Apple, insanlık tarihinin en büyük şirketi!

Ve Apple sonunda, insanlık tarihinin gördüğü, gelmiş geçmiş en değerli şirket olmayı da başardı!

Apple, insanlık tarihinin en büyük şirketi!

Geçtiğimiz gün Apple'ın piyasa değeri, kısa bir süre 700 milyar doları geçti ve 703 milyar dolara ulaştı. Böylece Apple, insanlık tarihindeki en değerli firma ünvanını da ele geçirmiş oldu.

The Channel'ın söylediğine göre Apple, İsviçre'nin GDP'sini bile geçmiş durumda. Yani dünyadaki bütün Toblerone'lar bile Tim Cook'un imparatorluğunu yıkmaya yeterli olamayacak durumda.

Tabii ki durum, gözüktüğü kadar basit değil: Piyasa değerinin hesabı, hisse değeri ile hisse sayısının çarpılması ile elde ediliyor ve enflasyon gibi ekonomik etkenler hesaba katılmıyor. Yani bahsi geçen değer, aslında sadece 2014 yılını bağlıyor. Enflasyon etkisi hesaplandığı durumda ise, tarihin en değerli firmaları daha doğru bir şekilde hesaplanabilmekte.

Ancak kesin olan bir şey bulunuyor: Apple inanması oldukça güç miktarlarda paraya sahip durumda...

Levent Öztürk

Okuyucu Yorumları

Toplam 21 Yorum

Microsoft'un 1999 yılındaki piyasa değeri şimdikinin 875 milyar dolarına denk geliyor :P

buyrun android fanları :)taşlayın meyve veren ağacı

@28 Kas 2014 15:12 senin cebine mi giriyor bu paralar?

@28 Kas 2014 15:12 sanki meyveyi sana veriyor.

@28 Kas 2014 15:12 apple babanın şirketi herhalde ?

@28 Kas 2014 15:12 kime meyve veriyor tek el teknigi ile abd başta olmak üzere insanlık tarihinin en büyük kapitalist sömüge şirketi

Hak ediyor

Bu başarımızı bize yaşatan avanaklara çok çok teşekkür ederiz, - imza: Apple

Adamlar yapıyor abi! Burada gelipte hiç Apple ı Taşlamayın.Bir Microsoft fanıyım ama Apple bu sefer hakediyor abi

Apple sadece telefondan ibaret değil. Bu nedenle apple'ın asıl rakibi google değil de sanki microsoft gibi geliyor bana. Yanlış hatırlamıyorsam ms nin değeri trilyon doları geçmiş idi.

Apple'ın ürünlerini beğenmem ama pazarlama konusunda kimse eline su dökemez. Asgari ücretle iPhone almaya çalışan insanlar varsa bu bunun göstergesidir. Üstelik Türkiye'de sadece 2 mağazası bulunuyor.

saçma çünkü en değerli şirket birinc gasprom ikinci toyata

Okadar parayi napacak bu adamlar ??? Kefenin cebimi var

Tüm ürünleri değerinin 3 katına satılırsa ve herkes "Telefonum neyse ben de oyum" düşüncesiyle popüler alt kültürün özentisine kapılırsa elbette parayı kırar. Apple insanlık tarihinin en büyük şirketiyse, Apple'ın bu noktaya gelmesi de insanlık tarihinin en büyük ayıbıdır.

@28 Kas 2014 18:15 Çok haklısın

@28 Kas 2014 18:15 ayın en saçma yorumu :)

Ipadtan baska urunu alinmaz.

Kapitalizm ve modern köle ordusu. İnsanların kışın soğuktan donarak öldüğü evi bile olmayan,aylık 100 dolara karın tokluğuna çalıştığı, Temiz suya ulaşmayan milyonlar ekmek dilenen milyonlar!Ama katrilyonluk yaşan bir kaç yüz kişi.En değerli şirketmiş!!!Gidin onu foxconun işçilerine sorun. Bir yerde çok zengin birileri varsa başka yerde çok yoksul birileri vardır,zaten kapitalizm bu değilmi.

Bu yorumlara bakınca bazılarının gönlünü kaptırdığı, fanatiği olduğu başka firmalar varın olduğunu görüyorum. O firmalar da birinci gelemeyince nasıl yorum yapacaklarını şaşırıyorlar. Sanki takım gibi tuttukları, siyasi parti gibi fedaisi oldukları diğer firmalar pazarlama yapmayan, merdiven altında alınteriyle üretim yapan ve ürünlerini neredeyse bedava veren firmalar. Sanki bu firmalar bizim işçimiz, bizim emekçimiz, Anadolunun bağrından kopmuş. Bir firmanın ürünlerini kullananları sırf gösteriş için, sırf pazarlama diye ürünü alıyorlar diye yorum yapmak aslında o ürünleri alıp da millete hava atmak istediklerini gösteren bir delil. E alt tarafı elektronik bir cihaz olan bu ürünlerle hava atılacağını sanan insanlarda asla bu maddi güce kavuşamayacaklar doğal olarak eşyanın tabiatı gereği. Zaten birkez ulaşsalar, bu neymiş ki benim x marka şeyim daha zart zurt yapıyordu falan diyecek; aklınca hava atacak. Şöminede dolar yakıyorum hesabı ;)

Sırf hava bir telefon içi de boş bu yüzden bükülüyor.

350 TLye mal ettiği telefonu hakkını vererek 2500 TL ye satarsa insanlık tarihinin en zengini olur tabii

Sen de yorum yaz

 


CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir