Bilgisayar Oyunları Kabuk Değiştiriyor

Bilgisayar oyunları çoğunlukla gelecekte geçer, günümüzden birkaç yüzyıl sonrasını anlatır. Peki oyunların kendi geleceği ne olacak acaba?
Önümüzdeki 5 yıl içersinde, oyun dünyasında ne tür gelişmeler yaşanacağı konusunda efsanevi Doom oyununun yaratıcılarından biri olan John Carmack bir açıklama

Ona göre Pixar ve diğer animasyon film stüdyoları bilgisayar oyunu grafiklerinin geleceğini tayin ediyor. Oyunlarda film kalitesini yakalayabilmek için önce her video frame’i için ışık ve gölgeler hesaplanmalı.
Carmack sözlerine devam ederken, bunun özellikle gölgesi kendini takip eden karakterler için son derece önemli bir özellik olduğunu ifade ediyor.

Aslında gölge ışığın bulunmaması durumunda ortaya çıkıyor, ama birçok tasarımcı da sadece grafikleri karartarak gölge elde etmeye çalışıyor.
Herhangi bir oyunseverin oyun oynarken monitörün sadece onda birini kullandığını ifade eden Carmack, bu durumda gözden kaçacak bir sürü detaylı grafiğin neden ekranda göründüğüne dair bir sorunun ortaya atılabileceğini belirtiyor.

Aslında retina iz sürüyor ve böylelikle de gözün nereye odaklanmış olduğunu tespit ediyor. Bu da aslında sorunun cevabı. Sadece oyuncunun görmek istediği noktaları göstererek bilgisayar rahatlatılıyor. Böylelikle bilgisayar da görülmeye değer efektler yaratmak için kendine vakit ve enerji ayırabilecek.

Okuyucu Yorumları

İlk yorum yapan siz olun
Sen de yorum yaz


CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir