Anammox'un gizemi çözülüyor!

Dünyanın belki de en gizemli bakterisi olan Anammox'un gizemi çözülüyor!

• Onur Seven
Roketlerin bakterilerden güç alması yakın!

Oksijensiz ortamda yaşayabilen ve doğal olarak roket yakıtı maddesini oluşturma potansiyeli bulunan bakteriler ilk olarak 1990 yılında keşfedilmiş ve büyük bir heyecan yaratmıştı. Ancak anammox olarak bilinen bakterilerin bunu nasıl yapabileceğini şimdiye kadar kimse çözememişti.

Hollanda'nın Nijmegen şehrinde yer alan Radboud Üniversitesi biyologları, bulmacanın bir başka kayıp parçasını tamamladı. Araştırmacılar anammox bakterilerinde özel bir protein keşfettiler. Bu protein, roket yakıtının önemli bir bileşeni olan ve hidrazin adı verilen kimyasalı sentezleyebiliyor.

Hidrazin son derece zehirli olup herhangi bir canlı metabolizmada bulunabilmesi oldukça dikkat çekici. Ancak anammox, bu kimyasalı üretmeyi başarıyor.

Bunu takip etmek çok basit değildi. Bulgu üzerinde çalışmalar yapanTürk bilim adamı Boran Kartal, "Bu protein ile çalışmak gerçekten çok zor" diyerek, çalışmaların yaklaşık iki yıl sürdüğünü ve hidrazin sentez reaksiyonunun çok yavaş gerçekleştiğini söyledi. Bakterilerden hidrazin üretmek 1906 yılında gerçekleştirilen mevcut endüstriyel işlemlerden bile yavaş.

Anammox, bir süredir atık su arıtmasında kullanılıyor. Ancak yakın gelecekte roket yakıtı üretiminde de önemli bir role sahip olabilir...

çözülen ney şimdi, gizem hala gizem yazınızda hatta daha da fazlası?

@27 Ekim 2015 10:12 Burada çözülen(gizem): "Anammox" bakterilerinin "Hidrazin" maddesini nasıl sentezleyebildiği. Böylece ileride bulunan özel protein üzerinde oynanıp maddenin sentezlenme hızını arttırma ve 'doğal olarak' roket yakıtlarında kullanılan bu önemli bileşeni imal edebilme umudu doğuyor. Bilge Baykuş

Annommox denen bakteriler doğal olarak hidrazin sentezliyorlamış. Hidrazin denen şey de roket yakıtının önemli bileşeni. Burada keşfedilen şey annommox denen bakterinin hidrazini nasıl sentezlediği. Senin yorumundan sonra benim keşfettşğim ise; geri zekalı olduğun!

Heee anlamadım. Ne çözülmüş ?

Apple Store