Bir yerli otomobil daha geldi: EVT S1

TÜBİTAK'ın yerli otomobili tartışılırken, sürpriz bir yerden, etkileyici bir yerli araç daha geldi!

Bir yerli otomobil daha geldi: EVT S1

Geçtiğimiz gün tanıtılan ancak Cadillac BLS modeli ile neredeyse bire bir aynı olan ilk yerli otomobilimizin tartışmaları devam ediyor. Ancak TÜBİTAK tarafından geliştirilen ilk yerli otomobilin tartışmaları devam ederken, sürpriz bir yerli otomobil daha ortaya çıktı; üstelik bu kez "yüzde yüz yerli..."

Hacettepe Üniveristesi tarafından geliştirilen EVT S1, üç yıllık bir çalışmanın ürünü. Bugün ilk kez gözler önüne serilen ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'a sunulan araç, normal kullanımda 10 saat kullanım ömrü sunan bir batarya ile geliyor. Tahmin edebileceğiniz gibi tamamen elektrikli olan EVT S1'in ulaşabildiği maksimum hız ise saatte 180 km olarak açıklandı.

Araç hakkında daha fazla detayın önümüzdeki günlerde açıklanması bekleniyor...

Aracın daha fazla görüntüsüne ulaşmak için tıklayın...

Okuyucu Yorumları

Toplam 26 Yorum

Ferrari gibi ama batarya güzel

En azından bu bir şeye benziyor

Ne denebilir ki? Tebrikler!

Keşke herşey seçim önceleri gibi olsa ülkem cennet olur

İşte yerli olan budur

Araçlar test edilirken, ilk safada iç donanım herhangi bir kasa ile test edilir.. Yani kamufulajlı araba gerçekten de Cadillas BLS fakat bu motoru test edebilmek için kullanılan bir kasa.. Bu açıklamayı videoyu paylaşırken de yapsalardı kafalar karışmayacaktı. Onun için de gurur duyabilirsiniz fakat erken olur :)

@balaban64 tabi tabi öyledir bizde inandık... yav he he...

@balaban64 % 100 Yerli otomobil yaptık, 4 Seneye yapıyoruz bu daha başlangıç, 1 Milyar Dolar harcamadan kurtulduk, Amerika da tanınmış bir Türk var o gelip bize söylüyor, fikir veriyor! Sektöründe tanınmış bilinmiş biri! Saab 9.5 i satın aldık!!! Nasıl ? Hala Tübitak birşey yapmış inanıyorsan ! Sınırları zorluyorsun. Tübitak Satın alım yapmış.

@GORT bana inanma ! ama uzmanlara inan. araştır biraz.

@16 Ekim 2015 08:51 Uzman dediklerin parayi veren dudugu calar mantiginda. Bak cola nasil ingiltere de basmis parayi obeziteye neden olmaz sonucu cikarttirmis arastirmalardan. Bizde de ayni hesap.

@15 Ekim 2015 23:21 Abicim sadece Dis tasarim ve iç tasarim ekipmanlarını satın aldılar bunların dizaynı parçaları kalıpları vs tekrar uğraşmaya ilk aşamada gerek yok dediler ama bu tasarımın kaputunun altına yepyeni TÜBİTAK'ın geliştirdiği motor ve yine TÜBİTAK'ın geliştirdiği batarya teknolojisi Kullanılacak

@16 Ekim 2015 08:51 Cadillac alıp yerli diye yutturmaya mı?

biraz yapmacık olmuş ama umarım iyi yerlere gelir

Helal olsun Hacettepe de çalışan faaliyet gösteren herkere Teşekkürler. Benzer çalışmaların gelmesi dileğiyle. Bakanın ve Tübitak ın yaptıklarından açıklamalarından ne kadar utandıysak Hacettepenin yaptıklarından yapmaya çalıştıklarından o kadar gurur duyduk. Umarım Sn Bakan gelir Bu projeye Milyar değil ama uygun bir rakamda destek olur. Tebrikler başarılar.

ilk yerli otomobil değil ilk seri üretim yerli otomobil

Bizimkiler bu tasarım işini neden beceremiyor şu tipe bak insan binmeye utanır.

