Bing 2.0'ın Visual Search özelliği açıklandı

Bing'in yepyeni özelliği Visual Search, onu Google'dan daha mı iyi yapıyor? Nedir bu Visual Search?

Bing 2.0'dan Google göz dağı

Microsoft'un arama motoru Bing'in yeni sürümünden sizleri haberdar ettikten kısa süre sonra detaylar ortaya çıkmaya başladı.

Bing 2.0 kullanıcıların metin bağlantıları yerine resim galerilerini gezmesini sağlayan yeni bir özelliğe sahip.

Henüz Beta aşamasında olan özelliği, Microsoft kıdemli başkan yardımcısı Yusuf Mehdi "Visual Search" yani görsel arama olarak tanımlıyor. Aramanın ve bilgi edinmenin daha görsel bir sürümü olan bu yeni özellik, Bing'in rakibi Google'ın ve diğer arama motorlarının sunduğu resim arama özelliğinden daha hızlı sonuçlar sunmayı vaat ediyor.

Microsoft, yaptığı araştırmalarda bu özelliğin metin aramalara göre yüzde 20 daha hızlı çalıştığını bulmuş ve durumu "Büyük bir online katalogda aramak yapmak gibi" şeklinde tanımlıyor. Ayrıca bu yeni özellik, seyahat etmek istediğiniz yerlerden, izlemek istediğiniz filmlere ve müziğe kadar 50 farklı kategori altında arama sonuçları sunuyor.

Haberin devamında bu sistemin nasıl işlediğine dair birbirinden ilginç detaylar bulabilirsiniz...

Alışverişte Bing?

Alışverişte Bing?
bu özellik reklamverenleri de kendine çekecek.

Bing'de dijital kameralar için görsel arama yapıldığında ortaya küçük resimlerden oluşan bir galeri gelecek ve burada sadece dijital kameralar yer alacak.

Daha sonra buları üreticiye veya fiyata göre filtreleyerek yeni bir galeri görmek mümkün olacak. İmleç bir resmin üzerine getirildiğinde ise ürün hakkında bilgiler görülebilecek. Bakılan ürünler arama kriterlerini değiştirerek galerideki resimlerin yeniden düzenlenmesini sağlayacak.

Eğer aratılan bir kitapsa, bu galeri yazara veya kitabın türüne göre düzenlenebiliyor. İşte Bing, rakibi Google'a göre böyle avantaj kazanmayı planlıyor. Bu farklı yaklaşım Microsoft'un dediği gibi hızlı ve tutarlı olursa, gerçekten de bekleneni verebilir ve alışveriş yapmak isteyenlerin başvuru kaynağı Bing olabilir. Bu da sadece arama motorunun kullanıcı sayısının artması değil, Bing reklamlarının da pratikteki değerinin artması ve reklam verenler için çok daha çekici hale gelmesi demek.

Rakibi Google'a dönecek olursak, araştırma firması Forrester'ın tahminlerine göre bu arama devi yılda yüzde 15'lik büyümeyle 2014 yılında sadece Amerika'da 30 milyar dolar'ın üstüne çıkacak. Şimdi Google'ın buna cevabı bekleniyor.

Okuyucu Yorumları