Bilim adamlarından evrenin 3 boyutlu haritası

Bugüne dek hazırlanmış olan en detaylı evren haritası karşınızda... Üstelik 3 boyutlu olarak!

Bilim adamlarından evrenin 3 boyutlu haritası
İşte devasa uzay haritası...

Evreni keşfetmek insanoğlunun çağlar boyu süren bir merakı. Teknolojinin bugün ulaştığı seviye artık bu konuda çok daha fazlasını görmemize ve öğrenmemize katkıda bulunuyor. Hafta içinde yayınlanan bir uzay haritası ise evreni bugüne dek asla görmediğimiz bir şekilde bizlere sunuyor.

Toz zerreciklerinin ötesini görmeyi sağlayan yakın kızıl ötesi ışınların yardımıyla hazırlanan haritada, bu sayede çok daha uzak mesafeleri görüntülenebilmiş. Öyle ki bu dev uzay haritası tam 380 milyon ışık yılını kapsayan bir mesafeyi içeriyor. Bu mesafe içerisinde 43 binden fazla galaksinin görüntüleri yer alıyor.

2MRS ekibi tarafından hazırlanan ve orijinali 8000x8000 pikselden daha yüksek bir çözünülürlüğe sahip olan harita, bilim adamlarının açıklamalarına göre Samanyolu gibi bize yakın olan galaksilerin bile daha önce hiç görüntülenememiş bölgelerini belgelemek adına büyük önem taşıyor.

Ümit Öncel

Bakmakla öğrenilseydi kediler kasap olurdu.

"Samanyolu gibi bize yakın olan galaksilerin"
------------------------

zaten dünya samanyolu galaksisinde bulunuyor :D bilim admalarına bak sen ? bunun kaynağı nere ?

380 milyonun ötesinde kaç 380 milyon daha var kimbilir

tam boyutlu harita nerde acaba?

daha oturduğu semtin bile dışına çıkmayanlar varken, milyon km ötesi biraz şey kaçmıyormu :)))

saygılılarrr.r.rr

8000x8000 çok değil ki

bana göre renklı olan noktalardan başka bişey değil aynısını bnde yaparım :D tmm uzay sonsuzlukta bunlar teoriden başka bişey değil ;)

nerden indiriyoz

Şu bizim türk işi yorumlara bayılıyorum, bütün dünya aptal bi biz türkler akıllıyız zaten, tabi onlar böyle boş işlerle uğraşsın uzaymış fizikmiş bizim neyimize, yok biz kafamızı örtelim yok biz içkimizi içelim derdindeyiz hala... Hiç umudum yok bu kafayla bi cacık olmaz bu memleketten...

--------------------------
ne teorisi yahu kafan mı iyi :)

bizim insanımız her konuda en iyi bilgiye sahiptir. buradaki yorumları okuyunca buna bir kee daha emin oldum. bilir bilmez hemen çok kesin yorumlar var ama bir çoğunun da evren konusunda hiç bir bilgiye sahip olmadığı ayrıca haberde bahsedilenlerden de bir şey anlamadığı ortada.
bu arada 380 milyon km değil 380 milyon ışık yılı diyor. arkadaşın birine de cevap vereyim.
ışık 1 saniyede 300 bin km yol alır. ışığın bir yılda alabileceği mesafeye bir ışık yılı denir var sen 380 milyon ışık yılının ne demek olduğunu buradan çöz çözebilirsen.