BMW'den Elektrikli Araçları İçin Büyük Yenilik!

BMW, yeni nesil elektrikli ve hibrit araçları için kendine yepyeni bir yol çizmeye hazırlanıyor!

BMW'den büyük yenilik geliyor

BMW, arabalarının tüm sürümlerini (hibrit, benzinli ve elektrikli) aynı üretim hatlarında üretmek istediğini söylüyor. Yani içten yanmalı motorlu (ICE) bir 3 Serisi aracı, bataryalı bir benzeri ile yan yana üretmeyi amaçlıyor. Bu durum da otomobil üreticisinin EV'lerinin üretim şeklinde ciddi değişimler yapması gerektiği anlamına geliyor.

BMW'nin yeni elektrikli araçlarında güç aktarım sistemi, motoru, vitesi ve kontrolü bir arada bulunduracak. Bu sistem ilk olarak 2020 yılında sunulması planlanan tamamen elektrikli iX3 ile görülecek. BMW, bu sistem ile anında ayarlamalar yapabileceğini ve "var olan talebe hızlı bir şekilde tepki verebileceğini" söylüyor.

Buradaki fikir, sistemi gelecekteki herhangi bir araca yerleştirmeyi kolaylaştırmak. Yeni sistem, bir Mini'ye (BMW, Mini'nin ana firmasıdır) sığacak kadar küçük ancak bir SUV'u çalıştıracak kadar güçlü olacak. Ayrıca firma içerisinde BMW tarafından üretilmesi de gerektiği durumlarda ayarlamaların hızlı bir şekilde yapılabilmesi ve sistemin güncellenebilmesi anlamına gelecek.

Belki de daha ilginç olan şey, ünitede yer alacak olan motorun nadir-toprak-materyallerini veya mıknatısları kullanmadan elektrik üretecek olması. Tipik bir elektrikli motor mıknatısları kullanırken, BMW bunlara ihtiyacı olmadığı fikrinde. BMW Connected eMobility yöneticisi Jan Freimann, bunun senkronize bir makine olduğunu ve bakırın sarımını kullanarak akım yaratıldığını söylüyor.

BMW bu teknolojiyi aynı zamanda bir masraf düşürücü olarak da kullanıyor. Nadir-toprak mıknatısları pahalı ve kendilerine özel sorunlara sahipler. Freimann'in söylediğine göre bu yüzden de fiyatları çok değişebiliyor ve kendi teknolojinizi kullanmak mantıksız olmuyor. Temel olarak bataryaların halen pahalı oldukları söylenebilir ve otomobil üreticisinin elektrikli arabaların fiyatlarını içten yanmalı motora sahip araçlara yaklaştırmak için başka noktalarda fiyat düşüşü araması gerekiyor. Ayrıca bu sistem sayesinde BMW'nin malzemeler için üçüncü partilere bağımlılığı da azalmış oluyor.

Tabii ki potansiyel müşterileri kazanmak için "hepsi-bir-arada" bir motordan daha fazlası gerekiyor. Mümkün olduğu kadar hızlı şarj edebilmek artık müşterilerin en fazla aradıkları özelliklerden biri. Yıllar boyunca depolarını sadece birkaç dakika içinde benzinle dolduran araba kullanıcıları için bazen birkaç saat boyunca arabalarının şarj olmasını beklemek pek de kolay kabul edilebilir bir şey değil. Otomobil üreticisi bu alanda da 150kW şarja kadar destek sunacağını belirtiyor.

Bu güç seviyesi, 15-20 dakikalık şarj süreleri anlamına gelebilir. Her ne kadar bu zaman dilimi benzin doldurmak kadar hızlı olmasa da, markette geçirebileceğiniz kadar kısa bir süre. Audi gibi diğer otomobil üreticileri de buna yakın (Audi için tam olarak 155kW) hızlar sunarken şu anda lider olan Tesla, güncellenmiş V3 Supercharger'ları ile 200kW'ye kadar çıkabiliyor.

Araçların bataryaları ise şu anda diğerlerinin sunduklarından yaklaşık 320km daha uzun bir şekilde 675km potansiyel menzile sahip olacak. Ayrıca BMW, batarya paketlerinin kimyasını da ayarlayarak aracın performansına uygun hale getirebileceğini söylüyor. Örneğin bir spor sedan daha fazla tork sunarken, bir crossover hız yerine menzili tercih edebilir.

BMW, gelecekteki EV'lere eklenecek olan bu teknolojilerin tamamını Formula E takımından öğrenmiş durumda. Hatta BMW'nin elektrikli güç aktarım sistemi üzerinde çalışan isimler ile elektron-yarış arabasını geliştiren isimler aynı. Her ne kadar i8 ve i3'ten beri EV adına pek bir şey yapmamış gözükse de, BMW aradaki bu süreyi firma içi alt yapısını geliştirerek talepleri karşılayabileceğinden emin olmak üzerinde harcamış durumda...

Okuyucu Yorumları