Biz 3G'yi tanımaya çalışırken 4G geldi

Bolca reklamı yapılan 3G bizim için hala yeni; ama ABD bir sonraki aşamaya geçmeye hazırlanıyor...

Biz 3G'yi tanımaya çalışırken 4G geldi
Verizon 4G'ye geçiyor...

Türkiye şu anda halen 3G'ye alışma döneminde. Hızlı mobil internet ve sağladığı faydaları tanımaya çalışıyoruz. Fakat bu işe bizden daha önce ilgi göstermeye başlayan ülkeler için 3G şimdiden eski teknoloji olarak anılmaya başladı. ABD'de faaliyet gösteren Verizon bu yıl içerisinde Boston ve Seattle'da ilk gerçek 4G hizmetini kullanıma sokacağını duyurdu bile. Verizon'un açıklamasına göre 4G ile, mobil internet bağlantıları 3G'ye göre 5 ila 10 kat daha hızlı hale gelecek. Bu sayede gerçek anlamda cepten yüksek kaliteli video izleme ve gerçek zamanlı çok oyunculu oyunlar oynamak mümkün olacak.

Verizon 2009 için sadece 2 şehri pilot bölge olarak seçti ve burada başlatılacak olan 4G hizmetinin testleri yapılacak. Fakat Verizon aslında bu testleri kapalı devre olarak çoktan gerçekleştirdi ve görmek istediği sadece kitlesel kullanımda karşılaşılabilecek ufak tefek sorunlar ve bunların en pratik çözüm yolları. Firma 2010 yılında ise aynı hizmeti 30 ülkeye taşımaya ve 100 milyonun üzerinde kullanıcıya ulaştırmayı hedefliyor. Yani önümüzdeki yıl 30 farklı ülkede 4G kullanıyor olacak.

Fakat Verizon bu yeni atılımın 3G'yi öldürmeyeceğini, yüksek maliyetler ve alt yapı yatırımları nedeniyle pek çok bölgede daha uzun süre 3G'nin kullanılmaya devam edeceğini ön görüyor.

Ümit Öncel

Okuyucu Yorumları

Toplam 30 Yorum

:D:D işte beklenen son 4g... bizdaha 3gye sevinelim

onlar 5g ye geçtiğinde biz 4g ye geçebiliriz diye umuyorum tabiki kazık fiyatlara :D sömürün vatandaşı

sorun değil alıştık artık. Millet ay'a, biz yaya...

" * Sizce 4G ülkemize ne zaman gelir?" 5 G çıkdığı zaman :D

bızde sevınıyoruz :D

biz daha 3g görmedik... 4g olsun bir iki gün sonra 5g de çıkar

ne denilebilirki ne mutlu Türküm diyene

4G Rusyada kulanmaya baslayali 7 ay oldu :) Wimax teknolojisiyle calisiyor.

3g diye her yermizi yırttık. işte dünyayı görün. sevinelimde abartmayalım. yok büyük devrimmiş gibi konuşmayal duyuyom. ne devrimi ya. böle devrimmi olur?

Bizim cell'ler, uyuyor musunuz?

3-G,eldik 3-G,ideriz

ben ölmeden geçersek ne mutlu bize :D

Türkiye'de hizmet veren cell'lere bir soru: 3g hizmeti verilen ülkelere bakarak, sayenizde onlardan kaç sene gerideyiz?

verilen 3g den memnunmuyuzda 4 g istiyoruz 3 g hizmeti bile dogru düzgün verilmiyor

4g ye gecsek ne olur ki bizde 4 g yi bile kotali verirler..

bizim GSM operatörlerine bir soru: gsm teknolojisinde dünyadan kaç yıl geridesiniz?

millet koyun olduktan sonra istediğin kadar şikayet et, eline ne geçer? anca orda burda yada forumlarda şikayet etmeyi bilelim, ama sonuç? yine gidip kendimizi sömürtmüyomuyuz? ya adam gibi çıkıp tepkini koyar, tavır alır, protestonu yapar, boykotunu uygularsın; yada susar tıpış tıpış onların suyuna gidersin... artık gına geldi bu forumlardaki şikayetlerden yakınmalardan...

kardeşim önce sürekli şikayet edip kötüleyeceğinize hele bir 3g yi nekadar kullanabiliyosunu nekadar performanslı kullandınız - 3g teknolojisi ile kullanıcı olarak elle tutulur hangi uygulamaları kullanıp topluma yararlı oldunuz ne yaptınız yaaaa...

utanmadan bide 4g istiyorsunuz - teknolojik olarak ileri bir toplum kitlesi oluşturaydınız da kaderinizde 4g olsaydı hatta bizde 5g olaydı avrupaya eski derdik ammmaaaa nerdeee ...

kendimize bakmadan aç gözlü kıskanç bir toplum haline geliverdik ve kullanmasını bile bilmediğimiz teknolojileri kıskanır olduk. heeeyyyyoooo milleeet önce hele bi gelişelim kafa olarak sonra isteyin 4g 5g falan şimdilik size 3g bile fazla.

saygılarımla

takılma olmadan görüntülü konuşma yapabilen oldu mu acaba hiç şu 3g ile.. çok yavaş çok..