@16 Ekim 2015 04:44 sen önce kendi tipine bak... gayet iyi tasarlanmış...

3 ayda bir secim yapilsin. Ulke ar-ge cenneti olmazsa serefsizim.

İnşaat Yol işine harcanan paranın 1/50 si ayrılsa bu gençlere fazlasıyla geri dönüşü olur...

Vallahi de işe yaramaz Lise mezunu halimle bile bu aracın tasarımından daha iyi tasarım yapardım.Dışı Ferrari gibi,stop farları yetersiz,motor kaputu her an kendiliğinden açılacakmış gibi duruyor,arabanın içi Murat 131'den farksız.Çok çok çalışılması lazım.Herşeye rağmen birileri cesaret edip,kafa yorup birşeyler yapmaya çalışmış.Saygı duyarım,saygı duyulması derekir...........

Aracı beğenmeyen , yok orası böyle şurası şöyle diyen arkadaşlar; siz ne ürettinizde Türkiyenin gururu oldunuz. ATA'larımız durumu iyi özetlemiş "Tilki uzanamadığı ciğere murdar der"

Bu elektrikli araçları eleştirenlerin yerli üretim elektrikli araçlara hayatları boyunca binmemeleri gerek. Bir şeyin başlangıcında destek olmuyorsan afedersin de ya daha iyisini yaparsın ya da çeneni kapatırsın.

Her parçasını biryerden alacaksanız, araba üretmek mesele değildir ama bir arabanın her parçası ayrı bir mühendislik, ayrı bir üretim sektörüdür. Önemli sizlerin bu mühendislere, bu sektörlere sahip olup olmamanızdır. Altyapı dediğimiz şey işte budur. Varsayalım ki şöyle bir arabayı üretmeyi kafaya koyduk. Peki bu aracın motorunu, şanzımanını, differansiyelini, fren sistemini, güvenlik donanımlarını, farlarını, bataryalarını... kim üretecek? Hepsini bir yerlerden alacaksak, ne anlamı kaldı ki?

Ben size Amerika'yı yeniden keşfedin demiyorum ama mutlak surette bir arabanın her parçasını üretebilecek bilgi birikimine ve gerekli tesislere sahip olmanız gerekir. Önemli olan budur, gerisi zaten gelir. Aksi halde yerli arabayı Çin'de üretmeniz pardon montajlamanız daha makul olur. Bu da bize birşey kazandırmaz değil mi? Diğer taraftan araç üretmenin en önemli kısmı ürün/üretim/pazar stratejisidir. Öyle stratejiler kullanmalısınız ki pazara çıktığınızda pişman olmamalısınız...

Diğer taraftan Türkiye'de verilen üniversite eğitimi artık tamamen çağdışıdır. İhtiyacımız olan insanlar alışılagelmiş makina, elektrik-elektronik, bilgisayar, yazılım, uçak, gemi, genetik, kimya... mühendisleri değildir. Makina mühendisiyim ama 2 sene jet motorları üzerine uzmanlık okudum. Elektronik mühendisiyim ama 2 sene işlemciler ile ilgili uzmanlık okudum. Uçak mühendisiyim ama 2 sene yolcu uçakları üzerine uzmanlık okudum. Yazılımcıyım ama uzmanlığım işletim sistemleridir gibi >>>

>>> Ayrıca hukuk okudum ama uzmanlığım uluslararası hukuktur gibi. Olması gereken üniversitelerdeki hemen hemen bütün bölümlerin tıpkı tıptaki gibi uzmanlık dallarının olmasıdır. Bu yüzden ilk önce tıp ve hukuk gibi bölümler hariç temel üniversite eğitimi 2.5 seneye indirilmelidir. Daha sonra temel eğitimin üzerine duruma göre değişebilen 1 veya 2 senelik uzmanlık eğitimi eklenmelidir. Ne yazık ki pratisyenliği aşan bir dünyada yaşıyoruz artık ama asıl sorun ilköğretim ve lise eğitimindedir...

Sen de yorum yaz

 


CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir