Bu arama motoru ölmedi mi?

Artık adı bile geçmeyen eski internet devi, nasıl oluyor da Google'da üst sırada çıkıyor?

Google'a güvenelim mi?

1990'ların ortalarından sonlarına kadar önemli bir arama motoru olan AltaVista, zamanında aldığı yanlış kararlar yüzünden yarıştan çıkmıştı.

Arama teknolojilerine yatırım yapmak yerine insan gücüyle arama sonuçlarını iyileştirmeye çalışan eski arama devi, gün geçtikçe artan içerik karşısında ezilmiş ve böylece doğru sonuçlar sunma yeteneğini kaybetmişti.

Yahoo tarafından satın alınan arama motoru varlığını hayalet gibi sürdürüyor. Ancak Google'da "internet search" yazar ve aratırsanız çıkan sonuçlara oldukça şaşıracaksınız. Çünkü AltaVista hala ilk 10 sonuç içerisinde yer alıyor. Daha da ilginci, "search engine", yani arama motoru yazıldığında Altavista ilk sırada çıkıyor.

Dünya çapında bile değil, Amerika'daki pazar payı 0.09 olan bu arama motoru tamamen etkisiz eleman niteliğinde. Buna karşın arama sonuçlarında halen üst sıralardaki yerini korumayı başarıyor.

Peki ama AltaVista vukuatı ne anlama geliyor?

Peki ama AltaVista vukuatı ne anlama geliyor?

Aslında AltaVista bu konuda verilecek tek örnek de değil. Peki ama bu durum bize neyi anlatıyor?

Google, tabii ki internette aradığımızı bulmamız açısından en önemli kaynak. Bugün hangi konuda bilgiye ihtiyaç duyarasak, hemen Google'a sarılıyoruz. Ama Google'a körü körüne güvenmek de çok doğru olmasa gerek; en azından bu örnek bize bunu gösteriyor.

Şunu asla unutmamalıyız: Google ya da başka bir internet devi; bahsi geçen kim olursa olsun; körü körüne güvenecek kadar güvenilir değiller. En azından internette bir arama yaparken, ilk sıralardaki sonuçlar en doğrularıdır fikrinden vaz geçmekte fayda var. En iyisi, Google'ın bize sunduğu bilgiye, birkaç kaynaktan doğruladadıktan sonra güvenmek...

Okuyucu Yorumları