ohooo,milletin yorumlarina bakiyorum,isyandalar...Birincisi teknoloji üreten değil,tüketen ülkesin.3g yi kullanmamissin,4g diye agliyorsun.Kotali diye yaftaliyorsun,e iyide 3g anlik erisim icin,kalkip tum gün acik birak diye değil.Ayrica Hollanda`da sinirsiz 3g de,havuz sistemi var,keza Almanyadada böyle diye biliyorum.aylik belirli bir limiti astiginizda,256 K ya düsürüyor.Cell`lerde bir sorun yok,sorun telekominikasyon rekabet kurumunda,WiMAx i rekabet bahanesi ile sokturmadi ülkeye,3g ihalesi cok gec yapildi.Ilk ihalede numara tasinabilirligi olmadigi icin diger GSM ler girmedi ihaleye...Bürokrasi cok,Telekom korunuyor devlet tarafindan.Ciplak ADSL gelecekti mart ayina kadar,ne oldu?Sene bitti hala bir calisma yok.Rusya`da 4g demis bir arkadas,sanirim espri yapti,Wimax ile 4g ne alaka?Yakinip duranlardan banada gina geldi artik

ya arkadaşlar buraya bu kadar tepki yazıları yazıyosunuzda bizzat gidip şikayet ettiğiniz kurumlara mesaj atsanızya böyle boş yazmayla bir yere varamazsınız toplum olarak zaten hep hakımızı aramayan bi millet olmuşuzdur

ohooo,milletin yorumlarina bakiyorum,isyandalar...Birincisi teknoloji üreten değil,tüketen ülkesin.3g yi kullanmamissin,4g diye agliyorsun.Kotali diye yaftaliyorsun,e iyide 3g anlik erisim icin,kalkip tum gün acik birak diye değil.Ayrica Hollanda`da sinirsiz 3g de,havuz sistemi var,keza Almanyadada böyle diye biliyorum.aylik belirli bir limiti astiginizda,256 K ya düsürüyor.Cell`lerde bir sorun yok,sorun telekominikasyon rekabet kurumunda,WiMAx i rekabet bahanesi ile sokturmadi ülkeye,3g ihalesi cok gec yapildi.Ilk ihalede numara tasinabilirligi olmadigi icin diger GSM ler girmedi ihaleye...Bürokrasi cok,Telekom korunuyor devlet tarafindan.Ciplak ADSL gelecekti mart ayina kadar,ne oldu?Sene bitti hala bir calisma yok.Rusya`da 4g demis bir arkadas,sanirim espri yapti,Wimax ile 4g ne alaka?Yakinip duranlardan banada gina geldi artik

edipciftci yazmış:
3g teknolojisi ile kullanıcı olarak elle tutulur hangi uygulamaları kullanıp topluma yararlı oldunuz ne yaptınız yaaaa...şimdilik size 3g bile fazla.

kesin bu arkadaş ttnette çalışıyo!!!!!!!

edipciftci arkadaşım; 3g yi nekadar kullanabilyosunu nekadar performanslı kullandınız diceğine, kafanı kumdan çıkarda neden kullanamıyoruz onu bi sorgula...koymuşun küçücük bi kota üstüne bide eşek yüküyle ücret...benim alnımda enayi yazmıyo...sen önce bi şu kotayı kaldır hızını arttır bak bakalım o zaman nasıl kullanıyorum...

Turkcell ile 3G'yi 3-4 Mbit hızla kullanıyorum ben çok memnunum sorun yaşayan da burda ötmesin müşteri hizmetlerini arasın adamlar Chip'ten yorumlarınıza bakıpta mı sorununuzu düzeltecek ?

4G tanımadan 5G gelecek

Arkadasim ben moskovada yasiyorum ve yota wimax 4g burada calisiyor,hemde mukemmel.bizzat ben kendimde kullaniciyim.htc 4g max burada su gibi satiliyor,tabi notebooklar icin de usb modemler 20-30$ arasi bir fiyatla satiliyor,zaten kullanmasi bedava,aylik 4gB 1120 ruble,yani 35$ filan.3g de neymis???

bakıyorum da bazı ziyaretçi arkadaşlar hala devekuşu masalından bahsediyorlar benim başım kumda değil asıl sizin kafanız 4 köşe beton içinde arkadaşım ben ne söylesem size boş boş boş ...

önce elinizdeki teknolojiyi üretebilen kitleler olmamız gerekiyor, sonra o teknolojiyi iyi kullanabilecek kafalara ihtiyaç var ve biz daha ÇİN KADAR OLAMAMIŞ bir toplum olarak bu forumlarda neyin şikayetini yapıyoruz heeeeyyyyyoooooo millleeettt !!!

Çinliler evlerinde anakart üretmiş yaw fabrika da demedim dikkatinizi çekerim, Amerikanın milyon dolarlık seri üretiminde bile zorlandığı bir elektronik parça bu anakart anakaaarrrt!!! boru değil kardeşim...

sizler daha lehim yapmayı beceremezken (lehim nedir diyenler burdan sonrasını okumasınlar) Çin - Kore - Taiwan elektronik pazar payına sahip olup gittiler. Bizde daha çamaşır suyunun sahtesini yapıp milletin elini yüzünü yakalım !

helloooo gardaşlar hellooo , koniçiva , hastalavista, gutentag, gudmorning (okuyamayan olur diye böyle yazdım), elgulugulu fış fış

anlamayan varmı dahaaaaa... hangi dilde anlatayım

kafası 4 köşe beton olan arkadaşlar denize girmeyin kafa üstü boğulursunuz sonra kokan yaklarınız deniz kirliliği yapar bide ona para harcatmayin bize ...

sadece kendini yetiştirmiş faydalı arkadaşlara saygılarımla

Daha hakaret etmeden konuşmasını yazmasını bilmiyoruz. 3g bile fazla bize...

hey gidi hey

bir G geriden takip ediyoruz dünyayı

Sen de yorum yaz


CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir