarda yeni arama motorları için "arama motoru" tanımı yerine ısrarla "karar motoru" (decision engine) tanımını kullanıyorlar.

Bing'in hedefi de arama piyasasında farklılık yaratmak ve insanlara aradığı kelimelerin geçtiği siteler göstermenin ötesinde, aradığı kelimeleri inceleyerek kullanıcının asıl ihtiyaç duyduğu şeyi tespit etmek ve onları bu ihtiyacını karşılayabilecek sonuçlara yönlendirmek.

Google'a karşı Google gibi bir arama motoru ile kafa tutmanın mantıklı olmadığını bilen Microsoft'un bu tercihi iyi incelendiğinde son derece mantıklı görünüyor. Bundan sonra sıra kullanıcıları bu farklılığa ikna etmeye geliyor ki, bu aslında Microsoft'un en iyi yaptığı işlerden biri. Milyon dolarlık reklam bütçeleri, özel anlaşmaları, Windows ve Internet Explorer'ın gücü ile Microsoft Bing ile Google'a ciddi bir alternatif oluşturabilecek gibi görünüyor. Ama tabii ki ne kadar başarılı olacağı ancak 3 Haziran'daki büyük açılıştan sonra belli olmaya başlayacak.

Okuyucu Yorumları