Ben bir PC'yim (ama Mac kullanıyorum!)

Microsoft yeni yazılımı Songsmith için hazırladığı reklam filminde öyle büyük bir gafa imza attı ki...

Hani hepimiz PC'ydik?

Microsoft geçtiğimiz günlerde Windows altında çalışan Songsmith isimli ilginç bir yazılımı indirilmeye sundu. Yazılımın yaptığı iş, özetle sizin söylediklerinizi müzikle birleştirmek ve şarkı haline getirmek.

Microsoft, aslında oldukça eğlenceli bir yazılım olan Songsmith için internet üzerinden yayınlanan bir de reklam filmi çekti. Ama bu reklam filminde gözden kaçmayan büyük bir de gaf yapılmış durumda: "I'm a PC - Ben PC'yim" reklam kampanyasına milyonlarca dolar döken ve Mac ile başa çıkmaya çalışan Microsoft, reklam filminde Apple'ın MacBook Pro'sunu kullanmış.

Reklam filminin ilk bölümünde mutfakta oturan küçük bir kızın babasıyla sohbetini izliyoruz. Ancak küçük kızın önündeki laptop bir MacBook Pro... Apple logosu küçük bir çıkartma yardımıyla kapatılmaya çalışılmış; alüminyum kasa ve laptop'un yan kısmındaki girişler her şeyi açık seçik ortaya koymayı başarıyor.

Doğruyu söylemek gerekirse Songsmith eğlenceli bir yazılım. Ama bu reklam filmi, yazılımın yeteneklerinden çok MacBook Pro vukuatı ile gündeme gelmesine yol açtı. Video bağlantımıza tıklayarak bu reklam filmini izleyebilirsiniz. Ama şunu da belirtmeden geçmeyelim: Songsmith eğlenceli bir yazılım olabilir; ancak 4 dakikadan daha uzun olan bu reklam filmi "biraz sinir bozucu..." İzleyin, kararı siz verin...

Download:
Microsoft Songsmith (Deneme sürümü)

Nereden çıktı bu reklam filmi?

Nereden çıktı bu reklam filmi?
I'm a PC: Milyon dolarlık reklam kampanyası

Reklam filmi, daha önce de söylediğimiz gibi internet üzerinden yayınlanıyor ve bir reklam ajansına çektirilmiş değil. Videonun mimarları ise Microsoft'ta çalışan ve Songsmith'in geliştirilmesinde büyük payı olan araştırmacılar. cnbc.com'un haberine göre reklam filmindeki babayı Dan Morris, diğer müzisyeni ise Sumit Basu canlandırıyor. Her iki isim de, Songsmith'in geliştiricileri arasında.

Bu reklam filmi, son zamanlarda sıklıkla karşılaştığımız "viral video"lara verilebilecek yeni bir örnek. Şirketler bu tip reklam filmlerini hazırlayıp YouTube ve benzeri siteler aracılığıyla yaymaya çalışıyor. Apple'ın "Get a Mac" reklamları da aslında bu tip videolar arasında sayılabilir. Songsmith reklamı ve benzer reklam filmleri, şirketler için bir pazarlama stratejisi aslında... Ama Songsmith reklamının bir "viral video" olması bile, içerisinde bir MacBook Pro bulunmasını affettirecek bir durum değil. Sonuçta bu video da Microsoft çalışanları tarafından hazırlanmış ve internette yayınlanmış. Milyon dolarlık I'm a PC kampanyasının böylesine bir videoyla zarar görmesi, her halükarda üzerinde düşünülmesi gereken bir durum...

Okuyucu Yorumları