Apple'ın Yeni Sorunu: Garanti!

Apple'ın canını sıkan tartışma: Kullanıcılar, cihazlarını yetkili servis dışında tamir ettirirse garantilerini kaybetmeli mi; kaybetmemeli mi?

  • H. Hüseyin Öztürk
Apple'ın rahatsız olduğu bir şey

Apple, müşterilerinin kendi cihazlarını onarma hakkına sahip olmasından gerçekten hoşlanmıyor. Avustralya'nın tüketici gözlemcileri ise, Apple'ın kasten tüketicileri kendi hakları konusunda yanılttığını düşünüyor. Bu konuda operasyon düzenlendiğine dair detaylı bilgiler içeren mahkeme belgeleri The Guardian'da yayınlandı.

Dava, Avustralian Competition and Consumer Commission (ACCC) (Avustralya Rekabet ve Tüketici Komisyonu) tarafından mahkemeye götürülüyor. Davadaki iddiaya göre Apple, tüketicileri yetkisiz bir yerde tamir yaptırmaları durumunda ücretsiz onarım ve değişim hakkını kaybedeceklerini söylüyor. Avustralya kanununa göre, ürün "kusurlu veya kabul edilemez bir kalitede" ise, tüketiciler ücretsiz onarım ve değişim hakkına sahipler.

Davalar şimdilik devam ediyor. Benzer tartışmalar ülkemizde de çok sık yaşanıyor ve genel kanı, bizde de garantinin geçersiz olacağı yömnünde bir genel kanı hakim.

Peki siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Sizce herhangi bir yerde cihazını tamir ettiren kullanıcılar, ücretsiz garanti hakkından olmalı mı? Yorumlarda görüşlerinizi belirtin...

Okuyucu Yorumları

Toplam 1 Yorum

Evet, cihaz garanti kapsamından çıkar! Garanti kapsamındaki cihazları yalnızca yetkili servisler tamir edebilir. Garanti kapsamındaki bir cihazı kendiniz açtığınızda uygulanan prosedürün aynısı yetkisiz servisler için de geçerlidir...

Sen de yorum yaz

 



CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda
Apple Store
Google Play

Turhost

İlginizi çekebilir

Turhost