Android 5.0 Key Lime Pie'dan beklediklerimiz!

Android'in bir sonraki sürümü Key Lime Pie hangi yenilikleri getirmeli? İşte olması gerekenler!

  • Zeynel A. Öztürk
Android 5.0 Key Lime Pie'dan beklediğimiz 10 şey!

Android'li cepler her ne kadar biraz geriden gelseler de Google, kendini yeni Android sürümleri geliştirmekten alıkoymuyor. Son olarak Temmuz ayında Android 4.1 Jelly Bean ile tanışmıştık.

Google, önceki senelerdeki gibi davranırsa bu senenin sonlarında yeni bir Nexus telefonuyla tanışmamız gerekiyor. Şu an tek bildiğimiz şey ise Google'ın Android'in bir sonraki sürümü olan Key Lime Pie üzerinde çalıştığı. Peki Android 5.0 Key Lime Pie, hangi yenilikleri getirebilir? İşte ondan en çok umduğumuz değişiklikler.

1. Performans profilleri: Android'li cebinizi yatmadan önce ayarlamak sorun olabiliyor. Android 5.0'da uçak modu, sessiz mod, güç tasarrufu modu gibi ayarları bir kerede değiştirmemizi sağlayacak bir profil yöneticisine ihtiyacımız olduğunu düşünüyoruz.

2. Daha iyi çoklu cihaz desteği: Google bu konuda faydalı işlevlre sunsa da örneğin Android'li tabletinizde izlemeye başladığınız bir filmi diğer Android cihazınızda izlemeye devam edemiyorsunuz.

3. Daha iyi sosyal ağ desteği: Android'in sosyal ağlarla ilgili birçok özelliği, üreticiler tarafından ekleniyor. Ancak bizce bu özelliklerin standart Android ile bütünleşik olarak da sunulması gerekiyor.

Swype çözümü ve diğer beklediklerimiz

4. Çizerek yazma klavyesi: HTC ve Sony, kendi Swype çözümlerini sunuyorlar. Ancak bizce böyle bir işlevin Android 5.0 ile kendinden gelmesi çok daha iyi olabilir.

5. Videolu sohbet için uygulama: Ön kamerası bulunan Nexus 7 ve diğer Android'li cihazların çoğu bir videolu konferans uygulamasıyla gelmiyor! Google'ın bu konuya el atması gerektiği kesin.

6. Birden fazla kişi seçebilme: Kişileri herhangi bir uygulamaya gitmeden, adres defterinden çoklu seçmek ve daha sonra e-posta veya sms göndermek, bizce Android 5.0'ın sunabileceği iyi bir seçenek olabilirdi.

7. Cihazlar arası SMS eşitleme: SIM kartınızı telefonlarınız arasında sıkça değiştiriyorsanız, mesajlarınızın izini kaybedebilirsiniz. Bu nedenle Google'ın SMS'leri SD karta yedekleme gibi bir seçenek sunması, bizce yerinde olabilir.

8. Güncellemeyi iptal etme: Uygulama sahiplerinin tabi ki hoşuna gitmeyecektir, ancak bazı uygulamaların güncelleme isteklerini tamamen iptal edebilmek, hoş bir seçenek olabilirdi. Bazı uygulamaların eski sürümleri daha iyi olabildiği gibi, size daha çok işlev de sunabiliyor.

9. Ücretsiz uygulamalar: Apple'ın yaptığı gibi zaman zaman ücretsiz/reklam destekli olarak dağıtılacak ücretli uygulamalar, kullanıcının hayatını kolaylaştırdığı gibi uygulamalar arasındaki rekabeti artırabilir.

10. Son isteklerimiz: Ayarlar ekranındaki seçenekleri alfabetik olarak veya en sık kullanılanlara göre sıralayabilmek hoş olabilirdi.

Okuyucu Yorumları

Toplam 25 Yorum

Biz daha jelly bean'i gormedikki T.9 icin yorum yapalim...

şöyle bir baktımda ismi gibi özellikleride maalesef absürd ötesi. ne yazık ki android ile ios arasında ciddi bir kalite ve zaman farkı var. google'ın ios'un stabilliğine ve performasına en azından yaklaşabilmesi için ayrıntılı bir fizibilite çalışması yapması gerekir. yoksa sonuç yine hüsran olacaktır....

@05 Eki 2012 12:43 yine nasıl yani yine?

3. Daha iyi sosyal ağ desteği. Android ile bütünleşik gelme fikrine katılmıyorum. Seçimi kullanıcıların yapması daha mantıklı. 7. madde sms yedekleme zaten android de mevcut.

Fotograf işlevleri iyileştirilmeli. Galaxy Nexus'da özellikle arkadan ışık algılanmıyor. Arka ışıklı fotograflar karanlık çıkıyor. Ayrıca S3 de sunulan okuma sırasında ekranı açık tutma özelliği resmen her mobil cihaza gereken bir özellik. Ayrıca NFC desteği geliştirilmeli. Tag ekleme silme fonksiyonlarıda önemli.

mümkünse çıkmasın. 4.1e geçen kaç kişi var ki 5.0 çıkarıyolar.

"Birden fazla kişi seçebilme" 6 yıl önce kullandığım symbian telefonda bile var.

bunları okuduktan sonra android nasıl olmamalı desek daha doğru olurdu kanımca.

Bunlar çok basit şeyler. 5.0 ünvanını hak edebilmesi için 'vaaay' dedirtecek yenilikler getirmesi yerinde olur. Yoksa iOS sürüm geçişlerinden farkı kalmaz, Google'un Apple'laşmaması gerekir. Ayrıca Güç Tasarrufu uygulaması farklı ayar profilleri oluşturulmasına imkan tanıyor. Gömülü gelen bir uygulama bu. Yazmadan önce incelemek gerekir.

bir android kullanısı olarak teklifim önce adam olsun. insan gibi çalışsın benim nazarımda daha bi' symbian kararlılığına gelemedi.

Bu özellikler gelse bile anca 4.2 veya taş çatlasın 4.5 olur... Çok daha fazlasını beklerim... Yoksa durum vahim..

eğer birileri halen androidle symbianı kıyaslıyorsa orayı hemen terk etmek gerek (:

@05 Eki 2012 18:49 Evet symbian en azından hızlı.Android gibi değil, stabil bi kere...Uygulaması az diye symbiana androidden kötü demek yanlış olur.

@09 Eki 2012 13:11 hahahaha allahım al canımı neler duyuyorum lan symbian hızlı diyolar hahaha,abicim s40 tan s^3 e kadar hepsini kullandım değiştirdiğim telefon sayısını ben bilmem,hıza dair bişey varsa o symbiana uğramamıştı hiç ne hızından bahsediyonuz,ha kararlılık dersen muhakkak vardı o mesela n97me 1 kere güncelleme geldi bi daha da gelmedi,kararlı sürüme ulaştıydı demek ki diye düşünüyodum ben de.hız diyosun,ben mesaj atarken müzik dinleyince kendimi şanslı hissederdim beya..körü körüne bağlanmayı bırakın,ios android wm,çağ donanımını kaldıracak işletim sistemi ister,sizin dediğiniz i7 pc de mario oynamak.

@09 Eki 2012 13:11 ona bakarsan benim casio marka dijital saatımde en kararlı yazılıma sahip bir yazılım ne kadar basitleşirse o kadar kararlı oluyor sybian mı kaldı 6630umda kullanmıştım 7 sene evvel yiğidi öldür hakkını yeme zamanının en iyi yazılımıydı

Tamam bunlar güzel şeyler 5.0 çıkıcak falan filan ama sorun akıllı telefon, tablet vb. gibi ürünleri üreten firmaların bu yeni sürümleri ürünlerine yansıtmamaları...Sen gidip alıyosun 800-900 TL ye bir telefon adam sana hala 2.3 ü kullandırıyo...Tamam bu firmadan firmaya değişiyo ama bune abi ben onu mu takip etcem...Mağdur oluyoz:)

Geliyor Android 6.0 keşkül geliyor.İşte bomba haber.Googleden sızan bilgiler Android 6.0 ın isminin "keşkül" olacagı yönünde.

Sen de yorum yaz

 


CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda
Apple Store
Google Play