Bambaşka bir iPhone gelebilir

Galaxy S5'in de ortaya çıkmasından sonra, şimdi gözler iPhone 6'da... İşte bomba gibi bir iddia daha

Kavisli iPhone mu geliyor?

Son dönemde akıllı cepler arasında yeni trend, kavisli ekranlılar. LG G Flex ve Samsung Round bunlar arasında en dikkat çeken modellerden. Elbette Apple'ın da bu cepler arasında bulunmamak için hiçbir sebebi yok, hatta bir süredir bu yönde yoğun çalışmaları bulunduğu da gelen haberler arasında. Apple'ın geçtiğimiz yıl ortaya çıkan kavisli ekranlı cep patenti, yeniden gündeme geldi. Peki, ama bu patent gerçeğe dönüşecek mi; dönüşürse ne zaman gelecek?

2011 yılına dayanan patent hakkında ilk bilgiler de geçtiğimiz yıl mart ayında ortaya çıkmıştı. Patente göre kavis, iPhone'lara yeni özellikler kazandıyor. Gelen bilgilere göre kavisli iPhone'da yalnızca ekranının kavisli yapısıyla karşılaşmayacağız. Bunun yanında Apple'ın vazgeçemediği fiziksel düğmelerin de ortadan kalktığına şahit olacağız. Kavisli iPhone'da sanal tuşlara geçiş yapacak olan Apple, sol yüzde yer alan ses düğmelerini sanallaştırmakla kalmıyor, bunun yanında Home düğmesini de fiziksel yapıdan kurtarıyor.

Peki, kavisli iPhone ne zaman gelecek? Şimdilik bu özelliklerden bazılarının iPhone 6'da ortaya çıkabileceğine yönelik söylentiler var. Ancak konu Apple olunca, ne olacağını kestirmek zor...

Ercan Uğurlu

Okuyucu Yorumları

Toplam 9 Yorum

Böyle bişey yaparsa apple bozar kendini

Home tuşuna parmak izi tarayıcıyı daha yeni entegre ettikten sonra hayatta kaldırmaz. En azından ben 3 - 5 yıl veriyorum. Ama ekranı kenardan kenara yapma fikri olabilecek gibi birşey. Yeni telefonunda biraz daha ekranı büyüttüğünü düşünürsek kenardaki ekran çerçevesini sıfıra yakın yapması mümkün olabilir.

apple öyle saçma ve kullanışsız şeyler yapmaz.

yeni trend kavisli telefonlar falan değil zorlamayın artık... zorla trend yapmaya çalışıyorsunuz resmen. bu kadar kullanışsız bir şey olabilir mi film izliyorsunuz mesela alt ve üst kısım daha basık görürsünüz çok kullanışsız

Her sene öyle dendi. Yine 1-2 özellik değiştirip belki çok hafiften bir tasarım değişikliğiyle yine 2000 liraya satacak.

Herkes Samsung a laf atıyor da Apple iphone serisinde ne zamandır ciddi bir değişikliğe gitti. İnsanlara zenginlik hissi veriyor diye herkes almaya çalışıyor O telefonu olanların yüzde kaçı gerekktiği için kullanıyor hep facebook twitter müzik için insanlar =2000-2500 lira veriyorlar.

Apple şuan aklınızın hayal edemeyeceği bi telefon üretebilecek hem kapasitede hem o donanıma sahip hemde patentlere. Ama adamların kafasında bi periyot var. Bunun hepsini birden verse bir telefonda bidahakine ne yapacak. Ayrıca samsung ile apple ı karşılaştırmakta ayrı bi parody. Apple sadece tasarımında oynamalar yapıyor diyorsun arkadaşım ama bir apple serisine bak 2 den itibaren kasa ekran her şey değişti. En basiti 4 ile 5 in kasalarını karşılaştır. (5ile 5s i karşılaştırma çünkü bu bir satış politikası adıda zaten 5s. S=same) kasa plastikti cam oldu 4 te . 5 te aliminyum oldu ekran büyüdü. Parmak izi okuyucu geldi. (Şimdi tüm telefonlarda olacak mesela. Yani bu bir öncülük.) Şimdi birde galaxy s serisine bak. Hep aynı kasalı plastik yığını bir cihaz görüyorsun. Ve daha kendi işletim sistemini yeni üretiyo. Şuan o androidle isterse tansiyon ölçsün isterse 100 megapiksel olsun yinede almam. Anlatabildim mi?

Adamlar bu patenti 2011de almis yani kac sene oncesinden belkide suan iphone 10-15in tasarimi teknolojileri ellerinde hazir. Olmayacak sey degil. Ayrica parmak izi tarayicisindan bahseden arkadasm bu olay cikarken Apple'in tarayiciyi gecici olarak koydugu asil amacinin ise bu tarayiciyi ekranin altina yerlestirmek oldugu soylenmisti. Ayrica apple'in kanuna ters duser diyen arkadasm apple yenilikci devrimci bi firmaydi. Bu sene eger patlamaz diger senelerde etkisiz kalacak l. Bence bu tasarimin olabiliritesi cok yuksek.

Takoz gibi görünüyor

Sen de yorum yaz

 



CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir