Apple Ürünlerinin Sevilmesinin 7 Sebebi

Apple ürünleri, en azından belli bir kullanıcı kitlesi için vazgeçilmez... Peki ama bunun nedenleri ne?

Apple Ürünlerinin Sevilmesinin 7 Sebebi

Apple, dünyada en sağdık hayran kitlelerine sahip olan markalardan biri. Peki ama Apple ürünleri, en azından bir kitle tarafından neden bu kadar çok seviliyor? İşte o nedenler...

1 - Kullanışlılık

Diğer cihaz üreticilerinden farklı olarak, Apple "herkese göre bir ürün" tasarlamaya çalışmaktansa, belirli bir kitleye kaliteli bir kullanıcı tecrübesi sunmaya çalışıyor. Apple ürünleri neredeyse her zaman en gelişmiş donanıma sahip olarak piyasaya sürülüyor, tabi fiyat olarak da "uzun menzilli" müşterilere hitap ediyor.

2 - Olgunluk

Apple, bir ürünü piyasaya sürmeden önce markasının standartlarına uymasından emin oluyor.  Bu standartların oldukça yüksek olması da, en iyi ürünlerin hayatta kalmasını sağlıyor. En başta iPad üzerine çalışan ekip, yıllar içinde erken modelleri eleyerek en sonunda iPhone'u yarattı.

3 - Uyumluluk

Apple'ın en karakteristik özelliklerinden biri de, farklı donanım ve yazılım ürünleri arasındaki yüksek kaliteli uyumluluk. Bir Apple ürünü her görevi yerine getiremeyebilir, ancak cihazın tasarlanma sebebi olan fonksyonlar her zaman tutarlı ve kullanışlı şekilde yerine getirilecektir.

4 - Müşteri memnuniyeti

Apple'ın müşterileri iPhone ve MacBook gibi ürünlere duydukları hayranlığın sebebi, sadece donanım ve yazılım olarak kaliteli bir tecrübe sunmaları değil, ayrıca arayüz ve ürün tasarımlarının da yüksek kalitede olması. Buna ek olarak Apple her ürününe yeni bir fonksiyon kazandırarak müşterilerinin hayranlığını tazeliyor.

5 - Marka algısı

Belki biraz kızacaklar ama Apple kullanıcıları, diğer markaların müşterilerine göre hava atmayı çok daha fazla severler. Açıkçası Apple da ürün tasarımlarıyla hayranlarının bu davranışını destekliyor. Apple bir ürün sahibi olmanın verdiği his, kullanıcılarına göre rakipsiz...

6 - Piyasa stratejisi

Apple'ın diğer bir özelliği de ürünüyle ilgili her detayı göz önünde bulundurması. Ambalaj tasarımı, reklam kampanyaları, açıklanma ve çıkış tarihleri de ürünün bir parçası olarak düşünülüyor.

7 - Sürükleyicilik

Sadece ürünün kendisi değil, mağazanın tasarımı, müşteri hizmetleri ve hatta teknik servis bile müşterileri sarıp markanın içine dahil ediyor. Öyle ki bir ürünü satın alma işlemi bile ürünün bir parçası haline geliyor.

En büyük teknoloji markaları 'hayır' demekten çekinmezler. Bu, Steve Jobs'un en önemli kurallarından biriydi, ve ona göre Apple karşısına çıkan iyi fikirlere 'evet' dediğinden çok 'hayır' demiştir. Apple sadece kendisine göre mükemmel ve büyüleyici olan ürünleri piyasaya sürüyor.

Ali Ruhi Öztürk

Okuyucu Yorumları

Toplam 13 Yorum

Aşırı pahalı ve süslü ürünler çıkardığı için ayrıca tanıtımlarında sanki ilk defa onlar yapmış gibi lanse ettikleri için olsa gerek

Yukarıda verilmiş maddeler doğru ama en önemli neden insanların Gösteriş merakıdır.

sürekli ürünlerini güncelleme adı altında yavaşllattığından artık tercih etmyorum ///

Apple'ın insanlara sunduğu şey: Sükse! Apple Markası insanların sükse merakı üzerine inşa edilmiş bir markadır ve insanların bu ihtiyaçlarını başarıyla karşılar. Böyle bir marka kudretine sahip olmak için de Apple dünya üzerinde çok büyük imaj ve algı operasyonları yürütür. Aslında Apple en iyi ürünleri üretmez ama en iyi ürünleri ürettiği zannedilir. Diğer taraftan Apple tüketici odaklı bir marka değildir. Apple, Apple odaklı bir markadır. Siz Apple'a uyum sağlamak zorundasınız... >>>

Neden psikolojiktir.Arkadaki o elma kariyer, güç, zenginlik ifade eder.Dikkat ettiyseniz kullanıcılar onu asla kapatmazlar.İOS gösteriş,Android yaratıcılıktır.

>>> Örneğin iPhone'lar MicroSD Card kullanmanıza izin vermez. Para verip dahili depolaması yüksek olan bir model veya bir iCloud Hesabı almanızı ister. Örneğin Apple, Miracast'ı desteklemez. Bu yüzden bir iPhone'u bir Samsung TV'ye yansıtamazsınız, yalnızca Apple'ın diğer cihazlarına yansıtabilirsiniz. Örneğin iPhone, 3.5 mm kulaklık portuna destek vermez. Sizin Airpods veya kendi portu ile uyumlu kulaklıklar satın almanızı ister. Vs vs. Kısaca Apple size uymaz, siz Apple'a uymak zorundasınız...

@cleverman Demekki apple in sonuda Sony ve Ibm gibi olacak.

gerçek kalite dünyanın her yerinde her zaman satar gençler bunu sakın unutmayın...

@11 Haziran 2017 16:28 Kendisi parça üretmez .Başta panel ,işlemci olmak üzere bir çok malzemeyi LG,SAMSUNG VS. firmalardan alır. İçini açın bakalım ne çıkıyor? Fiyat performans oranına bakmak daha doğru olur kanımca. Ayrıca yukarda CHIP tarafından yazılanların reklam amaçlı olduğu düşüncesindeyim. ABD dizi ve filmlerinde bol bol göstererek iyi reklam yapıyorlar.

@13 Haziran 2017 19:57 sen Samsung, Lg, Sony vs. içini aç bak bakalım hangi parçalar var. sanki samsungun içindeki herşeyin markası samsung. Bir markaya çamur atarken biraz daha mantıklı olun.

sadece marka algısı doğru gerisi boş.

Hiç de bile. Sadece pahalı ve biraz da kaliteli. en yüksek donanım ve çeşitli özelliklerin ikinci değil üçüncü takipçisi. Özellik diye yazılmış her madde bir dezavantaj aslında...

kaçın kaçın grezimonk gelmeden kaçın.

Sen de yorum yaz

 



CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir