Apple'ın çok gizli kuralları!

Apple'da nasıl "dahi" olunur? İşte Apple'ın çok gizli, bir o kadar da ilginç kuralları...

Apple'ın çok gizli kuralları!

Apple'ın yeni işçilerine nasıl konuşacaklarından neler düşüneceklerine kadar her şeyi gösterdiğini biliyor muydunuz? Gizmodo'nun ortaya çıkardığı Apple'ın gizli Dahi Eğitimi Kılavuzu, Apple'da neler yapabileceğinizi ve neler yapamayacağınızı, insan duygularını nasıl kullanabileceğinizi, rol oynamayı ve fazlasını gösteriyor.

Dahiler için acemi birliği

Apple'da mavi gömleğinizi giyip "dahi" adıyla işe başlamadan önce sert bir eğitim programından geçmeniz gerekiyor. 14 gün içinde almanız gereken eğitimler arasında "Tanı Hizmetlerini Kullanma", "Bileşen İzolasyonu" ve "Empatinin Gücü".

Bu kampın amacı size Apple'ın eğitim kılavuzundaki "ne" ve "nasıl" bölümüdeki 7 sayfalık "dahinin eylemlerini ve karakteristiklerini" öğretmek. Bir Dahi ne yapar? "Eğitir." Nasıl? "İncelikle." "Sahiplenir" "Empati yapar", "önerir", "ikna edicidir" "'Evet' cevabını alır", "saygılıdır". Kafa karıştırıcı olsa da buradaki ana fikir aslında basit: Nezaketli görünseniz de güçlü olun, pasif görünseniz de ikna edin ve karşınızdakinin duygularını anlayın.

Satış taktikleri

Satış taktikleri

Satış taktikleri

Apple, kılavuzun 39. sayfasında satış işinin bir bilim olduğunu şu kelimelerle anlatıyor: (A)pproach (yaklaşın), (P)robe (araştırın), (P)resent (sunun), (L)isten (dinleyin), (E)nd (bitirin). Şirketin amacı, müşterinin isteklerini, güvensizliklerini ve ihtiyaçlarını dinlemek ve onlara satın alabilecekleri seçenekler sunmak. Ardından tüketiciye seçimi kendisi yapmış gibi hissettirmek. Kılavuz, zorlayıcılığı tavsiye ediyor ancak tüketicilerin kendini güçlü hissetmesini sağlamanızı istiyor.

Empati

"Empati" kelimesi Apple kılavuzunda çok kez tekrarlanıyor. Buradaki amaç, Apple Store çalışanlarına karşılarındaki insanları iyice anlamalarını öğretmek. Bunun yanında kılavuz, teknoloji için kullanıcıdan özür dilenmemesini telkin ediyor. Bunun yerine müşterinin duygularını paylaşmak tavsiye ediliyor: "Başınıza gelen bu durumdan dolayı üzgünüm" gibi. Dahilere "hissetmek" ve "bulmak" kelimelerini sıkça kullanmaları söyleniyor. Örneğin:

"Müşteri: Bu Mac bence çok pahalı.
Dahi: Neden böyle hissettiğinizi anlıyorum. Ben de fiyatın çok yüksek olduğunu hissettim, ancak beraber sunulan yazılım ve işlevleri görünce cihazın gerçek değerini anladım."

Davranış dersleri, konuşmamanız gereken şeyler

Davranış dersleri, konuşmamanız gereken şeyler

Davranış dersleri

Kılavuzun 45. sayfasında "jestler yoluyla gösterilen duygular" anlatılmaya çalışılıyor. "Pozitif" ve "Negatif" sütunlarına ayrılan ve ardından da kategorilere ayrılan konular arasında örneğin "boş boş bakmanın" "sıkıntının" göstergesi olduğu, "gülümsemenin" ise "açıklık" olduğu söyleniyor. Apple'da yeni çalışmaya başladıysanız, ellerinizi belinize koymayın veya kimseye yandan bakmayın. Aksi halde "agresif" ve "şüpheli" görünebilirsiniz.

Konuşmamanız gereken şeyler

Dahilerin yapmaması gereken şeylerin en başında negatif olmak geliyor. Kılavuzun 80. sayfasına göre bir şeyi kabul etmemek yasaklanmış bulunuyor. Kafası karışan veya yanlış bir şey yapan müşteriyle konuşurken "anlaşılıyor" kelimesinin kullanılması gerektiği söyleniyor. Apple'a göre bu kelime, sizi "bir sorunun ortasından kurtarabiliyor".

"Bug" kelimesi yerine "sorun", "kilitlenme" yerine "yanıtlamayı durdurdu" kelimelerinin kullanılması tavsiye ediliyor.

Okuyucu Yorumları