Apple Ürünlerinin Sevilmesinin 7 Sebebi

Apple ürünleri, en azından belli bir kullanıcı kitlesi için vazgeçilmez... Peki ama bunun nedenleri ne?

Apple neden bu kadar çok seviliyor?

Apple, dünyada en sağdık hayran kitlelerine sahip olan markalardan biri. Peki ama Apple ürünleri, en azından bir kitle tarafından neden bu kadar çok seviliyor? İşte o nedenler...

1 - Kullanışlılık

Diğer cihaz üreticilerinden farklı olarak, Apple "herkese göre bir ürün" tasarlamaya çalışmaktansa, belirli bir kitleye kaliteli bir kullanıcı tecrübesi sunmaya çalışıyor. Apple ürünleri neredeyse her zaman en gelişmiş donanıma sahip olarak piyasaya sürülüyor, tabi fiyat olarak da "uzun menzilli" müşterilere hitap ediyor.

2 - Olgunluk

Apple, bir ürünü piyasaya sürmeden önce markasının standartlarına uymasından emin oluyor. Bu standartların oldukça yüksek olması da, en iyi ürünlerin hayatta kalmasını sağlıyor. En başta iPad üzerine çalışan ekip, yıllar içinde erken modelleri eleyerek en sonunda iPhone'u yarattı.

3 - Uyumluluk

Apple'ın en karakteristik özelliklerinden biri de, farklı donanım ve yazılım ürünleri arasındaki yüksek kaliteli uyumluluk. Bir Apple ürünü her görevi yerine getiremeyebilir, ancak cihazın tasarlanma sebebi olan fonksyonlar her zaman tutarlı ve kullanışlı şekilde yerine getirilecektir.

4 - Müşteri memnuniyeti

Apple'ın müşterileri iPhone ve MacBook gibi ürünlere duydukları hayranlığın sebebi, sadece donanım ve yazılım olarak kaliteli bir tecrübe sunmaları değil, ayrıca arayüz ve ürün tasarımlarının da yüksek kalitede olması. Buna ek olarak Apple her ürününe yeni bir fonksiyon kazandırarak müşterilerinin hayranlığını tazeliyor.

5 - Marka algısı

Belki biraz kızacaklar ama Apple kullanıcıları, diğer markaların müşterilerine göre hava atmayı çok daha fazla severler. Açıkçası Apple da ürün tasarımlarıyla hayranlarının bu davranışını destekliyor. Apple bir ürün sahibi olmanın verdiği his, kullanıcılarına göre rakipsiz...

6 - Piyasa stratejisi

Apple'ın diğer bir özelliği de ürünüyle ilgili her detayı göz önünde bulundurması. Ambalaj tasarımı, reklam kampanyaları, açıklanma ve çıkış tarihleri de ürünün bir parçası olarak düşünülüyor.

7 - Sürükleyicilik

Sadece ürünün kendisi değil, mağazanın tasarımı, müşteri hizmetleri ve hatta teknik servis bile müşterileri sarıp markanın içine dahil ediyor. Öyle ki bir ürünü satın alma işlemi bile ürünün bir parçası haline geliyor.

En büyük teknoloji markaları 'hayır' demekten çekinmezler. Bu, Steve Jobs'un en önemli kurallarından biriydi, ve ona göre Apple karşısına çıkan iyi fikirlere 'evet' dediğinden çok 'hayır' demiştir. Apple sadece kendisine göre mükemmel ve büyüleyici olan ürünleri piyasaya sürüyor.

Okuyucu Yorumları