AOL, Bebo'yu alarak Facebook'a rakip oluyor.

Time Warner'a ait AOL, sosyal network sitesi Bebo'yu 850 milyon $'a satın alıyor.<br />

Facebook'a Rakip: AOL

Bebo, MySpace ve Facebook'tan sonra dünyanın en büyük üçüncü sosyal network adresi. AOL'nin açıklamasına göre Bebo'nun 40 milyondan fazla kullanıcısı var ve herbirinin günde ortalama 78 kez sayfaya kliklediği hesaplanmış.

AOL'nin Bebo'ya biçtiği fiyatı gördüğümüzde, diğer sosyal network'lere nazaran daha mütevazi bir fiyata sahip olduğunu görüyoruz. Mesela, Microsoft, Facebook'un sadece %1.6'sını geçtiğimiz sene 240 milyon $'a almıştı.

News Corp ise MySpace için 580 milyon $'ı gözden çıkarmıştı 2005 yılında. Fakat şu an bu sitenin değerinin 15 milyar $ olduğu biliniyor. Yani MySpace fiyatını bu alımdan sonra epey katlamış.

Sosyal network siteleri, online reklam için de bulunmaz bir mekan aslında. Çünkü üyelere rahatlıkla reklam mesajları atılabilir, ve her sitenin milyonlarca kullanıcısının olduğu düşünülürse, reklamın hedefine kolaylıkla nasıl ulaşacağını anlamak pek de güç olmaz.

Bebo, ComScore tarafından açıklanan istatistiklere göre geçen Ocak ayında dünyanın en büyük 9. Sosyal network sitesiydi. Şirket, bir İngiliz vatandaşı olan Michael Birch adlı bir girişimci tarafından kurulmuştu.

European Internet Analyst'den Nielsen Online bu satın almayla ilgili şunları dile getirdi: "Bu alım aslında sürpriz sayılmaz, zira sosyal network'lerin gücü ortada. Bu nedenle büyük şirketler bu fenomenden uzak kalamazlardı. Microsoft, Facebook'un %1.6'sını ve News Corp ise MySpace'i satın alarak bunun iki büyük örneği oldular."

Okuyucu Yorumları