Apple, iPhone Değiştirme Kararını Böyle Veriyor

Apple, hasar gören iPhone'ların garanti kapsamına girip girmediğinin kararını nasıl veriyor? Cevap sızan bu belgede gizli...

Apple böyle karar veriyor!

Telefonumuzun elimizden kayıp gittiği an, çoğumuz için bir kabustan farksız. Telefonu yerden kaldırdığınızda çizik bile olmadığını görmek içinizi rahatlatsa da, bazen çatlak bir ekranla karşılaşabiliyorsunuz.

Apple, iPhone Değiştirme Kararını Böyle Veriyor

Telefonun yere düşmesi, Apple Care sigortasına sahip olanları bile korkutabiliyor. Peki Apple size tam olarak hangi hasarlara karşı güvence sağlıyor?

Business Insider'a ulaşan, sızan bir teknisyen belgesine göre hasarın belirlenmesi için çok detaylı bir süreç uygulanıyor. "Görsel/Mekanik İnceleme Kılavuzu" başlıklı belge, iPhone 6, 6 Plus, 6S, 6S Plus, 7 ve 7 Plus'ın incelenme sürecini anlatıyor.

Garanti hizmeti, çoğu zaman kullanıcının kontrolü dışındaki hasarı kapsıyor. Kullanıcının ekranın altında kir bulması, ölü piksel, ön kameranın yanlış hizalanması, çarpışma noktası olmaksızın çatlak oluşması, bu tür hasarlara dahil. Bu tür sorunlar, telefonunuzun tamamen değiştirilmesiyle sonuçlanabiliyor. Apple, garantisi sonlanan cihazlar için ücretli onarım hizmetleri sunuyor.

Ancak Apple'ın onarımı reddettiği bazı durumlar da var. Bunlar arasında üçüncü tarafların cihaza müdahale ettiğinin anlaşılması (Apple olmayan pillerin bulunması veya dahili bileşenlerin eşleşmemesi gibi nedenlerle), kasıtlı hasar, telefonun birkaç parçaya ayrılmış olması gibi "yıkıcı hasarlar", Apple tarafından onarılmıyor. Bununla birlikte Apple Care+ müşterileri, "yıkıcı hasar" için ek bir ücret karşılığında onarım/değişim sağlayabiliyorlar. Yüzeysel hasarlar, hasar kapsamına girmiyor.

Tüm bunlar, "yıkıcı hasar" gibi bir durum başınıza geldiğinde dünyanızın yıkılmaması için, bütçeniz dahilinde bir model seçmenizde fayda olacağını gösteriyor.

Okuyucu Yorumları